اپل به طرح متا برای دریافت هزینه ۳۰ درصدی برای پست های تقویت شده که از طریق اپ استور خریداری شده اند پاسخ می دهد.

در اکتبر ۲۰۲۲، اپل دستورالعمل های بررسی فروشگاه App خود را به روز کرد برای روشن کردن اینکه فروش پست‌های «تقویت‌شده» در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی باید از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور استفاده کند. بنابراین اپل تا ۳۰ درصد از این فروش را کاهش می دهد.

اپل به طرح متا برای دریافت هزینه ۳۰ درصدی برای پست های تقویت شده که از طریق اپ استور خریداری شده اند پاسخ می دهد.
در نتیجه آن شفاف سازی، متا امروز اعلام کرد که به زودی هنگام خرید پست های تقویت شده از طریق برنامه های فیس بوک و اینستاگرام برای iOS، ۳۰ درصد هزینه از تبلیغ کنندگان دریافت می کند. این خط‌مشی به متا اجازه می‌دهد تا مبلغی را که به ازای هر فروش به اپل بدهکار است جبران کند – این در واقع هزینه‌های اضافی را به مشتریان خود منتقل می‌کند. تبلیغ‌کنندگانی که پست‌های تقویت‌شده را از طریق برنامه‌های iOS خریداری می‌کنند، اکنون ملزم به پرداخت پیش پرداخت هستند، در حالی که متا معمولاً پس از نمایش پست‌های تقویت‌شده، مبلغی را دریافت می‌کند.

متا گفت که این تغییر در اواخر این ماه در ایالات متحده و در اواخر سال جاری در کشورهای دیگر اعمال خواهد شد. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با خرید پست‌های تقویت‌شده در وب در Facebook.com و Instagram.com از کارمزد ۳۰٪ و پیش‌پرداخت اجتناب کنند.

متا امروز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “ما باید یا از دستورالعمل های اپل پیروی کنیم یا پست های تقویت شده را از برنامه های خود حذف کنیم.” ما نمی‌خواهیم توانایی تقویت پست‌ها را حذف کنیم، زیرا این امر به کسب‌وکارهای کوچک آسیب می‌زند و این ویژگی را کمتر قابل کشف می‌کند و به طور بالقوه آنها را از یک روش ارزشمند برای تبلیغ کسب‌وکارشان محروم می‌کند.»

متا قبلا گفته شد اپل همچنان به توسعه سیاست‌های خود برای رشد کسب‌وکار خود ادامه می‌دهد و در عین حال دیگران را در اقتصاد دیجیتال پایین می‌آورد.

به گفته متا، میلیون ها کسب و کار کوچک از پست های تقویت شده در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می کنند. پست تقویت شده یک ابزار تبلیغاتی کلیدی برای مشاغل است که به آنها امکان می دهد در ازای پرداخت به مخاطبان بیشتری در فیس بوک و اینستاگرام دسترسی پیدا کنند.

اپل پاسخ می دهد

در پاسخ به اعلام متا، اپل گفت که اپلیکیشن‌های اپ استور همیشه ملزم به استفاده از سیستم خرید درون‌برنامه‌ای خود برای فروش کالاها و خدمات دیجیتال بوده‌اند.

اپل در بیانیه‌ای که به اشتراک گذاشته شده است، گفت: «ما همیشه از خرید کالاها و خدمات دیجیتال در برنامه‌ها خواسته‌ایم که باید از خرید درون برنامه‌ای استفاده کنند. MacRumors امروز. “تقویت، که به یک فرد یا سازمان اجازه می دهد برای افزایش دسترسی به پست یا نمایه پول پرداخت کند، یک سرویس دیجیتالی است – بنابراین مطمئناً خرید درون برنامه ای لازم است. این همیشه وجود داشته است و نمونه های زیادی از برنامه ها وجود دارد که آن را با موفقیت انجام دهید.”

اگر پست‌های تقویت‌شده همیشه یک سرویس دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند، مشخص نیست که چرا اپل برای سال‌ها به متا اجازه داده است که مستقیماً از تبلیغ‌کنندگان هزینه دریافت کند و وقتی ما توضیح خواستیم، پاسخی نداد. حداقل، به نظر می‌رسد که اپل از زمان شفاف‌سازی دستورالعمل‌های بررسی App Store خود در اکتبر ۲۰۲۲، به Meta اجازه داده است تا سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور را برای پست‌های تقویت‌شده دور بزند. این دوره مهلت به وضوح اکنون به پایان می‌رسد.

به عنوان بخشی از پاسخ خود، اپل گفت که در واقع به Meta فرصت کافی برای مطابقت با دستورالعمل‌های بررسی App Store را همانطور که در حال حاضر نوشته شده است، داده است.

اپل اضافه کرد که کسب‌وکارها این گزینه را دارند که از برنامه مدیریت تبلیغات متا در iOS برای راه‌اندازی و پرداخت هزینه کمپین‌های تبلیغاتی خود بدون استفاده از سیستم خرید درون برنامه‌ای اپ استور استفاده کنند، زیرا این برنامه با دستورالعمل‌های بررسی App Store مطابقت دارد که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد. تنها با هدف مدیریت کمپین های تبلیغاتی برای ارائه گزینه های پرداخت مستقیم طراحی شده است.

برچسب ها: اپ استور، متا


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/15/apple-responds-to-meta-boosted-posts-fee/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *