اندروید ۱۵ و ابزارک های صفحه قفل، آیا آماده اید؟

اگر باور کنید، ویجت‌های صفحه قفل یک ویژگی بزرگ iOS هستند. شاید فکر کنید که احمقانه‌ترین ایده‌ها به نظر می‌رسند که بدانید گوگل قبلاً ویجت‌های صفحه قفل را سال‌ها پیش از اندروید اضافه کرده و سپس حذف کرده است، اما بله، کاربران دستگاه‌های اپل آن‌ها را یک معرفی ویژگی دلپذیر می‌دانند. آنها اطلاعاتی را در صفحه اول گوشی به شما می دهند، میانبرهایی را برای برنامه های بیشتر و غیره امکان پذیر می کنند.

آیا گوگل باید ویجت های صفحه قفل را به اندروید بازگرداند؟ من فکر می‌کنم اینطور است، اما نظر من چندان معنی ندارد، زیرا اکنون فکر می‌کنیم ممکن است گوگل از قبل روی این ایده کار کند. شواهد از درون جدیدترین اندروید ۱۴ QPR2 بتا ۳ نشان می دهد که این ویژگی بسیار در حال انجام است و بنابراین زمان رسیدن می تواند حدود اندروید ۱۵ یا بالاتر باشد.

گزارش ویجت‌های صفحه قفل که به اندروید بازمی‌گردند از این منبع است مشعل رحمان، جایی که او جزئیات یک فضای جدید “همگانی” را در صفحه قفل تبلت پیکسل خود به اشتراک گذاشت که در ابتدا پنهان بود. او موفق شد آن را روشن کند و سپس راهی پیدا کرد تا انتخابگر ویجت را بیاورد و از میان چند ویجت برنامه Google (مانند تقویم، ساعت و برنامه Google) انتخاب کند.

هنگامی که آن ویجت‌ها اضافه شدند، با فضای قفل معمولی صفحه همپوشانی داشتند، که احتمالاً به این دلیل است که این کار اولیه گوگل است که او کشف کرده است. با این حال، این می تواند نشانه ای از برنامه ریزی گوگل برای بازگرداندن ویجت های صفحه قفل به شکلی باشد.

اندروید ۱۵ و ابزارک های صفحه قفل، آیا آماده اید؟

میشال تعجب می کند که آیا این یک ویژگی برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگتر است، فقط به این دلیل که دستگاه هایی مانند Pixel Tablet در حالت اتصال دارای حالت Hub هستند که کنترل های خانه را به نمایش می گذارد. حالت هاب با ویجت‌های شخصی‌سازی‌شده می‌تواند منجر به تجربه بهتری شود، زیرا به شما امکان می‌دهد اطلاعات بیشتری مانند تبلت پیکسل همیشه در یک صفحه نمایش بزرگ نمایش داده شود. از امروز، Hub Mode یک تجربه کاملاً بی‌ارزش است که برای رسیدن به کنترل‌های خانه همچنان نیاز به بیدار شدن و سپس ضربه زدن دارد. هر چیزی مانند این ویجت ها به بهبود آن کمک می کند.

برای جمع‌بندی، ویجت‌ها در صفحه‌های قفل اندروید ممکن است وارد شوند یا نشوند یا فقط به دستگاه‌های بزرگی مانند تبلت‌ها بیایند. از امروز، تنها چیزی که می دانیم این است که گوگل در حال کار بر روی چیزی است که شبیه این ایده است و همه ما طرفدار آن هستیم که آنها را بازگردانند. بیایید امیدوار باشیم که آنها به تلفن ها نیز گسترش پیدا کنند.


منبع: https://www.droid-life.com/2024/01/12/widgets-on-lock-screens-could-happen-again-in-android-15/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *