اپل ممکن است محدودیت های NFC در اروپا را برای فرار از جریمه های ضد انحصار لغو کند

اپل در تلاش است تا از جریمه و نبرد حقوقی مداوم با اتحادیه اروپا جلوگیری کند. گفته می شود که این شرکت به رقبای خود دسترسی به فناوری ارتباط میدان نزدیک (NFC) خود را ارائه می دهد که برای پرداخت های سریع و سریع استفاده می شود. رویترز گزارش ها. به روز رسانی به دنبال اتهامات کمیسیون اروپا در ماه مه ۲۰۲۲ و تحقیقات مداوم در مورد شیوه های بالقوه ضد انحصار Apple Pay اپل.

این کمیسیون از سال ۲۰۲۰ بر روی اپل تحقیق کرده استبا معاون اجرایی مارگرت وستاگر که قبلاً گفته بود وجود دارند "نشانه هایی مبنی بر اینکه اپل دسترسی شخص ثالث را به فناوری کلیدی لازم برای توسعه راه حل های کیف پول موبایل رقیب در دستگاه های اپل محدود کرده است." 

در حالی که پیشنهاد فعلی اپل می تواند آن را از جریمه سنگین خارج کند و پرونده علیه آن را حل و فصل کند، تضمینی برای پیشبرد آن نیست. کمیسیون احتمالاً در یک ماه آینده با رقبا و مشتریان اپل مشورت خواهد کرد تا مشخص شود که آیا باید این پیشنهاد را بپذیرد یا خیر. بیش از ۲۵۰۰ بانک در سراسر اروپا از Apple Pay استفاده می کنند.

اپل در ایالات متحده نیز با شکایتی مواجه است، در ژوئیه ۲۰۲۲ توسط اتحادیه اعتباری Affinity آیووا آورده شد. به طور مشابه، اپل را متهم می کند که با محدود کردن غیرقانونی کاربران iOS به Apple Pay برای هرگونه پرداخت بدون تماس، درگیر رفتار ضدرقابتی است.

در سپتامبر ۲۰۲۳، جفری اس وایت، قاضی دادگاه ناحیه ای از کالیفرنیا، حکم داد که پرونده جلو می رفتبیان می کند: "شاکیان به طور قابل قبولی ادعا کرده اند که Apple Pay هزینه های خودسرانه و متورمی را از صادرکنندگان دریافت می کند و رقابت در بازار کیف پول موبایل iOS با ضربه زدن و پرداخت، نوآوری را تحریک می کند و منجر به کاهش قیمت ها می شود." در تصمیم خود، وایت همچنین توضیح داد که شاکیان به درستی ادعای اپل و تلاش برای انحصار را نشان دادند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apple-may-lift-nfc-restrictions-in-europe-to-escape-antitrust-fines-131004981.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/apple-may-lift-nfc-restrictions-in-europe-to-escape-antitrust-fines-131004981.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *