اپلیکیشن Nodle’s Click camera برای iOS با دیپ فیک های هوش مصنوعی مبارزه می کند و اکنون به اندروید می آید.

در یک سال که هوش مصنوعی شناخت حقیقت را تقریبا غیرممکن خواهد کرد و دیپ فیک متقاعد کننده اینترنت را اشباع می کند، اصالت هرگز مهمتر از این نبوده است. ماموریت Nodle مبارزه با اطلاعات نادرست و ایجاد یک «شبکه اعتماد دیجیتال» است که در آن کاربران اپلیکیشن دوربین کلیک آن می‌توانند به راحتی محتوای عکس و ویدیو را احراز هویت کنند.

وقتی با استفاده از برنامه عکس می گیرید، الف اعتبار محتوا تأیید شد امضای دیجیتال را می توان با استفاده از بلاک چین Nodle به تصویر وصل کرد و ثابت کرد که کجا، چه زمانی و با چه دوربینی گرفته شده است، از جمله جزئیات کلیدی دیگری که ثابت می کند واقعی است.

نادل اولین نفری نیست که در صحنه حضور دارد. لایکا راه اندازی شد اولین دوربین ضد هوش مصنوعی جهان در سال گذشته در حالی که گزارش شده است که سونی، کانن و نیکون نیز معرفی خواهند کرد فناوری احراز هویت امضای دیجیتال در دوربین های آینده. با این حال، اولین کلمه این است که فناوری تایید شده Content Credentials فقط در دوربین‌های حرفه‌ای که معمولاً در دست روزنامه‌نگاران پولی است یافت می‌شود و این حفره بزرگی را بر جای می‌گذارد.

در یک نودل کلیدیبنیانگذاران جف روبرتو و میکا بنولیل خاطرنشان کردند که روزانه ۳٫۲ میلیارد تصویر و ۷۲۰۰۰۰ ساعت ویدیو به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می شود که اکثر آنها با گوشی های هوشمند گرفته می شوند، بنابراین واضح است که حرکات ضد هوش مصنوعی از برندهای بزرگ تصویربرداری تنها به کار می روند. تا اینجا این چیزی است که به طور بالقوه در مورد فناوری Click’s ContentSign بسیار هیجان‌انگیز است – این امر احراز هویت را آسان و در دسترس می‌سازد.

اپلیکیشن Click camera در ماه دسامبر برای iOS راه اندازی شد و نسخه اندروید نیز قرار است اواخر این ماه عرضه شود. در حال حاضر فقط می‌تواند عکس‌ها را احراز هویت کند، و ویدیو به زودی ارائه می‌شود.

احراز هویت در مقیاس بالقوه نجومی

تصویر ۱ از ۲

اپلیکیشن Nodle’s Click camera برای iOS با دیپ فیک های هوش مصنوعی مبارزه می کند و اکنون به اندروید می آید.

(اعتبار تصویر: نودل)
تصویر ۲ از ۲

اشتراک گذاری رابط کاربری گوشی هوشمند و تصاویر گالری برنامه Nodle Click

(اعتبار تصویر: نودل)

فناوری اصالت Nodle از طریق اپلیکیشن دوربین کلیک آن برای تصاویر زنده کار می کند. پس از ثبت تصویر، برای احراز هویت با ContentSign آن را بکشید و آن را در بلاک چین Nodle منتشر کنید.

امضای دیجیتال دارای گواهی منشأ و اصالت محتوای خودکار (CP2A) است. این تأییدیه رسمی از ائتلاف استانداردهای صنعتی است که توسط آن تأسیس شده است Adobe که Content Credentials را معرفی کرد و شامل بسیاری از صداهای پیشرو در رسانه‌ها، از جمله برندهای بزرگ دوربین است.

علاوه بر امضای دیجیتال، متادیتا شامل زمان، تاریخ، مکان، دوربین و تنظیمات نیز قابل مشاهده است، به علاوه می‌توانید تصویر خود را از طریق برنامه به صورت عمومی در هر پلتفرمی که امکان پیوند را فراهم می‌کند، از جمله شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک بگذارید. برای مشاهده تصاویر تایید شده گرفته شده و به اشتراک گذاشته شده با استفاده از برنامه کلیک، نیازی به داشتن برنامه ندارید.

در سخنرانی اصلی Nodle (ساعت ۲۰:۵۰)، یکی از بنیانگذاران Micha Benoliel می گوید که حتی رسانه های تایید شده CP2A از Leica M11-P و دوربین های احتمالی آینده مانند سونی و کانن را می توان به بلاکچین آن اضافه کرد و بخشی از آن بود. شبکه اعتماد دیجیتال

مبارزه با اطلاعات غلط در حال گرم شدن است

اسکرین شات های گوشی هوشمند اپلیکیشن Nodle Click

من از برنامه Click برای iOS برای گرفتن این عکس استفاده کردم، جایی که می‌توانید رابط کاربری برنامه دوربین (سمت چپ)، ابرداده پیوست شده به تصویری که با استفاده از برنامه گرفته شده است (سمت راست)، به‌علاوه فرآیند امضا هنگام قرار دادن عکس خود به صورت عمومی را ببینید ( مرکز). (اعتبار تصویر: آینده)

وقتی درباره پیوستن سونی، کانن، نیکون به لایکا در مبارزه با اطلاعات نادرست نوشتم، کاملاً آگاه بودم که این تازه شروع تلاشی است که علیه دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. رایگان برای دانلود روی برنامه دوربین کلیک کنید باید به انسان ها اطمینان دهد که مبارزه برای اصالت هنوز به پایان نرسیده است.

به عنوان یک برنامه iOS و به زودی اندروید، پایگاه کاربری کلیک به طور بالقوه بسیار گسترده تر از کسانی است که با دوربین های سطح حرفه ای دارای فناوری امضای دیجیتال عکس می گیرند. با این حال، شما همچنان باید از برنامه اختصاصی Click استفاده کنید تا امضای تایید شده CP2A را دریافت کرده و در بلاک چین منتشر کنید (هنوز از هزینه احتمالی کاربر برای آن اطلاعی نداریم)، ​​به علاوه برای پیوستن به شبکه اعتماد دیجیتال Nodle به تایید نیاز دارید. ، و این عوامل می تواند آن را برای بسیاری از افراد شروع کننده نباشد.

برنامه دوربین کلیک مجهز به ابزارهایی است که از برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی خود انتظار دارید، از جمله ابعاد ۴:۳ و ۱۶:۹، زوم، به‌علاوه پشتیبانی از دوربین جلو و عقب، و ویژگی‌های دوربین بیشتری در راه است. چیزی که با طراحی به دست نمی آورد، ابزارهای ویرایش است.

برای اینکه در به خوبی باز شود و واقعاً باز شود، اعتبار امضای دیجیتال باید در برنامه‌های دوربین پیش‌فرض اپل، سامسونگ، گوگل و سایرین تعبیه شود و این غول‌های فناوری نیز بخشی از ائتلاف CP2A شوند – نام آنها حذف قابل توجهی است. . چیزی به من می گوید که این آخرین مقاله ای نیست که در سال ۲۰۲۴ در مورد این موضوع خواهم نوشت.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/photography/nodles-click-camera-app-for-ios-combats-ai-deepfakes-and-now-its-coming-to-android

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *