انگلستان برای آموزش هوش مصنوعی با ۰٫۱ درصد هزینه به طبیعت نگاه می کند

انگلستان برای آموزش هوش مصنوعی با ۰٫۱ درصد هزینه به طبیعت نگاه می کند

قدرت محاسباتی برای توسعه هوش مصنوعی ارزان نیست. در حالی که می‌توانید یک چت ربات ساده هوش مصنوعی بسازید، اما آموزش یک مدل دقیق روی مجموعه داده‌های بزرگ می‌تواند میلیون‌ها دلار هزینه داشته باشد.

به منظور کاهش هزینه های مرتبط با آموزش هوش مصنوعی آژانس تحقیقات و اختراعات پیشرفته بریتانیا یا ARIA برنامه ای به نام Scaling Compute راه اندازی کرده است.

این ابتکار ۴۲ میلیون پوند را برای یافتن جایگزین‌های جدید و اقتصادی‌تر برای سخت‌افزار پر انرژی که در حال حاضر برای حمایت از انفجار تقاضا برای محاسبات ناشی از ورود هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود، متعهد می‌شود. و متقاضیان تامین مالی را تشویق می کند که برای الهام گرفتن از فرآیندهای موجود در طبیعت و همچنین مواد بیولوژیکی جایگزین برای سیلیکون استفاده کنند.

مدیر برنامه، سورج برام‌هاور، می‌گوید که در حالی که تکامل دنیای دیجیتال ما تا کنون بر این واقعیت متکی بوده است که رایانه‌ها در طول زمان به تدریج ارزان‌تر و سریع‌تر شده‌اند، اما دیگر اینطور نیست.

برام‌هاور گفت: «این روند در برابر محدودیت‌های فیزیکی است در یک بیانیهوی افزود که هزینه فعلی آموزش هوش مصنوعی پیامدهای اجتماعی و ژئوپلیتیکی گسترده ای دارد.

او ادامه داد: «نکته قابل توجه در مورد هوش مصنوعی این است که همه این قابلیت‌های باورنکردنی که دیده‌ایم واقعاً به مجموعه‌ای بسیار محدود از الگوریتم‌ها و مجموعه‌ای حتی محدودتر از سخت‌افزار زیربنایی متکی هستند. “و آنها فوق العاده خوب کار کرده اند، و به طور فوق العاده خوب مقیاس شده اند.”

با این حال، برام‌هاور متقاعد شده است که گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند همان کاری را انجام دهند که هنوز در حال بررسی آن نیستیم. به گفته او، این برنامه مواردی مانند نحوه جداسازی محاسبات و حافظه و نحوه اتصال تراشه‌ها با الهام گرفتن از طبیعت و مغز انسان را دوباره بررسی خواهد کرد.

هوش مصنوعی قابل دسترسی جهانی با کسری از هزینه؟

همچنین به مواد سخت افزاری نگاه می کند و به طور بالقوه جایگزین های بیولوژیکی دیگری برای نیمه هادی های سیلیکونی پیدا می کند تا هوش مصنوعی را بر روی آنها اجرا کند.

این مؤسسه امیدوار است که اهرم‌های بیشتری برای مقیاس‌بندی زیرساخت‌های محاسباتی ایجاد کند – با هزینه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی کمتر. هدف این است که هزینه های آموزش هوش مصنوعی را به میزان ۱۰۰۰ کاهش دهیم.

ایلان گور، مدیر اجرایی ARIA، گفت: در صورت موفقیت، این برنامه به خوبی از محدودیت های فعلی قدرت محاسباتی و کارایی عبور خواهد کرد و… راه را برای هوش مصنوعی قابل دسترس، ایمن و متحول کننده در سطح جهانی هموار خواهد کرد. فایننشال تایمز.

در واقع، یکی از نگرانی‌هایی که در رابطه با هوش مصنوعی مولد از نقطه نظر برابری وجود دارد این است که بیشتر مزایای وعده داده شده بازده و افزایش بهره‌وری آن نصیب کسانی می‌شود که توانایی پرداخت هزینه‌های مدل‌های بنیادی خود را دارند. این بدان معنی است که بسیاری از جهان ممکن است در جهش تکنولوژیکی بعدی عقب بمانند.

ARIA در حال حاضر در حال فراخوان است ارسالی مقاله مفهومی با مهلت در ۲۷ مارس. آخرین مهلت برای پیشنهادات کامل در ۷ مه است. با این حال، متقاضیان می توانند یک پروپوزال کامل را ارائه دهند حتی اگر در دور مقاله مفهومی شرکت نکرده باشند.

این مؤسسه دانشمندان و مهندسان را در رشته‌های مختلفی مانند زیست‌شناسی، شیمی و علوم اعصاب تشویق می‌کند تا در این زمینه اقدام کنند. استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مستقر نیز واجد شرایط دریافت بودجه خواهند بود.

ARIA توسط یک قانون پارلمان ایجاد شد و به کل دسترسی دارد منابع مالی مبلغ ۸۰۰ میلیون پوند، با حمایت وزارت علوم، نوآوری و فناوری. وظیفه آن تامین مالی در مراحل اولیه، نوآوری بالقوه پیشگامانه از طریق رقابت‌ها و درخواست‌های آزاد است. هیچ گونه حقوق IP در مورد کاری که تأمین مالی می کند، حفظ نخواهد کرد، یا هیچ ارزشی را در نتیجه اسپین اوت دریافت نخواهد کرد.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-agency-scaling-compute-nature-to-train-ai-cheaper

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *