اپل با شکایت بزرگ ضد انحصار از سوی دولت ایالات متحده مواجه است

اپل با یک شکایت ضد انحصار دیگر – این بار از سوی دولت ایالات متحده روبرو است.

اوایل امروز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که از اپل شکایت کرده است برای انحصار بازار گوشی های هوشمند این شکایت توسط وزارت دادگستری، ۱۵ دادستان کل ایالت و منطقه دیگر و واشنگتن دی سی در دادگاه ناحیه نیوجرسی تنظیم شده است.

در این شکایت، وزارت دادگستری ادعا می کند که اپل درگیر “روش ضد رقابتی” است، با استفاده از تاکتیک هایی مانند ایجاد مشکل برای مصرف کنندگان برای تغییر به دیگر پلتفرم های گوشی های هوشمند، حفظ یک سیستم بسته که با برنامه ها و تجهیزات جانبی ناسازگار است. سایر شرکت ها و مسدود کردن کیف پول های دیجیتال شخص ثالث. شاید یکی از مرتبط‌ترین موارد مربوط به بازی‌های ویدیویی، این ادعا باشد که اپل توسعه برنامه‌های بازی‌های استریم ابری را مسدود کرده است.

پخش خبری: نینتندو برای فیلم Super Mario Bros. 2 به کجا می رود؟در یوتیوب تماشا کنید

دادخواست (بارگذاری شده در وب سایت DOJ) به دنبال جلوگیری از اپل از اقدامات ضدرقابتی از جمله “کنترل توزیع برنامه برای تضعیف فناوری های چند پلت فرمی”، “استفاده از API های خصوصی برای تضعیف فناوری های چند پلتفرمی” و استفاده از قرارداد با “توسعه دهندگان، سازندگان لوازم جانبی، مصرف کنندگان یا دیگران کسب، حفظ، گسترش یا تثبیت انحصار».

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده گفت: ما ادعا می کنیم که اپل قدرت انحصاری خود را نه با بهبود محصولات خود، بلکه با بدتر کردن محصولات دیگر تحکیم کرده است. کنفرانس مطبوعاتی توسط وزارت دادگستری، جایی که او اپل را به “رفتار غیرقانونی و انحصاری” برای حفظ انحصار خود متهم کرد. گارلند افزود: “اگر اپل بدون چالش باقی بماند، تنها به تقویت انحصار گوشی های هوشمند خود ادامه می دهد.”

در بیانیه ای که برای بی بی سی ارسال شد، اپل تکذیب کرد اتهامات این شرکت گفت: “این شکایت ما و اصولی را که محصولات اپل را در بازارهای رقابتی شدید متمایز می کند، تهدید می کند.” ما معتقدیم که این دعوا بر اساس حقایق و قانون اشتباه است و به شدت در برابر آن دفاع خواهیم کرد.»

منابع بی بی سی اعلام کرده اند کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا انتظار می رود تحقیقات مشابهی را در مورد اپل، متا و گوگل اعلام کند.

این اولین بار نیست که دولت آمریکا از اپل به دلیل رفتار انحصاری انتقاد می کند. در سال ۲۰۲۰، گزارشی از مجلس نمایندگان فراخوان داد کاهش ۳۰ درصدی اپ استور اپل.

اگر کمیسیون اروپا نیز به دلیل رفتار ضد رقابتی اپل تحقیقاتی را انجام دهد، این دومین بار در کمتر از یک ماه خواهد بود. جدال بین اپیک گیمز و اپل در آغاز ماه، زمانی که به تنش‌های جدیدی رسید اپل حساب توسعه دهنده اپیک را تحریم کرد و توسعه دهنده را “به طور قابل اطمینان غیرقابل اعتماد” نامید. پس از اینکه اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای بررسی این اقدام وارد عمل شده است، اپل به سرعت این ممنوعیت را لغو کرد.

دیروز در Epic's State of Unreal 2024، این شرکت بار دیگر برنامه های خود را برای آوردن فروشگاه اپیک گیمز به iOS و اندروید در قالب برنامه مورد بحث قرار داد. امی هنیگ بازی Captain America and Black Panther، Marvel 1943: Rise of Hydraهمچنین اولین نمایش خود را در طول نمایش انجام داد و خالق متا انسان را در Unreal Engine 5 به نمایش گذاشت.


منبع: https://www.eurogamer.net/apple-facing-major-antitrust-lawsuit-from-us-government?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *