اپل حساب توسعه دهنده Epic Games اتحادیه اروپا را بازگرداند و راه را برای فروشگاه برنامه جایگزین هموار کند

اپل امروز تصمیم خود را تغییر داد حساب توسعه دهنده اپیک گیمز را ببندید در اتحادیه اروپا، و این حساب اکنون بازگردانده شده است. در بیانیه ای به MacRumorsاپل این را گفت بازی های حماسی متعهد به پیروی از قوانین است و به Epic Sweden اجازه می دهد دوباره در برنامه توسعه دهندگان اپل پذیرفته شود.

اپل حساب توسعه دهنده Epic Games اتحادیه اروپا را بازگرداند و راه را برای فروشگاه برنامه جایگزین هموار کند

پس از گفتگو با Epic، آنها متعهد به پیروی از قوانین، از جمله خط‌مشی‌های DMA ما هستند. در نتیجه، Epic Sweden AB اجازه دارد قرارداد توسعه‌دهنده را دوباره امضا کند و در برنامه توسعه‌دهنده اپل پذیرفته شود.

هنگامی که اپل در اوایل این هفته حساب توسعه دهنده “Epic Games” سوئد را فسخ کرد، به طور موثر مانع از توسعه یک بازار برنامه جایگزین برای “Epic Games” شد. آیفون کاربران در اتحادیه اروپا اپل ادعا کرد که این حساب فسخ شده است زیرا Epic Games قبلاً تعهدات قراردادی خود را نقض کرده است و تصمیم دادگاه در نبرد حقوقی Epic Games علیه اپل به آن این حق را می دهد که هر حساب کاربری Epic Games را در هر زمان ببندد.

مال اپل فیل شیلر درگیر گفتگو شد با تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، او از سوینی خواست تا اطمینان کتبی بدهد که اپیک گیمز به قوانین جدید بازارهای اپلیکیشن های جایگزین پایبند است، اما اپل احساس نمی کرد که پاسخ سوینی به اندازه کافی کامل است. اپل ادعا کرد که Epic “به طور قابل تایید غیرقابل اعتماد” است و شرکت کوپرتینویی همچنین به نظرات منفی تیم سوئینی در مورد انطباق با قانون بازار دیجیتال اپل (DMA) اشاره کرد.

تصمیم اپل برای حذف این حساب بلافاصله واکنش عمومی را نشان داد، به خصوص به این دلیل که ایمیل‌های اپل باعث می‌شد حساب کاربری Epic Games به دلیل انتقاد سوینی فسخ شده باشد. از ایمیل شیلر:

در گذشته اپیک با اپل قراردادهایی منعقد کرده و سپس آنها را شکست. به عنوان مثال، شما شهادت دادید که Epic Games، Inc. با درک کامل از شرایط آن وارد برنامه Developer Program شده است و سپس تصمیم به نقض عمدی توافق با اپل گرفته است. شما همچنین شهادت دادید که Epic عمداً قوانین اپل را نقض کرده است، تا به نفع خود باشد. اخیراً، شما طرح انطباق با DMA ما را به عنوان “آشغال داغ”، “نمایش وحشتناک” و “نمونه جدید حیله گر انطباق مخرب” توصیف کرده اید. و شما از آنچه «هزینه های ناخواسته» و «مالیات اپل» نامیدید شکایت کرده اید.

انتقاد رنگارنگ شما از طرح انطباق DMA ما، همراه با رویه قبلی Epic مبنی بر نقض عمدی مفاد قراردادی که با آن مخالف است، قویاً نشان می دهد که Epic Sweden قصد پیروی از قوانین را ندارد.

اتحادیه اروپا سریع وارد شد و از اپل خواست تا “توضیحات بیشتری” در مورد اینکه چرا حساب توسعه دهنده EU Epic Games را بسته است، اقدامی که احتمالا باعث شد اپل در تصمیم خود تجدید نظر کند. اپیک گیمز در بیانیه ای به MacRumors گفت که پاسخ اپل نشان می دهد که کمیسیون اروپا قصد دارد به سرعت برای اجرای DMA اقدام کند و فروشگاه Epic Games به اروپا می آید.

اپل به ما گفته و به کمیسیون اروپا متعهد شده است که حساب توسعه دهنده ما را بازگرداند. این یک سیگنال قوی به توسعه دهندگان می فرستد مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا به سرعت برای اجرای قانون بازارهای دیجیتال و مسئول نگه داشتن دروازه بان ها اقدام خواهد کرد. ما همانطور که برنامه ریزی شده بود پیش می رویم تا فروشگاه Epic Games را راه اندازی کنیم و Fortnite را به iOS در اروپا بازگردانیم. رو به جلو!

اپیک گیمز اندکی پس از اینکه اپل از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین در نسخه بتای iOS 17.4 پشتیبانی کرد، برنامه‌های خود را برای یک بازار اپلیکیشن جایگزین اعلام کرد. اپیک گیمز متعهد شده است که فورتنایت و بازی‌های دیگر را از طریق ویترین اختصاصی خود به آیفون بیاورد، اما زمان مشخصی برای راه‌اندازی فروشگاه Epic Games برای iOS هنوز ارائه نشده است.

اگرچه اپیک گیمز در حال کار بر روی یک بازار اپلیکیشن جایگزین است، این شرکت از تبعیت اپل از DMA انتقاد کرده است. سوینی طرح اپل را “نمونه جدید حیله گر از انطباق مخرب” نامیده و گفته است که اپیک گیمز به “استدلال با دادگاه ها و قانون گذاران مبنی بر اینکه اپل قانون را زیر پا می گذارد” ادامه خواهد داد.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/08/apple-reinstates-epic-games-developer-account-eu/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *