اپل تبلیغات خود را در X به دنبال جدیدترین جنجال ایلان ماسک متوقف کرد

اپل تمام تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی X که قبلاً توییتر نامیده می شد، متوقف می کند Axios. این تصمیم پس از اظهارات یهودستیزانه ماسک اتخاذ شد روز چهارشنبه ساخته شد.

اپل تبلیغات خود را در X به دنبال جدیدترین جنجال ایلان ماسک متوقف کرد
پس از فرار تبلیغ‌کنندگان از X پس از تسلط ماسک بر شبکه اجتماعی، اپل به پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی ادامه داد و یکی از بزرگترین شرکای تبلیغاتی توییتر بوده است. در ماه مارس، ماسک با تشکر از شما اپل برای حمایت از آن، این شرکت را یکی از “بزرگترین تبلیغ کنندگان توییتر” نامید.

اپل انجام داد توقف موقت تبلیغات در نوامبر ۲۰۲۲ در توییتر، که ماسک را برانگیخت تا انتقاد کند و بپرسد آیا اپل از “آزادی بیان” متنفر است یا خیر. ماسک همچنین گفت که اپل تهدید کرده است که توییتر را از این سایت حذف خواهد کرد اپ استورو گفت که اگر شبکه اجتماعی در نهایت قطع شود، «یک تلفن جایگزین می‌سازد».

را اختلاف حل شد پس از ملاقات ماسک با کوک در اپل پارک در اواخر همان سال، پس از آن ماسک ادعا کرد که اپل در واقع هرگز تهدید به حذف توییتر از اپ استور نکرده است و این یک “سوء تفاهم” بوده است. ماسک در نهایت آن را یک مکالمه خوب نامید و پس از آن، اپلبه طور کامل از سر گرفته شد“تبلیغات. گزارش ها در سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که اپل بیش از این هزینه کرده است ۱۰۰ میلیون دلار در سال در تبلیغات توییتر

با آخرین نظرات ماسک، و شواهدی مبنی بر اینکه X است نمایش تبلیغات اپل در کنار محتوای طرفدار هیتلر، مشخص نیست که آیا اپل متقاعد خواهد شد که تبلیغات را دوباره در آینده از سر بگیرد یا خیر. مدیر عامل اپل تیم کوک در سپتامبر گفت که اپل “به طور مداوم” در حال ارزیابی این است که آیا اپل باید تبلیغات را در شبکه اجتماعی خریداری کند یا خیر.

اپل تنها شرکتی نیست که از تبلیغات توییتر کناره گیری می کند. IBM گفت این هفته که در حال کشیدن تبلیغات است و اتحادیه اروپا نیز دیگر برنامه ای برای تبلیغ در شبکه اجتماعی ندارد. کاخ سفید اوایل امروز اظهارات ماسک را محکوم کردو کارمندان X گفتند مجله نیویورک تایمز این شرکت تماس‌هایی را از سوی شرکت‌های دیگر که از ماسک ناراحت هستند، دریافت کرده است.

برچسب ها: توییتر، الون ماسک


منبع: https://www.macrumors.com/2023/11/17/apple-pauses-ads-on-x/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *