اولین خودروی برقی با باتری سدیم بدون لیتیوم در ژانویه وارد جاده ها می شود

JAC Motors، خودروساز چینی تحت حمایت فولکس واگن، قرار است اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه (EV) با باتری سدیم یونی را از طریق برند جدید خود Yiwei عرضه کند. با اینکه فن آوری باتری یون سدیم چگالی کمتری (و بالغ کمتر) نسبت به لیتیوم یون دارد، هزینه های پایین تر، منابع فراوان تر و عملکرد عالی در هوای سرد می تواند به تسریع پذیرش انبوه EV کمک کند. کارنیوز چین گزارش ها که تحویل هاچ بک JAC Yiwei EV در ژانویه آغاز خواهد شد.

Yiwei یک برند جدید در سال ۲۰۲۳ برای JAC است. فولکس واگن ۷۵ درصد سهام (و کنترل مدیریتی) JAC را در اختیار دارد و ۵۰ درصد از شرکت مادر JAC، آنهویی جیانگ‌هوای گروه خودروسازی (JAG) را در اختیار دارد. دولت چین مالک نیمی دیگر از JAG است و یکی از جفت های عجیب و غریب صنعت خودرو را می سازد.

اولین خودروی برقی با باتری سدیم بدون لیتیوم در ژانویه وارد جاده ها می شود
Sehol E10X، که به نظر می رسد Yiwei EV جدید نسخه تغییر نام تجاری آن باشد.
JAC از طریق CarNewsChina

به نظر می رسد Yiwei EV یک نسخه تغییر نام تجاری از آن باشد سئول E10X هاچ بک (بالا)، در اوایل سال جاری اعلام شد. کارنیوز چین مدل سهول را با برد ۲۵۲ کیلومتر (۱۵۷ مایل) با ظرفیت ۲۵ کیلووات ساعت، چگالی انرژی ۱۲۰ وات ساعت بر کیلوگرم، شارژ ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد و سلول HiNa NaCR32140 توصیف می کند. زمانی که JAC برند Yiwei را در ماه مه معرفی کرد، اعلام کرد که برچسب Sehol را کنار می‌گذارد و همه خودروهای خود را به JAC یا Yiwei تغییر نام می‌دهد و ما را به رونمایی EV این هفته هدایت می‌کند. JAC هنوز نگفته است که آیا مدل با برند Yiwei نام E10X را حفظ خواهد کرد یا خیر.

در ماه آوریل، JAC به نمایش گذاشته شد یک خودروی الکتریکی جداگانه به نام Yiwei 3 در نمایشگاه خودرو شانگهای. این مدل در ماه ژوئن با باتری لیتیومی LFP عرضه شد و نوید می داد که نوع سدیم یونی آن بعداً عرضه شود.

آ
JAC از طریق CarNewsChina

بر اساس گزارش‌ها، Yiwei EV جدید از سلول‌های یون سدیم استوانه‌ای از باتری HiNA استفاده می‌کند. JAC باتری ها را در ساختار لانه زنبوری مدولار UE (Unitized Encapsulation) مونتاژ می کند، شبیه به CATL CTP (cell-to-pack) و جهان تیغه چیدمان می تواند ثبات و عملکرد بیشتری را فراهم کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-first-ev-with-a-lithium-free-sodium-battery-hits-the-road-in-january-214828536.html?src منتشر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/the-first-ev-with-a-lithium-free-sodium-battery-hits-the-road-in-january-214828536.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *