فوجی فیلم X100R: از جانشین شایعه شده X100V چه انتظاری باید داشت؟

تقریباً چهار سال از راه اندازی آن می گذرد فوجی فیلم X100Vیک دوربین کامپکت منحصر به فرد با سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل، حسگر شارپ و لنز ۲۳ میلی متری ثابت. هنوز مال ماست دوربین کامپکت مورد علاقهو یکی از بهترین دوربین های مسافرتی می توانید بخرید که فقط چشم انداز پیگیری را جذاب تر می کند.

اگر شایعات صحت داشته باشند، فوجی فیلم در حال ساخت جانشین خود است که به احتمال زیاد X100R نام خواهد داشت. بهتر از آن، گمانه زنی های زیادی وجود دارد که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود. اما با وجود چنین کفش های ویژه ای که باید پر شود، سوال اصلی این است که قسمت بعدی سری X100 چگونه خواهد بود.

برای ارائه یک نمای کلی از آنچه ممکن است در فروشگاه باشد، ما تمام اطلاعاتی را که در حال حاضر به صورت آنلاین در مورد Fujifilm X100R در حال پخش است جمع آوری کرده ایم. از تاریخ انتشار تا ویژگی‌ها، همه آخرین اخبار X100R را در زیر خواهید دید.

ما همچنین تصمیم خود را در مورد ارتقاءهایی که فکر می‌کنیم بیشتر به تولید می‌رسند و چه ویژگی‌هایی را بیشتر دوست داریم داده‌ایم.

Fujifilm X100R: تاریخ انتشار و قیمت شایعه شده است

Fujifilm X100V با قیمت ۱۳۹۹ دلار / ۱۲۹۹ پوند / ۲,۳۴۹ دلار استرالیا در قفسه ها به فروش می رسد. با تعدیل تورم، این ارقام تقریباً معادل قیمت راه اندازی مدل قبلی خود، X100F است.

اگر فوجی فیلم از این روند پیروی کند، می‌توانیم شاهد خرده‌فروشی X100R با قیمت ۱۵۹۹ دلار / ۱۴۹۹ پوند / ۲۶۴۹ دلار استرالیا باشیم. این امر آن را در کنار مدل‌هایی مانند مدل‌های میان‌رده بدون آینه قرار می‌دهد نیکون Z6 II. ممکن است رقابت سختی برای یک کامپکت ممتاز به نظر برسد، اما محبوبیت پایدار سری X100 – تا حدی توسط روندهای اخیر TikTok – یعنی فوجی احتمالاً برای افزایش قیمت درخواستی مطمئن است.

فوجی فیلم X100R: از جانشین شایعه شده X100V چه انتظاری باید داشت؟

فوجی فیلم X100V (اعتبار تصویر: آینده)

همچنین شایان ذکر است که قیمت فوق یک حدس و گمان محض است، زیرا هیچ کلمه قاطعی در مورد قیمت X100R در زمان عرضه احتمالی آن وجود ندارد.

در مورد تاریخ انتشار، فوجیرومور – که سابقه نسبتا خوبی در مورد پیش بینی ها دارد – گزارش داده است که X100R در “اوایل سال ۲۰۲۴” از بین خواهد رفت. این با دو تکرار آخر X100 مطابقت دارد: X100F در ژانویه ۲۰۱۷ عرضه شد و به دنبال آن X100V در فوریه ۲۰۲۰ عرضه شد.

دقیقاً در چند ماه اول سال ۲۰۲۴ چه زمانی باید دید. این نام نیز همینطور است: در حالی که بسیاری از منابع از X100R به عنوان برچسب استفاده می کنند (برگرفته از سالکلمه ژاپنی برای شش)، هر شانسی وجود دارد که قسمت ششم این سری با نام دیگری مانند X100VI عرضه شود.

Fujifilm X100R: طراحی و ساخت

لنز Fujifilm X100V و کنترل های فیزیکی

لنز Fujifilm X100V و کنترل های فیزیکی (اعتبار تصویر: آینده)

دو چیز همیشه در مورد سری X100 فوجی صادق بوده است: طراحی الهام گرفته از یک سیستم قدیمی و لنز ثابت ۲۳ میلی متری پرایم. هر دو تقریبا تضمینی برای بازگشت به اصطلاح X100R هستند.

این سری همیشه از کیفیت ساخت ممتاز و هندلینگ فیزیکی عالی، با تعداد زیادی شماره گیری و دکمه های دسترسی مستقیم حمایت کرده است. بعید است که با X100R تغییر کند، به خصوص با توجه به وضعیت تقریباً مذهبی که X100V اکنون از آن برخوردار است.

همان دوربین شاهد معرفی منظم صفحه نمایش لمسی کج بود، بدون اینکه به ظاهر و احساس تثبیت شده سری X100 لطمه ای وارد کند. تکامل منطقی این رابط یک صفحه نمایش لمسی کاملاً مفصل خواهد بود: با توجه به اینکه دوربین‌های X100 برای عکاسی از باسن طراحی شده‌اند، یک صفحه نمایش با زاویه متغیر گزینه‌های کادربندی انعطاف‌پذیرتری را به عکاسان خیابانی می‌دهد. سوال این است که آیا می توان چنین مانیتوری را بدون اضافه کردن حجم یکپارچه کرد؟

فوجی فیلم X100V

(اعتبار تصویر: آینده)

ارتقای دیگری که توسط برخی مفسران ارائه شده است، تغییر از آلیاژ منیزیم به تیتانیوم برای ساخت بدنه است. در واقع، این یک لوکس است تا یک ضرورت، و فقط قیمت را بالا می برد. ما ترجیح می دهیم کشتی X100R را با آب بندی کامل آب و هوا، بدون نیاز به فیلتر در اطراف لنز ببینیم.

فوجیرومور همچنین ایده یک لنز “جدید” برای X100R را مطرح کرده است، اگرچه مشخص نیست که چه شکلی ممکن است داشته باشد. ما فکر می کنیم بسیار بعید است که فوجی از فرمت ثابت ۲۳ میلی متری f/2 دور شود. انتظار اینکه X100R از الگوی X100V پیروی کند، واقع بینانه تر است و عناصر داخلی را برای ارائه تجربه عکاسی واضح تر بهبود می بخشد.

Fujifilm X100R: سنسور و عملکرد

ما از X100V به عنوان “بهترین در نوع خود” و X100F به عنوان “دوربین عالی علاقه مندان” استقبال کردیم. پس در صف بعدی، در مورد عملکرد تصویربرداری اقدامات سختی باید دنبال شود. یک مکان امن برای شروع با یک پایه سری X100 است: یک سنسور بزرگ APS-C.

X100V از همان سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی X-Trans IV و تراشه X-Processor 4 مانند X-T4 استفاده می کند. اگر X100R بخواهد از همین روش پیروی کند و سنسور را از X-T5 قرض بگیرد (و در نتیجه، X-H2این به معنای جهش قابل توجه رزولوشن به ۴۰٫۲ مگاپیکسل است – بالاترین میزانی که تا به حال در دوربین های سری X100 دیده شده است. این به X100R پتانسیل زیادی برای برش برای چنین مدل جمع و جور می دهد.

اگرچه یک جایگزین وجود دارد. فوجی می تواند به علامت ۲۶ مگاپیکسلی که توسط X100V تعیین شده است ادامه دهد و X100R را با سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی APS-C روی هم قرار دهد. X-H2S. در ترکیب با X-Processor 5 (که تقریباً مشخص است که دارای آن است)، این می تواند دستاوردهای عمده ای در سرعت عکسبرداری پشت سر هم و عملکرد فوکوس خودکار داشته باشد – اگرچه X100V دقیقاً تأخیر نداشت.

فوجی فیلم X100V

(اعتبار تصویر: آینده)

ما قبلاً سنسورهای انباشته شده را در کامپکت های ممتاز دیده بودیم، به ویژه در سونی RX100 VII. اما این یک عدد ۱ اینچی بود، نه یک APS-C – بنابراین X100R می‌تواند پیشرفت کند. علامت سوال بر روی هزینه معلق است: X-H2S از نظر قیمت یک ردیف بالاتر از سری X100 قرار دارد و سنسورهای APS-C روی هم معمولاً ارزان نیستند. بنابراین انتظار اینکه فوجی همان فناوری را در X100R بچسباند غیرواقعی است.

در هر صورت، هر دو سنسور یک امکان جالب را نشان می دهند. هر کدام تجربه تیراندازی را ارائه می دهند که قبلاً در یک کامپکت پریمیوم قابل حمل دیده نشده بود.

در مورد ویدیو، سری X100 همیشه در درجه اول عکاسی بوده است. بنابراین ما انتظار نداریم که X100R دارای قابلیت های ۶K یا داخلی ۱۰ بیتی ۴:۲:۲ باشد. با این اوصاف، ما همچنان انتظار داریم که گواهینامه ضبط بهبودیافته ای را برای X100R ببینیم – به خصوص در دوره ای که تولید محتوا بسیار مهم است. در جایی که حداکثر نرخ فریم ۴K در X100V در ۳۰ فریم بر ثانیه بود، ما فکر می‌کنیم که X100R حداقل با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه فیلم می‌گیرد.

Fujifilm X100R: ویژگی ها

یکی دیگر از ویژگی های سری X100 منظره یاب هیبریدی است که به شما امکان می دهد بین یک منظره یاب اپتیکال سنتی و یک EVF مدرن جابجا شوید. این یک ترفند مهمانی هوشمندانه است که شکاف بین قدیمی و جدید را پر می کند و رویکرد دوربین را به طور کلی منعکس می کند. انتظار می رود که شاهد بازگشت آن برای X100R باشیم، البته با چند ترفند.

EVF قبلاً به ۳٫۶۹ میلیون نقطه در X100V افزایش یافته بود و ما شک داریم که این میزان برای X100R دوباره افزایش یابد. در عوض، ما امیدواریم که بزرگنمایی EVF را از ۰٫۶۶ برابر در X100V به ۰٫۷x افزایش دهیم.

یکی از ویژگی‌هایی که در تمام دوربین‌های سری X100 وجود ندارد، تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه است. عکاسی واضح قبلاً به معنای تکیه بر چرخش سرعت شاتر/ISO، همراه با دیافراگم سریع لنز بود – که ما را از گرفتن نتایج واضح در بررسی‌های قبلی منع نکرد. تنها چیزی که ممکن است این رویکرد را تغییر دهد، افزایش تمرکز بر روی ویدیو است، جایی که تثبیت‌کننده برای فیلم‌برداری کلیپ‌های دستی مرتبط‌تر می‌شود. هنوز اطلاعات IBIS وجود ندارد که بتوان از آن صحبت کرد.

یک پیش‌بینی ساده‌تر، باتری بزرگ‌تر است: حتی با وجود محدودیت‌های اندازه ذاتی، یک سلول بزرگ‌تر یک برد فوری خواهد بود – همانطور که برای X100V بود. فوجی فیلم توانست عمر باتری را در X-S20 اخیر از سلولی مشابه با X-S10 بهبود بخشد.

فوجی فیلم X100V

(اعتبار تصویر: آینده)

حالت‌های شبیه‌سازی فیلم یکی دیگر از ویژگی‌های ثابت خانواده X100 است، و ما انتظار داریم که دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده بیشتری با X100R ارائه شود که به شما این امکان را می‌دهد که ظاهر و احساس انواع فیلم‌های مقدس ۳۵ میلی‌متری را تقلید کنید.

با X-Processor 5 در داخل، X100R همچنین از ترفندهای فوکوس خودکار یادگیری عمیق که در مواردی مانند فوجی فیلم X-S20. این مدل جدید X100 را فراتر از فوکوس خودکار تشخیص چهره/چشم X100V می‌برد و به حوزه تشخیص سوژه می‌برد که حیوانات، وسایل نقلیه و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

همراه با الگوریتم پیش‌بینی بهبودیافته که در X-S20 نیز یافت می‌شود، این امر عکاسی از لگن را با اطمینان از گرفتن یک سوژه واضح آسان‌تر می‌کند. این همچنین می تواند انعکاس نهایی X100R به عنوان دوربینی باشد که قدیمی و جدید را جشن می گیرد و فوکوس خودکار هوش مصنوعی پیشرفته را در بدنه ای الهام گرفته از دوران آنالوگ قرار می دهد.

هر شکلی که شایعه شده و به اصطلاح X100R به خود بگیرد، یکی از آنهاست را دوربین های مورد انتظار سال ۲۰۲۴٫

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/compact-cameras/fujifilm-x100r-what-to-expect-from-the-rumored-x100v-successor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *