اپل این طرح‌های ناچ و دینامیک جزیره را برای آیفون‌ها بررسی کرد

با مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲، اپل جزیره پویا را معرفی کرد که می‌تواند برای نمایش هشدارهای سیستم، امتیازات ورزشی و انواع اطلاعات دیگر تغییر شکل داده و گسترش یابد. این ویژگی فضای اطراف دوربین جلو و سنسورهای Face ID را در مقایسه با بریدگی در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون مفید می‌کند.

اپل این طرح‌های ناچ و دینامیک جزیره را برای آیفون‌ها بررسی کرد
طبق اطلاعات به دست آمده توسط اپل، اپل در طول سال ها قبل از رسیدن به طرح فعلی Dynamic Island ایده های مختلفی را برای ناحیه بریدگی آیفون بررسی کرده است. MacRumors. ما تصاویر زیر را بر اساس منابع خود بازسازی کردیم تا نگاهی به برخی از مفاهیمی که اپل در نظر گرفته بود، ارائه دهیم.

قبل از جزیره پویا، اپل یک منوی پاپاور را در سمت راست صفحه کاوش کرد که دسترسی سریع به زمان، سیگنال تلفن همراه و قدرت Wi-Fi، روشنایی صفحه نمایش، حجم صدا و میزان شارژ باتری را برای کاربران فراهم می کرد. منو اساساً شبیه یک بریدگی دوم است و در صورت عدم استفاده ناپدید می شود.

ایده دیگری که اپل در نظر گرفت مخفی کردن بریدگی با نوار وضعیت کاملا مشکی در بالای صفحه بود. نمایشگرهای OLED با خاموش کردن تک تک پیکسل‌ها رنگ سیاه را نشان می‌دهند، بنابراین این طراحی به صرفه‌جویی در مصرف باتری کمک می‌کند.


اپل بعداً ایده جزیره پویا را مطرح کرد و طرح‌های مختلفی را برای این کار بررسی کرد، همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

اپل در ابتدا جزیره دینامیک را به طور دائم در بالای صفحه نمایش کشید، قبل از اینکه تصمیم گرفت در صورت لزوم تغییر اندازه کمتری داشته باشد. اپل همچنین نمایش حجم و یک ردیف کامل از میانبرهای سیستم را در جزیره دینامیک در نظر گرفت، طرح‌بندی استفاده نشده‌ای را برای تماس‌های تلفنی در حال انجام آزمایش کرد و موارد دیگر.


اپل از آن زمان جزیره دینامیک را به تمام مدل‌های آیفون ۱۵ گسترش داده است، در حالی که همچنان به فروش آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با بریدگی ادامه می‌دهد. شایعات حاکی از آن است که اپل در نهایت قصد دارد دوربین جلوی آیفون و سنسورهای Face ID را به زیر نمایشگر منتقل کند، اما انتظار نمی رود این انتقال آغاز شود. حداکثر تا سال آینده.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/23/iphone-notch-and-dynamic-island-designs/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *