اپل دسترسی تراشه NFC آیفون را به رقبای Apple Pay در اتحادیه اروپا ارائه می دهد

طبق گزارش ها، اپل پیشنهاد بازگشایی داده است آیفون سیستم ارتباط میدان نزدیک (NFC) که Apple Pay برای جلوگیری از اقدامات قانونی قریب الوقوع اتحادیه اروپا، از سایر خدمات پرداخت استفاده می کند.

اپل دسترسی تراشه NFC آیفون را به رقبای Apple Pay در اتحادیه اروپا ارائه می دهد
در گزارشی کوتاه سه شنبه، رویترز گفت که اپل پیشنهاد داده است که به رقبا اجازه دسترسی به سیستم NFC در آیفون‌ها را بدهد، اما هنوز مشخص نیست که پیشنهاد اپل شامل چه مواردی می‌شود. بانک‌ها شکایت کرده‌اند که دسترسی انحصاری اپل به تراشه بدون تماس NFC در دستگاه‌هایش، Apple Pay را نسبت به سایر سیستم‌های پرداخت امتیاز می‌دهد.

در ماه مه ۲۰۲۲، ناظر ضد تراست اتحادیه اروپا رسما اعتراض کرد اپل دسترسی رقبای خود را به فناوری تپ و رفتن موبایل خود محدود می کند و توسعه خدمات جایگزین کیف پول موبایل در دستگاه های اپل را برای رقبا دشوار می کند.

رقیب Apple Pay، PayPal و سایر رقبا گزارش شده است در تصمیم اتحادیه اروپا برای هدف قرار دادن اپل با شکایات ضد تراست در مورد کیف پول موبایل خود نقش داشت. گفته می‌شود که این شرکت شکایت‌های غیررسمی را درباره روشی که اپل برنامه‌های شخص ثالث را از دسترسی به قابلیت‌های NFC آیفون محدود می‌کند، ارائه کرده است، که منجر به بیانیه اعتراضات کمیسیون اروپا علیه اپل شد.

به گفته افراد آشنا که در این گزارش به آنها اشاره شده است، کمیسیون اروپا اکنون احتمالاً در ماه آینده به دنبال بازخورد از رقبا و مشتریان قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش پیشنهاد اپل است.

این اولین بار نیست که اپل به دلیل محدودیت دسترسی به NFC در آیفون با انتقاداتی مواجه می شود. بانک های استرالیا در سال ۲۰۱۷ می خواست به NFC دسترسی داشته باشد به منظور راه اندازی جایگزینی برای Apple Pay، اما آنها موفق نبودند.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در ما قرار دارد. اخبار سیاسی انجمن. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل ۱۰۰ پست محدود می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/12/apple-offers-nfc-apple-pay-rivals-eu/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *