اپل در حال جمع‌آوری داده‌ها برای بهبود دقت موقعیت مکانی واقعیت افزوده در نقشه‌ها است

با راه اندازی iOS 17.2، اپل داده های مربوط به Maps را که در حال جمع آوری آنها به منظور بهبود عملکرد موقعیت مکانی واقعیت افزوده است، مشخص کرده است. در یک سند پشتیبانی جدیداپل می گوید که قصد دارد سرعت و دقت ویژگی های واقعیت افزوده را در برنامه Maps تقویت کند.

اپل در حال جمع‌آوری داده‌ها برای بهبود دقت موقعیت مکانی واقعیت افزوده در نقشه‌ها است
هنگام استفاده از ویژگی‌های واقعیت افزوده در نقشه‌ها، از جمله جهت‌های پیاده‌روی غوطه‌ور یا گزینه مکان تصفیه‌شده، اپل اطلاعاتی را درباره «نقاط ویژگی» جمع‌آوری می‌کند که شکل و ظاهر اشیاء ثابت مانند ساختمان‌ها را نشان می‌دهد. داده‌ها شامل عکس‌ها یا تصاویر نمی‌شوند و ویژگی‌های جمع‌آوری‌شده توسط شخص قابل خواندن نیستند.

طبق گفته اپل، Maps از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای مقایسه نقاط ویژگی استفاده می کند نقشه های اپل داده های مرجعی که به آیفون. این دوربین اجسام متحرک مانند افراد و وسایل نقلیه را فیلتر می کند و اپل فقط نقاط مشخصه اشیاء ثابت را جمع آوری می کند.

مقایسه بین نقاط ویژگی و داده‌های مرجع Apple Maps به Maps اجازه می‌دهد تا مکان کاربر را مشخص کند و مسیرهای پیاده‌روی دقیق را با زمینه AR ارائه دهد. استفاده از مسیرهای AR Walking یا Refine Location داده های مرجع اپل را برای بهبود دقت واقعیت افزوده تازه می کند.

داده‌هایی که اپل جمع‌آوری می‌کند رمزگذاری شده است و با یک کاربر یا کاربر خاص مرتبط نیست شناسه اپل. اپل همچنین از یادگیری ماشینی روی دستگاه برای اضافه کردن نویز به داده‌های نقاط ویژگی استفاده می‌کند تا تغییرات نامنظمی را اضافه کند که از هرگونه تلاش «بعید» برای استفاده از نقاط ویژگی برای بازسازی تصویر از داده‌ها جلوگیری می‌کند.

به گفته اپل، تنها یک مهاجم بسیار پیشرفته که به سیستم رمزگذاری این شرکت دسترسی داشته باشد، می‌تواند تصویری را از نقاط مشخصه بازسازی کند، اما از آنجایی که داده‌ها رمزگذاری شده و فقط به اپل محدود می‌شوند، «حمله و ایجاد مجدد بسیار بعید است. “

استفاده از داده های AR را می توان غیرفعال کرد تا از جمع آوری اپل جلوگیری شود. ضامن “بهبود دقت مکان AR” را می توان در برنامه تنظیمات با رفتن به حریم خصوصی و امنیت و سپس ضربه زدن روی Analytics و بهبودها دسترسی داشت.

برچسب ها: نقشه های اپل


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/13/apple-maps-ar-data-collection/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *