اپل ویژن پرو، پیشرفته‌ترین گجت الکترونیکی تاریخ، از Wi-Fi 6E پشتیبانی نمی‌کند

وای‌فای ۶E، قابلیت‌های استاندارد وای‌فای ۶ را روی باند ۶ گیگاهرتز ارائه می‌دهد. سرعت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم از طریق پروتکل مذکور افزایش و تداخل امواج آن با سایر دستگاه‌ها کاهش می‌یابد.

پیش‌ از این شاهد معرفی تبلت اپل مدل آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی ۲۰۲۳، آیفون ۱۵ پرو و بسیاری از مدل‌های مک بوک اپل بوده‌ایم که همگی از وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند.

اکنون پرونده‌های FCC نشان می‌دهند ویژن پرو هیچ فرکانس تأییدشده‌ای در محدوده‌ی ۶ گیگاهرتز ندارد و به‌بیان دیگر این محصول از وای‌فای ۶E پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ۳۵۰۰ دلار است و نبود پشتیبانی از وای‌فای ۶E با چنین برچسب قیمتی‌ای کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

یکی از اسناد رسمی اپل تأیید می‌کند ویژن پرو با وای‌فای ۶ عرضه خواهد شد؛ استانداردی که در باند فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز کار می‌کند.

اپل هنگام معرفی ویژن پرو از این محصول به‌عنوان «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی تاریخ» یاد کرد و عدم پشتیبانی از وای‌فای ۶E برای چنین محصولی عجیب به نظر می‌رسد.

اپل هنوز مشخصات فنی ویژن پرو را به‌طور کامل منتشر نکرده است و فقط می‌دانیم این هدست از تراشه‌ی M2 بهره می‌برد و علاوه‌براین با تراشه‌ی کاملاً جدید R1، ورودی دوربین و میکروفون را پردازش می‌کند. از دیگر ویژگی‌های هدست مورد اشاره می‌توان به فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی برای مدل پایه و رم ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد.

پیش‌سفارش ویژن پرو از روز جمعه ۱۹ ژانویه (۲۹ دی ۱۴۰۲) آغاز می‌شود. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود و از ۲ فوریه (۱۳ بهمن ۱۴۰۲) به‌دست مشتریان خواهد رسید.


منبع: https://www.zoomit.ir/wearables/415275-apple-vision-pro-lacks-wifi-6e-support/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *