اپل در سه ماهه گذشته به اندازه کافی آیفون و خدمات فروخت تا روند کاهشی درآمد را معکوس کند

بعد از چهار فصل متوالی کاهش درآمداپل روند را شکست و اولین دوره رشد درآمد خود را امروز گزارش داد. در آن گزارش سود سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴این شرکت درآمد فصلی خود را ۱۱۹٫۶ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: «تعداد دستگاه‌های فعال نصب‌شده آن اکنون از ۲٫۲ میلیارد فراتر رفته و در تمامی محصولات و بخش‌های جغرافیایی به بالاترین حد خود رسیده است». این سه ماهه شامل پول حاصل از فروش است خط آیفون ۱۵ در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شد که تأثیر آشکاری بر عملکرد داشت.

کوک گفت: «امروز اپل رشد درآمد سه ماهه دسامبر را گزارش می دهد که ناشی از فروش آیفون و رکورد درآمد تمام دوران در خدمات است. او اشاره کرد که این شرکت رکوردهای درآمدی تمام دوران را در تبلیغات، خدمات ابری، خدمات پرداخت و ویدئو و همچنین رکوردهای سه ماهه دسامبر در App Store و Apple Care به ثبت رسانده است. کوک برخی از به‌روزرسانی‌های انجام‌شده در برنامه Apple TV و همچنین محتوای TV+ را که نامزدها و جوایز کسب کرده است، خلاصه کرد.

کوک در طی تماس با درآمد این شرکت به ما یادآوری کرد که فردا روز عرضه هدست ویژن پرو است و آن را تاریخی خواند. کوک پس از بیان اینکه اپل متعهد به سرمایه گذاری در فناوری های جدید است، اضافه کرد که این شرکت در اواخر امسال اطلاعات بیشتری در مورد پیشرفت های خود در زمینه هوش مصنوعی به اشتراک خواهد گذاشت.

محصولات در دسته‌های پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی در این سه ماهه عملکرد خوبی نداشتند، اگرچه فروش در بخش مک سال به سال افزایش یافت. فروش آی‌پد به‌ویژه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت، اگرچه کوک آن را به دلیل «مقایسه دشوار» با اعداد بزرگ ثبت‌شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به دلیل مدل‌های جدید با سیلیکون تازه‌شده اپل نسبت داد. با توجه به اینکه این شرکت اصلاً مدل جدید آی‌پد را در سال ۲۰۲۳ عرضه نکرده است، جای تعجب نیست.

کوک با برجسته کردن پیشرفت هایی مانند افتتاح صدمین فروشگاه خرده فروشی اپل در آسیا و اقیانوسیه و به روز رسانی تلاش های پایداری خود ادامه داد. او در پایان گفت: «اپل شرکتی است که هرگز از چالش‌های بزرگ فرار نکرده است» و افزود: «بنابراین ما نسبت به آینده خوش‌بین هستیم، در بلندمدت مطمئن هستیم و همانطور که قبلاً برای کاربران خود هیجان‌زده بوده‌ایم. ” “

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-sold-enough-iphones-and-services-last-quarter-to-reverse-a-downward-revenue-trend-223109289.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/apple-sold-enough-iphones-and-services-last-quarter-to-reverse-a-downward-revenue-trend-223109289.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *