اپلیکیشن Meta’s Threads بالاخره در اتحادیه اروپا راه اندازی شد

پس از پنج ماه انتظار، جدیدترین برنامه شبکه اجتماعی متا Threads اکنون برای افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند در دسترس است.

مارک زاکربرگ، رئیس Meta در این پلتفرم نوشت: “امروز ما Threads را به کشورهای بیشتری در اروپا باز می کنیم. به همه خوش آمدید.”

Threads پاسخ مارک زاکربرگ به X است توییترکه به طور پیوسته بوده است از دست دادن کاربران از زمانی که ایلان ماسک سال گذشته مسئولیت را بر عهده گرفت.

برنامه رسانه اجتماعی، که فقط از طریق اینستاگرام قابل دسترسی است، اساساً جنجال‌های بسیاری را در X برطرف کرد. از بخش خانه می توانید با پست های دیگر کاربران تعامل داشته باشید و با استفاده از نماد جستجو می توانید سایر کاربران Threads را پیدا کنید.

همزمان با راه‌اندازی دیروز، متا به کاربران اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به پروفایل، موضوعات را مرور کنند. با این حال، در واقع ارسال یا تعامل با محتوا همچنان به یک حساب اینستاگرام نیاز دارد.

Threads کمتر از یک هفته پس از اولین حضور خود در ماه ژوئیه که در بیش از ۱۰۰ کشور از جمله بریتانیا در دسترس بود، به ۱۰۰ میلیون ثبت نام رسید. این باعث شد که سریع‌ترین پلتفرم آنلاین در حال رشد در تاریخ باشد و ChatGPT را که دو ماه طول کشید تا به همین تعداد کاربر برسد، از قدرت خارج کرد.

این رکوردها علیرغم اینکه Threads در اتحادیه اروپا عرضه نشده بود، به دست آمد. کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) موضوعات مسدود شده از فروشگاه های اپلیکیشن اتحادیه اروپا اندکی قبل از انتشار آن.

به گفته این مقام، پلتفرم جدید داده های حساس از اینستاگرام، از جمله اطلاعات رفتاری و تبلیغاتی را که خطر نقض قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را به همراه دارد، استخراج می کند.

زیاد حدس زد تاخیر به دلیل ورودی بود قانون بازارهای دیجیتالکه به انواع نگرانی‌های بزرگ مربوط به حریم خصوصی فناوری – از جمله اشتراک‌گذاری محتوا در پلتفرم‌ها اشاره می‌کند.

اگرچه متا مستقیماً نامی از این قانون نبرده است، اما آدام موسری، رئیس اینستاگرام، دلیل این تأخیر را «پیچیدگی‌های پیروی از برخی از قوانینی است که در سال آینده اجرایی می‌شوند». شرکت هایی مانند متا که به عنوان “دروازه بانان“بر اساس DMA، تا مارس ۲۰۲۴ فرصت دارید تا با الزامات آن مطابقت داشته باشد.

زاکربرگ گفت در ماه اکتبر، Threads کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت، و اضافه کرد که او فکر می‌کند تا چند سال آینده به یک میلیارد نفر برسد. انتشار اتحادیه اروپا بزرگترین گسترش Threads از زمان راه اندازی آن است و حدود نیم میلیارد کاربر جدید بالقوه را به این پلتفرم باز می کند.

این انتشار در بحبوحه آشفتگی بیشتر در ایلان ماسک ایکس انجام می شود. به دنبال اظهارات ادعایی یهودستیزانه ماسک، تبلیغ‌کنندگان متعددی از جمله اپل، دیزنی و آی‌بی‌ام هزینه‌های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کردند. سرمایه دار فناوری بعدا در ادامه گفت هر کسی که بخواهد به خاطر پول تبلیغاتی از او “باج گیری” کند، می تواند “خودش را به هم بزند.”


منبع: https://thenextweb.com/news/metas-threads-app-launches-eu

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *