لپ‌تاپ ASUS Zenbook Duo یک لپ‌تاپ دو صفحه‌نمای خیره‌کننده است که ظاهراً هیچ سازشی ندارد.

بین Zenbook 17 Fold، پروژه Precog و قبلی ماشین های Zenbook Duo، به نظر می رسد که ایسوس چندین سال است که برای ساخت یک لپ تاپ واقعی با دو صفحه کار می کند. و اکنون در CES 2024، آن زمان با ورود Zenbook Duo با نام ساده فرا رسیده است.

شبیه به Lenovo’s Yoga Book 9iZenbook Duo دارای دو صفحه نمایش مجزا و یک صفحه کلید بلوتوث قابل جدا شدن است که می تواند برای سفر در داخل سیستم قرار گیرد. تفاوت این است که پنل‌های OLED ایسوس حتی بهتر به نظر می‌رسند، زیرا کمی بزرگ‌تر در ۱۴ اینچ هستند، در حالی که وضوح ۳K، نرخ تجدید ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از قلم را نیز ارائه می‌دهند. بعلاوه، با قیمت اولیه ۱۵۰۰ دلار، ۵۰۰ دلار کمتر از یوگا بوک است و نه خیلی بیشتر از معمولی فوق قابل حمل متوسط ​​شما.

این به تنهایی برای جالب‌تر کردن آن کافی است، اما چیزی که واقعاً Zenbook Duo را ارتقا می‌دهد، لهستانی‌ای است که ASUS برای ظاهر و عملکرد آن درست مانند یک تاشو معمولی به کار گرفته است. تنها ۰٫۷۸ اینچ ضخامت و وزن ۳٫۶۴ پوند (شامل صفحه کلید قابل جابجایی آن) است، تنها یک لمس بزرگتر و سنگین تر از یک نوت بوک معمولی ۱۴ اینچی است. و از نظر عملکرد هیچ چیزی را رها نمی کند، با پردازنده Intel Core Ultra 9 185H، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD در داخل. همین مورد در مورد اتصال نیز صدق می کند، جایی که شما دو پورت Thunderbolt 4، یک اسلات USB-A 3.2، یک جک ۳٫۵ میلی متری صدا و حتی یک سوکت HDMI 2.1 با اندازه کامل دریافت می کنید.

لپ‌تاپ ASUS Zenbook Duo یک لپ‌تاپ دو صفحه‌نمای خیره‌کننده است که ظاهراً هیچ سازشی ندارد.
عکس سام رادرفورد/Engadget

اما بهترین چیز در مورد Zenbook Duo تناسب و زیبایی آن است. حتی با وجود اینکه چیزی که من با آن سر و کار داشتم یک مدل پیش تولید بود، بسیار محکم به نظر می رسید. وقتی کیبوردش بین دو صفحه قرار گرفته باشد، هیچ شکاف یا فضایی هدر نمی‌رود. و علیرغم ابعاد بسیار کم عمق آن، صفحه کلید جداشدنی دارای نور پس زمینه کامل و سفر بیش از حد کافی است تا مطمئن شوید که انگشتان شما هنگام تایپ آسیب نبینند.

ایسوس همچنین چیزی را اضافه کرد که ای کاش Lenovo در Yoga Book 9i گنجانده بود: پایه پایه داخلی. با نصب یکی در پایین لپ‌تاپ، نیاز به داشتن یک پوشش تاشو جداگانه را کنار می‌زند، که هر بار که مجبور می‌شوید وسایل را جمع کنید و بروید، فرآیند را ساده‌تر می‌کند. نقطه ضعف کوچک این است که جهت گیری پایه پایه یک چیدمان انباشته با یک نمایشگر روی دیگری را ترویج می کند. اگر چه من خیلی اذیت نمی شوم زیرا به هر حال ترجیح من این است. از لحاظ فنی، می‌توانید Zenbook Duo را با حالت عمودی کنار هم استفاده کنید، اما از آنجایی که هیچ راهی برای تنظیم پایه پایه در این موقعیت وجود ندارد، چندان انعطاف‌پذیر نیست.

جادوی Zenbook Duo این است که وزن و اندازه آن تقریباً برابر با یک نوت بوک معمولی 14 اینچی است در حالی که دارای صفحه نمایش دوم و صفحه کلید قابل جدا شدن است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

همانطور که از سیستمی مانند این انتظار دارید، می توانید از آن به عنوان یک تاشو استاندارد با Zenbook Duo استفاده کنید که دارای آهنرباهای مخفی است که به صفحه کلید اجازه می دهد تا به خوبی در جای خود بچسبد. با این حال، زمانی که فضای بیشتری برای کار دارید، می توانید صفحه کلید را در مقابل سیستم قرار دهید و فوراً فضای صفحه نمایش خود را دو برابر کنید. همچنین یک صفحه کلید مجازی پاسخگو و صفحه لمسی وجود دارد که می توانید به همراه ویجت های مفید برای نظارت بر اخبار، آب و هوا و عملکرد سیستم از آنها استفاده کنید. و هنگامی که نیاز به شارژ باتری صفحه کلید قابل جابجایی دارید، تعدادی پین پوگو با دقت قرار داده شده است که به آن اجازه می دهد در حالی که در داخل سیستم قرار دارد، شارژ شود.

با کمال تعجب، وقتی صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، ایسوس توانست یک بسته برق ۷۵ Whr را در Zenbook Duo قرار دهد که کمی بزرگ‌تر از آنچه در Zephryus G14 جدید (۷۳ Whr) موجود است، و این یک ماشین بازی با قطعات متحرک بسیار کمتر است. و ایسوس ادعا می کند که Zenbook Duo از استانداردهای تست MIL-STD 810H پیروی می کند، بنابراین باید بسیار بادوام نیز باشد.

شبیه به Yoga Book 9i، صفحه کلید BT Zenbook Duo جدا می شود و نمایشگر دوم را نشان می دهد.
عکس سام رادرفورد/Engadget

سال گذشته، کتاب Yoga 9i مانند یک مکاشفه بود. لنوو تمام اجزای مناسب مورد نیاز را برای ایجاد یک لپ تاپ دو صفحه نمایش جذاب ترکیب کرده است. اما ایسوس با افزودن پورت‌ها، حرکت به صفحه‌های بزرگتر و بهتر از جمله پایه داخلی و قابل حمل‌تر کردن آن، این الگو را حتی بیشتر بهینه کرده است. و سپس آن قیمت اولیه ۱۵۰۰ دلاری به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه وجود دارد. من سال‌ها منتظر بودم تا به یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش دوگانه روی بیاورم، و Zenbook Duo واقعاً ممکن است من را متقاعد کند که در نهایت این پرش را انجام دهم.

انتظار می رود ASUS Zenbook Duo بعداً در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به فروش برسد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-asus-zenbook-duo-is-a-stunning-dual-screen-laptop-with-seemingly-no-compromises-180017370.html?src ظاهر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/the-asus-zenbook-duo-is-a-stunning-dual-screen-laptop-with-seemingly-no-compromises-180017370.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *