Niantic: Pokémon Go با نزدیک شدن به دهه آینده خود سالم و در حال رشد است

چقدر کسی که پایه هایش را ساخته است پوکمون گو هنوز بازی را انجام می دهید، هشت سال بعد؟ این اولین سوالی است که از اد وو، معاون ارشد پوکمون گو می‌پرسم، وقتی با هم در اطراف پارک سرسبز لندن قدم می‌زنیم – تلفن‌هایمان در دست، پوکمون گو باز است. او می خندد: «من تا حد امکان وقتم را صرف شکست دادن بازی می کنم. او اذعان می‌کند که این اغلب از ساخت‌های بتای در حال پیشرفت استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که ویژگی‌های آینده باگ تست شده‌اند. اما او هنوز هم زمانی که بتواند اکانت اصلی “رسمی” خود را بازی می کند – و به وضوح مایه افتخار است که او اولین حساب کاربری بوده است – یا یکی از اولین حساب های کاربری است که کاملاً به یاد نمی آورد – در سرور زنده Pokémon Go ثبت نام کرده است. در راه اندازی در تابستان ۲۰۱۶٫

وو می‌گوید: «این که فکر کنیم این چیز به زودی به دهه آینده خود می‌رود، خیلی بد است. او حتی زودتر یک دهه کار در Niantic را پشت سر خواهد گذاشت – زمانی که او شروع به کدگذاری اجزای سازنده Pokémon Go از دفتری در واشنگتن کرد، زیرا Niantic تلاش می کرد تا در تجارت باقی بماند. منصفانه است که بگوییم پوکمون گو این کار را انجام داد.

وو در مورد بازی در حال حاضر می گوید: “این نه تنها سالم است، بلکه در حال رشد است.” و ما سرمایه گذاری زیادی انجام می دهیم تا مطمئن شویم که بازی فوق العاده ای است و پایه های واقعا محکمی برای ۱۰ سال آینده خواهد داشت. در واقع، جدیدترین به‌روزرسانی مهم Pokémon Go یک به‌روزرسانی بصری بزرگ برای صفحه‌های جهانی و رویارویی آن بوده است، جایی که مکان واقعی و زمان روز شما به مراتب بهتر منعکس می‌شود. اگر در حومه شهر ایستاده اید، پوکمون های احاطه شده توسط مزارع و درختان را می گیرید. در شهر، شما در اطراف آسمان خراش ها خواهید بود. همانطور که با هم دور دریاچه ای در مرکز پارک می چرخیم، پس زمینه آبکی آن روی تلفن های ما منعکس می شود. وو نمی تواند متوقف شود و به آن اشاره کند.


Niantic: Pokémon Go با نزدیک شدن به دهه آینده خود سالم و در حال رشد استPokémon Go Shaymin برخورد و گرفتن


موجود افسانه ای Shaymin در Pokémon Go ظاهر می شود.

او ادامه می‌دهد: «در حالی که برای دهمین سالگرد آماده می‌شویم، تازه‌ای می‌خواهیم که مناسب دهه آینده باشد. ما در مرحله بعدی سیستم آواتار خود را با تجربه بهبودیافته‌تر، دارایی‌های به‌روز شده تازه‌سازی می‌کنیم – سیستمی مدرن که می‌تواند سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه دهد.» به‌صورت آنلاین، من افرادی را دیده‌ام که از تغییرات آتی آگاه بوده‌اند و این امکان را که بالاخره بتوانند ریش داشته باشند، جشن می‌گیرند. همچنین در مورد پیشنهاد اخیر Niantic مبنی بر اینکه تولید پوکمون متنوع‌تر می‌شود، صحبت‌هایی نیز شنیده می‌شود. وو توضیح می‌دهد که این ایده‌ای است که به ریشه‌های بازی بازمی‌گردد، زمانی که Pokémon Go فقط ۱۵۱ گونه اصلی را در سراسر جهان نشان داد.

“زمانی که ما راه اندازی شدیم، فرض اصلی این بود که پوکمون ها در دنیای واقعی ظاهر می شوند، جایی که شما انتظار داشتید آنها ظاهر شوند. ما تمام تلاش خود را کردیم تا مجموعه داده های زمینی مناسب را وارد کنیم – من شخصاً بسیاری از این داده ها را خودم خرد کردم!” لحظه ای که او متوجه شد که تیم در حال رویارویی با چیزی است، زمانی بود که الگوریتم بازی یک Psyduck را ایجاد کرد – که پوکمون مورد علاقه او شد – زمانی که او به یک آب نزدیک نزدیک شد. او به خاطر می‌آورد: «می‌دانستم که بعد از آن همه کار سخت، درست است. اکنون، همانطور که از ۱۵۱ اصلی گذشته ایم، تلاشی هماهنگ برای بازگشت به آن تنوع زیستی انجام می دهیم.” آیا می تواند به اندازه ارائه پوکمون های خاص در اطراف ساختمان ها یا مشاغل خاص باشد؟ بستنی Pokémon Vanillite نزدیک یک بستنی فروشی؟ من می گویم که بازی دیگر Niantic Pikmin Bloom چیزی مشابه را ارائه می دهد. وو می خندد: “خب، بدیهی است که ما داده ها را داریم.” مکث می کند. “من فکر می کنم همیشه تعادلی وجود دارد. بستنی فروشی ها خوب هستند، اما… تقریباً در اکثر شهرها یک بستنی فروشی وجود دارد…”

موفقیت تور سینو و رشد درآمد

Niantic از چند سال سخت در حال ظهور است – موجی از لغو پروژه ها و اخراج – با مجموعه بازی های کوچکتر و تمرکز واضح تر. اما ظاهراً تلاش‌های مجدد آن برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن پوکمون گو در حال نتیجه دادن است. وو به جزئیات بیشتر در مورد چگونگی رشد بازی اشاره می کند رویداد اخیر تور سینو در فوریه به عنوان یک لحظه برجسته در تاریخ بازی.

او می‌گوید: «تور Go Tour بر اساس بسیاری از معیارها موفق‌ترین هفته ما بود. “مثل دست پایین.” بیشتر از رویدادهای سالانه بازی تابستانی Go Fest؟ بیشتر از تورهای قبلی که بر روی کانتو و جوهتو تمرکز داشتند؟ او ادامه داد: «روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید معیارهای تعامل را کاهش دهید، اما با اطمینان می‌توانم بگویم که بازی در حال رشد است».

“یک چیزی که فکر می کنم کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است ما این فروشگاه اینترنتی را برای کاربران خود راه اندازی کردیموو اشاره می‌کند: “این به ما اجازه می‌دهد بدون… ارزش بیشتری به آنها بدهیم.” ما گزارش های شخص ثالث در Pokémon Go را می بینیم [revenue] به وضوح می توانم بگویم که آنها اشتباه می کنند، کاهش می یابد. و ما می دانیم که آنها اشتباه می کنند زیرا به آن داده ها دسترسی ندارند. آن‌ها به شماره‌های غیرموبایل قابل مشاهده نیستند.» این اعتراف چشم‌گیر از بازی‌ای است که بدون دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های اپل یا گوگل نمی‌توانست وجود داشته باشد – اگرچه نیانتیک به سختی اولین کسی است که شروع به عقب نشینی در برابر سلطه می‌کند. دارندگان پلت فرم موبایل

وو ادامه می دهد: “پوکمون گو سال گذشته رشد کرد، از جمله بهار گذشته – زمانی که آخرین بار صحبت کردیم.” با اشاره به آخرین باری که من و او چت کردیم – سپس از طریق زوم – تقریباً در زمانی که Niantic آن را ساخت تغییرات بحث برانگیز در حمله از راه دور بازی. واضح است که عصب بسیار مورد انتقاد حمله از راه دور، محبوبیت کلی بازی را کاهش نداده است. “یک چیزی که برای من عمیقاً راضی کننده است این است که در طول [this year’s] وو فاش می کند که Go Tour، حملات حضوری در مقایسه با آخرین Go Tour تقریبا دو برابر شده است.

“حمله از راه دور کمی کاهش یافت، اما در نهایت حمله به طور کلی به طور چشمگیری افزایش یافت و این به این دلیل است که مردم با جوامع خود بیرون بودند. مردم دور هم جمع می شدند و بیرون می رفتند. شاید شما قبلا Shiny خود را دریافت کرده اید، اما با گروه خارج شده اید. در نهایت، تجربه بازی با هم بازی را سالم نگه می دارد. ما این را در داده ها می بینیم.” وقتی از وو خواسته شد آمار دقیق تری داشته باشد، وو به من می گوید که سال گذشته ۱۰۰ میلیون نفر پوکمون گو بازی کردند.

اسنافوس فنی و میلیون‌ها دستگیره

هنوز پس از گذشت هشت سال، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. وقتی دور دوم را در اطراف پارک شروع می‌کنیم، از وو می‌پرسم که او احساس می‌کند بازی با مشکلات فنی‌اش کجاست – اخیراً در یک رویداد حمله آخر هفته برای Pokémon Kyogre افسانه‌ای دیده شد که باعث شد بازی ناگهان آفلاین شود. نیانتیک در نهایت این مشکل را برطرف کرد و متعاقباً بازه زمانی رویداد چندین ساعت تمدید شد، اما این نمونه دیگری بود از جایی که، حتی پس از تقریباً یک دهه، همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.

وو قبل از اینکه بخواهد اعتراف کند: «ما همیشه می‌توانیم بهتر عمل کنیم، اجازه دهید من در این مورد رک و راست باشم. “به معنای واقعی کلمه میلیون ها دستگیره در بازی وجود دارد. و به عنوان فردی که سیستم پیکربندی اصلی Pokémon Go را مهندسی کرده است، برای من مقیاسی که در هشت سال گذشته در آن خم شده است، خیره کننده است. اما از آنجایی که بازی بسیار بیشتر بوده است. ویژگی ها و پیچیده تر شدن ما باید بتوانیم فرآیندهای آزمایش پیکربندی خود را برای تطبیق با آن افزایش دهیم.

به‌طور کلی، یکی از زمینه‌هایی که در آن پیشرفت زیادی داشته‌ایم، توانایی ما در مقیاس‌سازی است. در مقایسه با چند سال پیش، که در آن به خصوص در [Asia-Pacific] منطقه APAC، جایی که رویدادهای ما منتهی می‌شوند… بر اساس مقیاس‌بندی، آن‌ها به‌طور چشمگیری کاهش یافته‌اند. و دلیل آن این است که ما در چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی روی زیرساخت سرور اصلی خود انجام داده ایم. اگر Pokémon Go را با هر نوع بازی دیگری مقایسه کنید، اساساً چیزی شبیه به آن وجود ندارد. ما در مورد یک نمونه واحد در سراسر جهان صحبت می کنیم.

وو با هیجان بیشتری ادامه داد: “به من اجازه دهید یک لحظه مهندس شوم.” “این یک نمونه است که به ده ها میلیون نفر و به طور همزمان خدمات می دهد! و MMO های دیگر چگونه این کار را انجام می دهند؟ چیز معمولی این است که اگر چیزی مانند World of Warcraft را جستجو کنید، به نمونه هایی تقسیم می شود. اما اگر ما افراد را تقسیم کنیم. به مواردی که این اصل اصلی را نقض می‌کند که همه در یک دنیای مشترک با هم زندگی می‌کنند، بنابراین ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. MMO‌های دیگر که یک دنیای منسجم دارند، مانند EVE Online، ساعت جهانی بازی را کاهش می‌دهند. “این کار را هم نکن.”

آینده اینترنت

وو ادامه می دهد: “برای حفظ غوطه وری، باید سیستم هایی داشته باشید که به طور انعطاف پذیری مقیاس شوند – مهم نیست که در مورد روستایی ترین بخش آیووا صحبت می کنیم، تا متراکم ترین بخش های توکیو.” “وقتی کسی یک فریب را در Pokémon Go می اندازد، همه اطرافیان او – در عرض یک ثانیه – باید آن را ببینند. و شما می توانید این کار را فقط با اتلاف شدید منابع محاسباتی انجام دهید – اما این به دلایل مختلف عالی نیست. بنابراین داشتن الگوریتم ها این چیزی است که ما در این دو سال اخیر سرمایه گذاری کرده ایم که می تواند بین این بخش های متراکم از جهان و جایی که جمعیت بسیار کمتری وجود دارد، منعطف شود و یک تجربه ثابت برای همه فراهم کند.

ضربان دیگری می زند. “یعنی باز هم، ما کامل نیستیم. نمی‌خواهم بگویم که کارمان تمام شده است. اما اکنون در مورد آن احساس خیلی بهتری دارم، به جای موقعیتی که زیرساخت‌های ما در چند سال قبل داشت. هزاران سرمایه گذاری و کار روی آن انجام دادم و من خوشحالم که با برخی از باهوش ترین افراد و مهندسان روی کره زمین کار می کنم که واقعاً این چیزها را درک می کنند. ”

وو می‌گوید که پوکمون گو باید از روشی که معمولاً ترافیک اینترنت در سرورها مدیریت می‌شود، تکامل می‌یابد، جایی که ترافیک تا حد زیادی همگن است و مردم روی آنها «کره بادام زمینی پخش می‌شوند». اما بازی در دنیای واقعی وجود دارد و دنیای واقعی اینطور نیست. بیشتر مردم مایل به بازی پوکمون گو در مرکز لندن هستند تا در ارتفاعات اسکاتلند. وو می گوید: «شما می توانید انواع دیگر برنامه های محاسباتی فضایی را تصور کنید که در آن محاسبات زمان واقعی شبکه ای منسجم بین چندین موجود در یک مکان پردازش می شود. فعالیت کاربر ذاتاً ناهمگن است و هر چه بیشتر ترافیک اینترنت به موبایل تبدیل می شود، بیشتر می شود.

“این هیجان انگیز است. کاری که ما در اینجا انجام می دهیم نه تنها کار بر روی یک تجربه بهتر و پایدارتر برای مربیان خود است، از جمله در APAC، ما در حال ساختن آینده ای هستیم که محاسبات چگونه خواهد بود.”

“اوه خدای من، تحقیقات به موقع زیاد است”

همانطور که شروع به سرگردانی به سمت ورودی پارک می‌کنیم، وو را در مورد برخی از موضوعات اصلی مکالمه فعلی انجمن پوکمون گو، از جمله افزایش اخیر بلیط‌های رویداد درون بازی که با پول‌های کوچکی از پول واقعی خریداری می‌کنید، امتحان می‌کنم. این افزونه‌ها پاداش‌های اضافی برای بازی می‌دهند، اما همه جا حاضر شده‌اند – با گزینه‌های متعدد در هر زمان معین. من نمی دانم که آیا اینها نیز به افزایش مالی بازی کمک کرده است.

وو اذعان می کند: «این تغییری در نحوه تعامل ما با مربیان به ویژه در سال گذشته بوده است. “مواقعی وجود دارد که در مغازه بلیط صفر وجود دارد، مواقعی وجود دارد که سه یا چهار بلیط وجود دارد. من فکر می کنم در گذشته مواقعی وجود داشته است که شما مانند “اوه خدای من، تحقیقات زمان بندی شده زیادی وجود دارد”. ما می‌خواهیم آن را کمی بهینه‌سازی کنیم تا مطمئن شویم هیچ کس غرق در کار نیست – اما همچنین آهنگی ثابت از کارهای واقعا عالی برای انجام دادن ارائه کنیم.

برای من، بلیت‌ها نمادی از ارزشی است که ما می‌خواهیم برای مربیان داشته باشیم، بنابراین این فقط مانند «یک دکمه را فشار دهید، چیزی ظاهر می‌شود» نیست. و بله، یک جزء کسب درآمد در آن وجود دارد، اما یکی از بهترین چیزها در مورد آن برای من این است که چارچوبی منسجم برای روایت، یا داشتن اهدافی برای کار کردن به دست می‌دهد.”

آیا Pokémon Go می تواند از نظر روایت بیشتر ارائه دهد؟ داستان‌های طولانی‌تر یا خطوط داستانی فراتر از تحقیقات فصلی بسیار ابتدایی و جستجوهای رویداد کوتاه‌تر در حال حاضر دیده می‌شوند؟ وو پاسخ داد: تعادل وجود دارد. ما نمی‌خواهیم دیواری از متن جلوی مردم قرار دهیم و تجزیه همه آن را ضروری کنیم. اما چیزهای سرگرم‌کننده‌ای برای کسانی که می‌خواهند با آن درگیر شوند، وجود دارد. این باید باشد – نه به سادگی ساده انگارانهاما برای ایجاد حس شگفتی کافی است.”

Arceus، Pokémon Legends ZA، و آنچه بعدا می آید

Sinnoh Tour اخیر بازی افکت‌های ماجراجویی جدیدی را اضافه کرد که بازی را تغییر می‌دهد، اما از روی آرسیوس گذشت، موجود مورد علاقه طرفداران منطقه که – در فرهنگ پوکمون – به عنوان خدای همه موجودات عمل می کند. از وو پرسیدم که نیانتیک برای هر دو در آینده چه برنامه ای دارد. او درباره Adventure Effects گفت: “ما عمیقاً به سمت یک رژه کامل از آنها تمایل نداریم، اما همانطور که فکر می کنیم چگونه ویژگی های جدیدی را به بازی اضافه کنیم، زمانی که زمان مطابقت داشت، این کار را انجام خواهیم داد. و اکنون. ما زیرساخت ها و اصول اولیه را در سیستم داریم تا مردم از آنها استفاده کنند.” و اما آرسیوس؟ او می خندد: «ایده های زیادی وجود دارد. آرزوی ما این است که همه پوکمون‌ها را در بازی دریافت کنیم، اما می‌خواهیم این کار را به روشی درست انجام دهیم که مناسب آن‌ها است و در جاه‌طلبی‌مان برای بیرون آوردن افراد به بیرون و کاوش با هم ثابت است.»

بنابراین چه چیزی در دستور کار سال ۲۰۲۴ است؟ وو به طور پیش‌بینی‌شده‌ای در مورد جزئیات ویژگی‌های آینده سخت‌گیر بود، اما یک بار دیگر وعده سالی با افزوده‌های جدید بزرگ‌تر را داد. وو می‌گوید: «من واقعاً هیجان‌زده بودم که توانستیم به کار در ویژگی‌های بزرگ و راه‌اندازی‌های بزرگ بازگردیم. “برخی از شادترین لحظات من در Niantic، راه اندازی حملات، راه اندازی دوستان و تجارت بوده است. به عنوان یک تیم توسعه، این مسیری است که ما آرزوی آن را داریم و به آن باز می گردیم. حتی در سال گذشته، با Routes – و طبیعتاً این چیزی نبود که در روز اول، ما مسیرهایی را داشتیم که کل جهان را پوشش می داد – اما همانطور که پخش شد، گلوله برفی می ریخت. با خوشحالی می توانم بگویم که اکنون از یک نقطه عطف با بیش از ۲ میلیون مسیر منتشر شده عبور کرده ایم. مقایسه کنید. که تا اولین روزهایش که پیدا کردن مسیری برای تعامل با آن مشکل بود – در بازی دگرگون شده است. شاید به اندازه برخی از ویژگی‌های دیگر مانند Shadow Raids راه اندازی “بیگ بنگ” نباشد، اما چیزی است که باعث تغییر در بازی می شود. بازی به عنوان بخشی از روال روزانه افراد تبدیل می شود. و ما متعهد هستیم که ویژگی های اصلی را راه اندازی کنیم که نحوه بازی مردم را تغییر می دهد.”

ممکن است برخی از آنچه در راه است تحت تأثیر اعلامیه اخیر باشد Pokemon Legends: ZA، که به منطقه Kalos این فرنچایز و مکانیک محبوب مگا پوکمون آن بازمی گردد؟ وو می‌گوید که تیمش از این اعلام هیجان‌زده شده است، اما مشتاق است مطمئن شود که پوکمون گو نیز روی نقاط قوت خود متمرکز خواهد بود. او می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با شرکای خود در The Pokémon Company کار می‌کنیم و این یک همکاری بسیار نزدیک است که ما سال‌هاست به صورت روزانه و هفتگی داشته‌ایم. ما هم به‌عنوان طرفدار و هم به‌عنوان بازیکن بسیار هیجان‌زده هستیم و همیشه از چیزهای مختلف الهام می‌گیریم – اما همچنین می‌خواهیم همیشه نوآوری داشته باشیم و کارهایی را انجام دهیم که مخصوص Pokémon Go است که باعث می‌شود مردم وارد بازی شوند. دنیای واقعی.

او شروع می‌کند، در حالی که پارک را پشت سر می‌گذاریم، تلفن‌ها در جیب‌هایمان است. “من باید مراقب باشم، اما ما به ارائه ویژگی های بزرگ و اصلی ادامه خواهیم داد، و چندین مورد را برای اواخر امسال آماده کرده ایم. به همین ترتیب، ما مطمئن می شویم که پایه های بازی خود را بهبود بخشیم، و برای دهه آینده آماده می شویم. ، مجموعه هسته اصلی این بازی است – و ما به آن متمایل خواهیم شد.”


منبع: https://www.eurogamer.net/niantic-pokemon-go-healthy-and-growing-as-it-approaches-its-next-decade?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *