اندروید ۱۵ سیستم ویبره گوشی‌ها را فعال‌تر می‌کند

اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۱۵ به‌صورت رسمی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته و تغییرات زیرپوستی زیادی را به‌همراه آورده است. یکی از تغییرات سیستم‌عامل جدید اندروید، اضافه‌شدن جلوه‌ی بازخورد هپتیک در هنگام تنظیم روشنایی گوشی‌های پیکسل است.

در نسخه‌ی فعلی اندروید ۱۵ هنگام تنظیم روشنایی نمایشگر از طریق Quick Settings (تنظیمات سریع)، موتور هپتیک در گوشی پیکسل واکنش نشان می‌دهد. همچنین بخش تازه‌ای موسوم‌ به Vibration & Haptics در منوی تنظیمات قرار گرفته است که شدت لرزش گوشی را هنگام تایپ یا دریافت اعلان‌ها به‌ سلیقه‌ی کاربر تنظیم می‌کند.

اینکه موتور چقدر قوی عمل می‌کند، به‌طور مستقیم با روشنایی صفحه مرتبط است؛ بنابراین می‌توان حتی بدون نگاه کردن به نمایشگر، شدت‌ روشنایی بر اساس میزان لرزش گوشی تنظیم کرد.

ویژگی یادشده دقت زیادی خواهد داشت؛ به‌طوری‌که در کمترین حالت از نوار تنظیم شدت‌ نور، موتور هپتیک حتی جزئی‌ترین لرزش را هم ایجاد نمی‌کند.

به‌نظر می‌رسد که اندروید ۱۵ بر تغییرات کوچک متمرکز خواهد بود تا بتواند تجربه‌ی سازگاری بیشتری در سخت‌افزار و نرم‌افزار انواع موبایل‌های اندرویدی فراهم آورد.

گفته شده است که گوشی گوگل جدیدتر از پیکسل ۵a و گوشی سامسونگ از گلکسی S21 به بعد و گوشی شیائومی از مدل شیائومی ۱۲ و بعد از آن سیستم‌عامل جدید را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود که نسخه‌ی نهایی و پایدار اندروید ۱۵ در بهار ۱۴۰۳ از راه برسد.


منبع: https://www.zoomit.ir/os/416822-android-15-pixel-haptics-vibration/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *