اپل به توسعه دهندگان می گوید که هنگام صحبت در مورد ویژن پرو از «واقعیت مجازی» استفاده نکنند

این ویژن پرو ماه آینده به فروش می رسد و ما به تازگی متوجه شدیم که اپل از توسعه دهندگان برنامه برای visionOS (سیستم عاملی که روی هدست اجرا می شود) درخواست کرده است که برنامه های visionOS را به عنوان “AR” یا “VR” تلقی نکنند.

اولین بار در ژوئن ۲۰۲۳ در مورد جدیدترین نوآوری اپل شنیدیم – جایی که به عنوان یک رایانه فضایی که محتوای دیجیتال و محیط فیزیکی کاربر را ترکیب می کند به بازار عرضه شد. همچنین به برخی از مشخصات گرافیکی جدی اپل و visionOS مجهز است که اپل آن را این نام می‌نامد “اولین سیستم محاسبات فضایی جهان”.

در نگاه اول، مطمئناً Vision Pro شبیه به نمونه موجود به نظر می رسد هدست واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR).، بنابراین جالب است که اپل در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که با یکی اشتباه گرفته نشود. ممنوعیت واقعی مراجع AR و VR (و همچنین واقعیت گسترده (XR) و واقعیت ترکیبی (MR)) در دستورالعمل‌های به‌روزرسانی جدید Xcode (مجموعه ابزارهای توسعه‌دهنده اپل). که پس از این اعلامیه منتشر شد دستگاه های Vision Pro در اوایل فوریه در فروشگاه ها عرضه خواهند شد.

ویژن پرو

(اعتبار تصویر: اپل)

اپل قانون را وضع می کند

این توصیه کاملاً به صراحت بیان شده است یک صفحه توسعه دهنده جدید اپل آنچه که یک توسعه دهنده باید انجام دهد تا برنامه خود را برای ارسال به اپ استور آماده کند.

اپل اصرار دارد که توسعه دهندگان همچنین باید از نام تجاری “visionOS” استفاده کنند که با حروف کوچک “v” شروع می شود (مشابه نحوه برندسازی سیستم عامل پرچمدار خود برای دستگاه های دسکتاپ و لپ تاپ). سیستم عامل مک، و برای استفاده از نام کامل دستگاه، “Apple Vision Pro” هنگام مراجعه به آن. با این حال، اینها به اندازه دستورالعمل های قابل توجه تر اپل برای اجتناب از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده غیرمنتظره نیستند. طبق گفته اپل، برنامه‌های visionOS برنامه‌های VR، XR یا MR در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه به‌عنوان «برنامه‌های محاسباتی فضایی» در نظر گرفته می‌شوند.

این یک حرکت جالب به دلایل متعدد است. ابداع یک اصطلاح جدید می‌تواند برای مردم گیج‌کننده باشد، به این معنی که کاربران باید آشنایی بیشتری داشته باشند و در واقع از این اصطلاح برای ماندگاری آن استفاده کنند، اما همچنین به این معنی است که اپل می‌تواند خود را از مجموعه دستگاه‌های AR/VR در آنجا متمایز کند.

این همچنین محوری از پیام‌رسانی است که تاکنون بر شرایط موجود مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متکی بوده است. بیشتر بازاریابی فعلی اپل از Vision Pro به عنوان یک پلت فرم “محاسبات فضایی” یاد می کند، اما در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) در سال ۲۰۲۳، رویداد سالانه اپل برای توسعه دهندگان پلتفرم اپل، تیم کوک، مدیر عامل اپل، ویژن پرو را به عنوان یک “پلتفرم کاملا جدید AR” معرفی کرد. از نظر مادی، این عمدتاً یک حرکت بازاریابی و برندسازی است زیرا اپل در درک مشتریان خود از آنچه Vision Pro واقعاً چیست، اطمینان بیشتری پیدا می‌کند. ۹to5Mac گزارش می دهد که مهندسان اپل پیش از اعلام رسمی دستگاه، visionOS را xrOS نامیدند.

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

(اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

اپل مسیر خود را ترسیم می کند

تلاش مشخص برای متمایز کردن خود از رقبای خود یک حرکت قابل درک از سوی اپل است، با توجه به اینکه برخی دیگر از غول های فناوری قبلاً تلاش کرده اند بر این فضا مسلط شوند.

متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام، یکی از نمونه های قابل توجه بود. ممکن است خاطره ای نه چندان دور از یک مورد خاص داشته باشید “متافورس”. متاورس استقبالی را تجربه کرده است که اکثر آنها حتی در اوج خود آن را ولرم می‌خوانند، و اپل تلاش جسورانه‌ای انجام می‌دهد تا تداعی خاص خود را در ذهن مردم ایجاد کند، با گرگ جوسویاک، معاون بازاریابی جهانی اپل، کلمه “metaverse” را رد کرد و آن را یکی از اوج دانست. طبق ۹to5Mac “هرگز استفاده نکنید”.

من از تماشای حرکت‌های جسورانه‌تر اپل به بازارهای موجود لذت می‌برم، زیرا اغلب زمانی است که شاهد ظهور استانداردهای جدید صنعت هستیم که همیشه هیجان‌انگیز است – فرقی نمی‌کند آن را AR، VR یا محاسبات فضایی بنامیم.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/apple-tells-developers-not-to-use-virtual-reality-when-talking-about-vision-pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *