اپل از پاییز ۲۰۲۴ شروع به پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS در آیفون می‌کند

نوامبر سال گذشته میلادی اپل اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد. حالا گوگل گفته که اپل از پاییز ۲۰۲۴ دست به چنین کاری می‌زند.

سال‌هاست گوگل و سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی از اپل می‌خواهند پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون‌ها بیاورد. RCS ویژگی‌های مشابه iMessage را به پیام‌ها می‌آورد، بدون توجه به اینکه پیام‌ها میان چه دستگاه‌هایی ردوبدل می‌شوند.

پشتیبانی از RCS در آیفون از پاییز ۲۰۲۴

درحالی‌که اپل سال گذشته میلادی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی از RCS به آیفون‌ها می‌آید، حالا گوگل تاریخ دقیق‌تری را مشخص کرده است. طبق اعلام گوگل، اپل از پاییز ۲۰۲۴ از این استاندارد پیام‌رسانی پشتیبانی خواهد کرد. به احتمال زیاد اپل پشتیبانی از RCS را به iOS 18 می‌آورد؛ سیستم‌عاملی که در کنفرانس WWDC 2024 در ۲۱ خردادماه معرفی خواهد شد. البته تا زمان عرضه آیفون‌ها در شهریور یا پاییز، iOS 18 منتشر نمی‌شود.

اپل از پاییز ۲۰۲۴ شروع به پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS در آیفون می‌کند

اگرچه گوگل تنها به پاییز ۲۰۲۴ اشاره کرده است، اما با توجه به اینکه معرفی iOS 18 نزدیک است و همچنین گفته می‌شود این سیستم‌عامل با تغییرات بزرگی از راه می‌رسد، افزودن RCS به آن منطقی به نظر می‌رسد.

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید، مربوط به وب‌سایت جدید گوگل برای معرفی اپلیکیشن Messages است که از RCS هم پشتیبانی می‌کند. البته درحال‌حاضر تصویر بالا در این وب‌سایت وجود ندارد، بنابراین شاید گوگل تصمیم به برداشتن آن گرفته باشد. بااین‌وجود، منابع توانسته‌اند در زمان مناسب از آن اسکرین‌شات بگیرند.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کرد که اپل می‌تواند همچنان به استفاده از رنگ آبی برای پیام‌های iMessage ادامه دهد. بنابراین رنگ آبی برای iMessage و رنگ سبز برای RCS می‌شود.


منبع: https://digiato.com/mobile/apple-adoption-of-rcs-for-fall-of-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *