اپل فناوری پرداخت NFC را به توسعه دهندگان شخص ثالث در اروپا ارائه می دهد

اپل پیشنهاد داده است که فناوری پرداخت NFC خود را برای توسعه دهندگان شخص ثالث در اروپا باز کند و به رقبای مستقیم اجازه دهد Apple Pay برای عمل بر روی آیفون برای اولین بار.

اپل فناوری پرداخت NFC را به توسعه دهندگان شخص ثالث در اروپا ارائه می دهد
از لحاظ تاریخی، استفاده از تراشه NFC اپل در آیفون‌ها و اپل واچ‌ها برای پرداخت‌ها به طور انحصاری توسط Apple Pay استفاده می‌شده است و توانایی بانک‌ها و سایر خدمات مالی را برای ارائه راه‌حل‌های پرداخت بدون تماس خود در پلتفرم‌های اپل محدود می‌کند. در بیانیه ای به رویترزاپل گفت:

ما تعهداتی را ارائه کرده‌ایم که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث در منطقه اقتصادی اروپا گزینه‌ای ارائه می‌کنیم که به کاربرانشان امکان می‌دهد پرداخت‌های بدون تماس NFC را از داخل برنامه‌های iOS خود، جدا از Apple Pay و Apple Wallet انجام دهند.

این امتیاز بخشی از تلاش‌های اپل برای رسیدگی به هزینه‌های ضدتراست وضع شده توسط کمیسیون اروپا است که این شرکت را به سرکوب رقابت با محدود کردن دسترسی شخص ثالث به قابلیت‌های NFC در دستگاه‌های iOS متهم می‌کند.

بر اساس تعهدات پیشنهادی، توسعه دهندگان برنامه های کاربردی پرداخت، بانکداری و کیف پول دیجیتال در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می توانند راه حل های خود را با تراشه NFC در دستگاه های اپل یکپارچه کنند. این تغییر به این معنی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند این گزینه را داشته باشند که از برنامه‌های دارای NFC از سایر ارائه‌دهندگان، در کنار یا به جای Apple Pay استفاده کنند. طبق گزارش ها، این تعهد شامل عملکردهای اضافی مانند پیش فرض برنامه های پرداخت ترجیحی و ادغام با ویژگی های امنیتی اپل مانند شناسه چهره.

در حالی که تمرکز این تغییرات در EEA است، منطقه ای وسیع تر از اتحادیه اروپا، پیامدهای این تغییر می تواند تأثیر گسترده تری بر بازار پرداخت های تلفن همراه در سطح جهان داشته باشد. EEA اکثریت قریب به اتفاق بازار اروپا را پوشش می دهد و تصمیم اپل می تواند در آینده با افزایش بررسی های ضد انحصار، الگویی برای فعالیت های آن در سایر مناطق جهان باشد.

به عنوان بخشی از فرآیند بررسی، کمیسیون اروپا در حال حاضر به دنبال بازخورد از شرکت‌ها و مشتریان رقیب در مورد امتیازات پیشنهادی اپل است. تصمیم نهایی پاسخ های این ذینفعان را در نظر می گیرد. در صورت تایید، اجرای تعهدات پیشنهادی اپل توسط یک متولی که به کمیسیون گزارش می دهد، نظارت خواهد شد.

توجه: با توجه به ماهیت سیاسی یا اجتماعی بحث در مورد این موضوع، موضوع بحث در ما قرار دارد. اخبار سیاسی انجمن. همه اعضای انجمن و بازدیدکنندگان سایت می توانند موضوع را مطالعه و دنبال کنند، اما ارسال پست به اعضای انجمن با حداقل ۱۰۰ پست محدود می شود.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/20/apple-offers-to-open-nfc-in-europe/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *