اپل با سارق اسرار تجاری‌اش توافق کرد

به گزارش بلومبرگ، اپل با Rivos به توافق رسیده است. در طی این توافق، ریووس برای حذف تمام اطلاعات محرمانه‌ی اپل، سیستم‌های خود را تحت نظر مراجع قانونی بررسی خواهد کرد.

ریووس بیش از ۴۰ کارمند اپل، از جمله چندین مهندس عالی‌رتبه‌ی سابق را استخدام کرد و این کار باعث شد اپل در ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت و فروردین ۱۴۰۱) شکایتی علیه آن تنظیم کند.

اپل، ریووس را به سوءاستفاده از کارمندان و سرقت اسرار تجاری تراشه از طریق این کارمندان متهم کرد. ریووس در حال طراحی تراشه‌هایی است که با پردازنده‌‌های سری A و M اپل رقابت خواهند کرد.

به گفته‌ی اپل، حداقل دو مهندس استخدام‌شده توسط ریووس حجم بالایی از اطلاعات حساس مربوط به تراشه‌ها و فایل‌های طراحی را به‌سرقت بردند. کارمندان در اپل از USB و ایردراپ برای انتقال اطلاعات حساس به دستگاه‌های شخصی خود استفاده می‌کردند.

سازنده‌ی گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک، طی شکایتی خواستار مجازات کارمندان سابق و جبران خسارت ناشی از سوءاستفاده از اسرار تجاری از سوی ریووس شده بود؛ اما حالا ریووس و اپل قصد دارند توافق خود را تا ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) نهایی کنند و در حال کار روی برخی اصلاحات هستند.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/416492-apple-settles-rivos-lawsuit/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *