اپل مپس برای رقابت با گوگل مپس باید مشکل مهمی را برطرف کند

اپل مپس برای رقابت با گوگل مپس باید مشکل مهمی را برطرف کند

کاربران آیفون که از اپلیکیشن مسیریاب اختصاصی اپل، یعنی Apple Maps، استفاده کرده‌اند، می‌دانند که این اپلیکیشن چه تفاوت‌هایی با اپلیکیشن‌ گوگل مپس دارد. به‌عنوان مثال، وقتی به دورزدن یا گردش به‌سمت خاصی نیاز دارید، اپل مپس معمولاً این‌طور به شما اطلاع می‌دهد: «بعد از دومین چراغ‌ راهنمایی به راست بپیچید.» درمقابل، گوگل مپس خواهد گفت: «۳۰۰ متر دیگر به‌سمت خیابان اصلی به راست بپیچید.»

بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که تعداد چراغ‌های راهنمایی را بشمارند تا اینکه فاصله تا خروجی از بزرگراه را حدس بزنند، به‌خصوص اگر چند خروجی نزدیک به‌هم وجود داشته باشد.

اگرچه اپل در چند سال اخیر ویژگی‌های جذابی به Maps اضافه کرده است، قسمتی وجود دارد که اپل درمقایسه‌با گوگل مپس عقب‌تر قرار می‌گیرد و این موضوع در پستی از طرف یک کاربر ردیت یاد شده است.

در پست مذکور آمده است: «بخش جدیدی از بزرگراه نزدیک من حدود دو هفته پیش باز شد. اپل مپس هنوز آن را نشان نمی‌دهد؛ اما گوگل آن را قبل از باز‌شدن با علامت «راه بسته» نشان داد. Apple Maps نقطه‌ی پایانی بزرگراه را همچنان در نقطه‌ی قبلی نشان می‌دهد؛ در‌حالی‌که گوگل مپس پایان بزرگراه را در تقاطع جدید نشان داده است.» موقعیت اشاره‌شده در مربعی سفید در تصویر زیر قرار گرفته است:

اپل در به‌روزرسانی سریع نقشه‌های اپل مپس برای نمایش جاده‌های جدیدالاحداث مشکل دارد؛ اما در گوگل مپس چنین خطاهایی را کمتر شاهد هستیم.

راهی برای اطلاع‌رسانی به اپل درباره‌ی مسیرهای تازه وجود دارد؛ چراکه کاربر می‌تواند در منطقه‌ی مدنظر روی نقشه، یک پین قرار دهد و مشکل را گزارش کند.

کاربران دیگر ردیت نیز درباره‌ی شرایط مشابهی نوشته‌اند. به‌عنوان مثال، کاربری نوشته است: «من با همین مشکل روبه‌رو شده‌ام. این خیلی عجیب است؛ زیرا اطلاعات اپل مپس از راه‌های بسته‌شده، حتی در مسیرهای بسیار ناشناخته هم به‌روز است؛ اما به‌ندرت می‌تواند مسیرهای جدید را به‌موقع اضافه کند. این قابلیت در منطقه‌ی من بسیار حیاتی است؛ زیرا هر‌سال صدها کیلومتر بزرگراه‌ و اتوبان‌ جدید احداث می‌شوند.»


منبع: https://www.zoomit.ir/software-application/412630-big-flaw-apple-maps-must-fix/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *