اپل شکایت خود را با ادعای پرداخت بیش از حد به تیم کوک و مدیران دیگر شکست داد

اپل مجبور نخواهد بود با شکایت سرمایه‌گذار به اتهام پرداخت بیش از حد مدیر عامل شرکت روبرو شود تیم کوک و دیگر مدیران ارشد ده ها میلیون دلار، پس از اینکه یک قاضی فدرال در روز چهارشنبه پرونده را رد کرد (از طریق رویترز).

اپل شکایت خود را با ادعای پرداخت بیش از حد به تیم کوک و مدیران دیگر شکست داد
شاکی، یک صندوق بازنشستگی وابسته به گروه بین‌المللی برادری تیم‌سازان، گفت که اپل در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با محاسبه نادرست ارزش جوایز سهام مبتنی بر عملکرد، ۹۲٫۷ میلیون دلار و ۹۴ میلیون دلار به کوک و چهار مدیر دیگر اعطا کرد. شاکی استدلال کرد که کمیته غرامت آن در نظر دارد هر سال فقط ۷۷٫۵ میلیون دلار جایزه بدهد.

اشتباه ادعا شده توسط وکلای صندوق بازنشستگی به دلیل محاسبه نادرست کمیته از “ارزش منصفانه” واحد سهام محدود در زمان اعطای کمک ها نسبت داده شده است و گفته اند که این اشتباه باعث گمراهی سهامدارانی شده است که در مورد غرامت اجرایی رای مشورتی به صندوق می اندازند، معروف به “مثلا” -در پرداخت.”

با این حال، جنیفر روچون، قاضی ناحیه ایالات متحده با این نظر مخالفت کرد و گفت که اپل روش های پرداخت خود را در جداول جبران خسارت در بیانیه پروکسی سال ۲۰۲۳ خود «دقیقا» توصیف کرده است، همانطور که قوانین اوراق بهادار و قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ایجاب می کند.

قاضی منهتن همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هیئت مدیره اپل در اعطای حقوق نادرست عمل کرده است، پیدا نکرد و گفت که شاکی به هیئت مدیره زمان کافی برای بررسی اعتراضات خود قبل از شکایت نداده است.

پرونده های پروکسی اپل نشان می دهد که غرامت کوک در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در مجموع حدود ۹۹ میلیون دلار بوده است که شامل بیش از ۸۲ میلیون دلار جوایز سهام در هر سال می شود. کل دستمزد کوک کاهش یافت ۶۳٫۲ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۳.

برچسب ها: دعاوی اپل، تیم کوک


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/08/apple-defeats-lawsuit-overpaid-tim-cook/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *