اپل به دلیل ممنوعیت فروش در ایالات متحده، ویژگی اکسیژن خون اپل واچ را حذف خواهد کرد

اپل به دلیل ممنوعیت فروش در ایالات متحده، ویژگی اکسیژن خون اپل واچ را حذف خواهد کرد

آینده ممنوعیت دائمی فروش همچنان نامشخص است. اپل هنوز راه‌های قانونی دارد که می‌تواند علیه آن تجدیدنظر کند، اما در عین حال، به نظر می‌رسد که این شرکت در صورت عدم موفقیت در مسیر دیگری نیز آماده است. اما تصمیم به عرضه آخرین ساعت‌های هوشمند بدون یکی از ویژگی‌های باارزش سلامتی، یک حرکت بزرگ است. اپل برای اولین بار یک سیستم اندازه گیری سطح اکسیژن خون را در سری ۶ معرفی کرد و پس از نزدیک به یک دهه کار بر روی این فناوری، به ارائه آن در تمام ساعت های هوشمند بعدی ادامه داد.

ماسیمو ادعا می کند که اپل حتی قبل از عرضه اولین نسل ساعت هوشمند اپل، با این شرکت درباره کارش در مورد فناوری پالس اکسیمتری پوشیدنی ملاقات کرده است. اما از آن جلسه چیزی به دست نیامد. بعداً، گفته می شود که شرکت استعدادهای ماسیمو را شکار کرده است و حتی از فناوری آن بدون هیچ گونه مجوز قانونی یا مجوز قانونی استفاده کرد. از سوی دیگر، اپل ادعاهای ماسیمو را رد کرده و حتی در مورد برخی از اعتراضات شرکت فناوری پزشکی به پیروزی های قانونی رسیده است.

جالب است که ببینیم آیا این اختلاف به نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل سرایت خواهد کرد یا خیر. در اواخر سال ۲۰۲۴، اپل واچ X، با نام مستعار سری، ظاهراً دارای طراحی تازه و برخی ویژگی‌های سلامتی جدید، از جمله تجزیه و تحلیل غیرتهاجمی سطح قند خون است. تاکنون هیچ رقیب اصلی مانند سامسونگ نتوانسته است این کد را شکسته و آن را به صورت تجاری عرضه کند، علیرغم سال‌ها تحقیق در زمینه کوچک‌سازی و اصلاح آن.


منبع: https://www.slashgear.com/1493437/apple-watch-blood-oxygen-feature-removed-us-ban/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *