اپل به توسعه‌دهندگان می‌گوید که برنامه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود را برنامه‌های AR یا VR صدا نکنند

با هدست ویژن پرو VR/AR اپل قرار است در ۲ فوریه به فروش برسد، ما شروع به دیدن جزئیات بیشتر در مورد الزامات برنامه کرده ایم. به عنوان مثال، این شرکت دستورالعمل هایی را برای توسعه دهندگان visionOS که قصد انتشار برنامه ها را دارند منتشر کرده است و یک هشدار عجیب وجود دارد. بر اساس این گزارش، توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند هنگام اشاره به برنامه‌های Vision Pro از اصطلاحات AR و VR استفاده نکنند، بلکه آنها را «برنامه‌های محاسباتی فضایی» بنامند. صفحه توسعه دهنده توسط ۹to5Mac.

“محاسبات فضایی: به برنامه خود به عنوان یک برنامه محاسبات فضایی مراجعه کنید. تجربه برنامه خود را به عنوان واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت توسعه یافته (XR) یا واقعیت ترکیبی (MR) توصیف نکنید.” ایالت ها. خود هدست باید “Apple Vision Pro” با سه کلمه بزرگ نامیده شود، در حالی که “visionOS با حروف کوچک v شروع می شود، حتی زمانی که اولین کلمه در یک جمله باشد.” اپل افزود: این اصطلاحات هرگز نباید ترجمه یا ترجمه شوند.

با توجه به اینکه آنها قطعاً برنامه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود که برای یک هدست واقعیت مجازی/AR/VR ساخته شده اند، اپل ممکن است بخواهد پیشنهادات خود را متمایز کند تا مصرف کنندگان برنامه های دیگر هدست های واقعیت مجازی / واقعیت مجازی، به ویژه Meta’s Quest 3 را اشتباه نگیرند. خودش در همان زمان، اپل از این اصطلاحات به طور گسترده برای توصیف هدست استفاده کرده است، به طوری که تیم کوک، مدیر عامل شرکت Vision Pro را “پلتفرم کاملا جدید ARزمانی که در WWDC 2023 راه اندازی شد.

در همان سند، اپل از توسعه دهندگان خواست تا مشخص کنند که آیا برنامه های محاسباتی AR/VR، er، فضایی آنها دارای حرکاتی مانند چرخش سریع یا تغییرات ناگهانی در زاویه دید دوربین است یا خیر. به این ترتیب، صفحه محصول نشانی برای هشدار به کاربران نشان می دهد. همچنین استفاده از برچسب های حریم خصوصی و کنترلرهای بازی را توضیح داد. همانطور که گفته شد، هدست اپل ویژن پرو در تاریخ ۲ فوریه با قیمت ۳۴۹۵ دلار وارد بازار می شود – قیمتی که احتمالا فقط خریداران با انگیزه را به خود جذب می کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-tells-developers-not-to-call-their-ar-and-vr-apps-ar-or-vr-apps-085136127.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-tells-developers-not-to-call-their-ar-and-vr-apps-ar-or-vr-apps-085136127.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *