اپل از تصمیم خود برای غیرفعال کردن برنامه های وب صفحه اصلی در اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد

پس از انتقادات شدید اپل امروز از طرح خود عقب نشینی کرد برای غیر فعال کردن صفحه اصلی برنامه های وب در اتحادیه اروپا که با iOS 17.4 شروع می شوند.

اپل از تصمیم خود برای غیرفعال کردن برنامه های وب صفحه اصلی در اتحادیه اروپا عقب نشینی کرد
پس از انتشار دومین نسخه بتا iOS 17.4، مشخص شد که اپل آن را داشته است عملکرد برنامه های وب iOS در اتحادیه اروپا را محدود کرد. برنامه های وب دیگر نمی توانند از صفحه اصلی در پنجره سطح بالای خود که کل صفحه را اشغال می کند راه اندازی شوند و آنها را به یک میانبر ساده با گزینه ای برای باز کردن در Safari منتقل می کند.

این اقدام با انتقاد شدید گروه هایی مانند Web Advocacy را باز کنیدکه دادخواستی را آغاز کرد در تلاش برای متقاعد کردن اپل برای معکوس کردن این تغییر، و حتی آن را مورد توجه کمیسیون اروپا قرار گرفت. اکنون، اپل عقب نشینی کرده و می گوید که برنامه های وب صفحه اصلی که از WebKit در اتحادیه اروپا استفاده می کنند، پس از انتشار iOS 17.4 به عملکرد مورد انتظار ادامه خواهند داد. در یک به روز رسانی در وب سایت توسعه دهندگان اپل ارسال شده استشرکت گفت:

پیش از این، اپل برنامه‌هایی را برای حذف قابلیت برنامه‌های وب صفحه اصلی در اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای پیروی از DMA اعلام کرده بود. نیاز به حذف این قابلیت به دلیل نگرانی های پیچیده امنیتی و حفظ حریم خصوصی مرتبط با برنامه های وب برای پشتیبانی از موتورهای مرورگر جایگزین است که نیاز به ایجاد یک معماری یکپارچه جدید دارد که در حال حاضر در iOS وجود ندارد.

ما درخواست‌هایی مبنی بر ادامه ارائه پشتیبانی از برنامه‌های وب صفحه اصلی در iOS دریافت کرده‌ایم، بنابراین به ارائه قابلیت برنامه‌های وب صفحه اصلی در اتحادیه اروپا ادامه خواهیم داد. این پشتیبانی به این معنی است که برنامه‌های وب صفحه اصلی همچنان مستقیماً بر روی WebKit و معماری امنیتی آن ساخته می‌شوند و با مدل امنیت و حریم خصوصی برای برنامه‌های بومی در iOS هماهنگ هستند.

توسعه دهندگان و کاربرانی که ممکن است تحت تأثیر حذف برنامه های وب صفحه اصلی در نسخه آزمایشی iOS در اتحادیه اروپا قرار گرفته باشند، می توانند انتظار بازگشت عملکرد موجود برای برنامه های وب صفحه اصلی با در دسترس بودن iOS 17.4 در اوایل ماه مارس را داشته باشند.

اپل قبلاً ادعا کرده بود باید تغییری در نحوه کار برنامه های وب ایجاد می کرد در iOS برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA)، با این استدلال که مرورگرهای شخص ثالث مورد استفاده با برنامه های وب در اروپا می توانند کاربران را در معرض خطرات امنیتی و حریم خصوصی غیرقانونی قرار دهند. بر این باور بود که این تنظیم تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر می گذارد. اپل هنوز نیاز به ایجاد طیف وسیعی از تغییرات در سیستم عامل های خود در اتحادیه اروپا دارد، مانند اجازه دادن به فروشگاه های برنامه شخص ثالث، توسط DMA’s مهلت ۶ مارس.

برچسب ها: اتحادیه اروپا


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/01/apple-walks-back-decision-to-disable-eu-web-apps/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *