اپل در پی جنجال‌های مربوط به کاهش فشار آیفون تا سقف ۱۵۰ دلار به مشتریان کانادایی پرداخت می‌کند

به گفته دادگاهی در بریتیش کلمبیا، کانادا، امروز تسویه حساب اپل در رابطه با بحث کاهش باتری آیفون در سال ۲۰۱۸ تایید شد. اخبار سی بی سی.

اپل در پی جنجال‌های مربوط به کاهش فشار آیفون تا سقف ۱۵۰ دلار به مشتریان کانادایی پرداخت می‌کند
اپل موافقت کرد تا ۱۴٫۴ میلیون دلار (CAD) برای حل و فصل یک دعوای دسته جمعی در کانادا که ادعا می کرد این شرکت مخفیانه عملکرد برخی از مدل های آیفون را خنثی کرده است، بپردازد. هر مشتری آسیب دیده که ادعایی ارسال می کند، مبلغی بین ۱۷٫۵۰ تا ۱۵۰ دلار (CAD) از اپل دریافت می کند که مبلغ دقیق پرداخت بستگی به تعداد کل ادعاهای ارسال شده دارد. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارسال ادعا در سایت به اشتراک گذاشته خواهد شد وب سایت تسویه حساباما هنوز یک چارچوب زمانی مشخص ارائه نشده است.

این کلاس شامل هر فرد ساکن فعلی یا سابق کانادا (به استثنای کبک) می‌شود که صاحب و/یا آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶s، آیفون ۶s پلاس و/یا آیفون SE با iOS 10.2.1 یا جدیدتر نصب یا دانلود شده باشد. . و/یا یک آیفون ۷ یا آیفون ۷ پلاس با iOS 11.2 یا جدیدتر نصب یا دانلود شده، قبل از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷٫ با توجه به اخبار سی بی سی.

اپل اتهامات شرح داده شده در دادخواست را رد کرده است و تسویه حساب به منزله پذیرش تقصیر نیست. این توافق به اپل اجازه می دهد تا از زمان و هزینه های اضافی ناشی از ادامه دادخواهی جلوگیری کند.

اپل در چندین استان کانادا به دلیل کاهش باتری آیفون در سال ۲۰۱۸ از جمله آلبرتا، بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان شکایت کرد. این پرونده ها مدت کوتاهی پس از اینکه اپل فاش کرد که این کار را کرده بود، تشکیل شد شروع به کاهش حداکثر عملکرد برخی از مدل‌های آیفون با باتری‌های «کهنه شیمیایی» کرددر صورت لزوم، از خاموش شدن غیرمنتظره دستگاه ها جلوگیری می کند. اپل این سیستم مدیریت انرژی جدید را در iOS 10.2.1 معرفی کرد، اما در ابتدا از ذکر تغییر در یادداشت های انتشار آن به روز رسانی ناکام ماند و باعث اعتراض عمومی شد. اپل در نهایت عذرخواهی کرد در مورد عدم شفافیت آن، و به طور موقت قیمت تعویض باتری آیفون را تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۲۹ دلار (دلار آمریکا) کاهش داد.

اپل موافقت کرد که تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار (USD) برای حل و فصل یک دعوای گروهی مشابه در ایالات متحده بپردازد. پرداخت ها از ژانویه شروع شد آنجا.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/04/apple-iphone-battery-settlement-approved-in-canada/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *