اپل اکنون به مرورگرهای پیش فرض شخص ثالث و موتورهای غیر وب کیت در اتحادیه اروپا اجازه می دهد

با به‌روزرسانی iOS 17.4، اپل تغییرات گسترده‌ای را در iOS ایجاد می‌کند تا از قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا پیروی کند. اپل در حال باز کردن مرورگر است و به کاربران امکان انتخاب بیشتر در مورد برنامه ها و خدماتی که به عنوان پیش فرض در دستگاه های خود استفاده می کنند، می دهد.

اپل اکنون به مرورگرهای پیش فرض شخص ثالث و موتورهای غیر وب کیت در اتحادیه اروپا اجازه می دهد
سافاری دیگر تنها گزینه پیش‌فرض مرورگر موجود نخواهد بود و برنامه‌های شخص ثالث مانند Chrome اکنون می‌توانند به‌عنوان پیش‌فرض تنظیم شوند، مشابه نحوه کار مرورگرها در مک.

کاربرانی در اتحادیه اروپا که به iOS 17.4 به روز می شوند، پس از باز کردن Safari با یک صفحه نمایش اسپلش نمایش داده می شوند که به آنها اجازه می دهد یک مرورگر پیش فرض جدید را انتخاب کنند. اپل فقط مرورگرهای استانداردی را که در گذشته گزینه‌های iOS بوده‌اند، ارائه نمی‌کند، بلکه فهرستی از مرورگرهای دانلود شده در دستگاه‌های iOS را ارائه می‌کند. برخی از گزینه ها عبارتند از فایرفاکس، اپرا، کروم، بریو و مایکروسافت اج.

یک برنامه مرورگر که به‌عنوان پیش‌فرض سیستم تنظیم شده است، با ضربه زدن روی هر پیوندی باز می‌شود آیفونمانند پیام یا ایمیل.

برنامه‌های مرورگر هم‌اکنون می‌توانند از موتورهای مرورگر غیر از WebKit هم برای برنامه‌های مرورگر و هم برای تجربه‌های مرور درون برنامه‌ای در برنامه‌ها استفاده کنند. در حال حاضر، اپل از همه مرورگرهای iOS می‌خواهد از موتور WebKit استفاده کنند، از جمله گزینه‌های محبوبی مانند کروم و فایرفاکس. برای مثال، Chrome می‌تواند از Blink استفاده کند.

کاربران نیز قادر خواهند بود یک بازار برنامه پیش فرض را انتخاب کنید، به لطف پشتیبانی از بازارهای جایگزین، می توانند یک برنامه پیش فرض بدون تماس را برای پرداخت های بدون تماس انتخاب کنند. این تغییرات محدود به آیفون و آی پد کاربران در اتحادیه اروپا، و آنها به عنوان بخشی از iOS 17.4 پیاده سازی می شوند که از امروز به صورت بتا در دسترس توسعه دهندگان است.

جمع بندی های مرتبط: iOS 17، iPadOS 17
انجمن های مرتبط: iOS 17، iPadOS 17


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/third-party-default-browsers-eu-ios-17-4/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *