اپل ویژگی پیشرفته رمزگذاری End-to-End iCloud را با افزایش نقض داده ها ترویج می کند

اپل امروز مطالعه ای را به اشتراک گذاشت دکتر استوارت مدنیک، پروفسور MIT انجام داد که نشان داد در دو سال گذشته ۲٫۶ میلیارد پرونده شخصی به دلیل نقض داده ها به خطر افتاده است. این مطالعه به سفارش اپل انجام شده است، اما صفحه جلد می گوید که “نتیجه گیری و نظرات بیان شده منحصراً متعلق به نویسنده است.”

اپل ویژگی پیشرفته رمزگذاری End-to-End iCloud را با افزایش نقض داده ها ترویج می کند
اپل در بیانیه مطبوعاتی خود مروری بر این مطالعه ارائه کرده است:

این گزارش نشان می‌دهد که تهدیدات تاریخی برای داده‌های کاربران که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ تقریباً سه برابر شده است و ۲٫۶ میلیارد رکورد را در طول دو سال به خطر می‌اندازد، در سال ۲۰۲۳ بدتر می‌شود. تنها در ایالات متحده، تقریباً این موارد وجود دارد ۲۰ درصد بیشتر از هر سال قبل، تنها در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ نقض شده است. هدف برای مجرمان سایبری بسیار واضح بود، با یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۳ نشان داد که بیش از ۸۰ درصد از موارد نقض مربوط به داده های ذخیره شده در فضای ابری است. این پس از آن است که حملاتی که زیرساخت های ابری را هدف قرار می دهند از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ تقریباً دو برابر شده است.

جزئیات بیشتر را می توان در مطالعه یافت:تهدید مداوم برای داده های شخصی: عوامل کلیدی در پشت افزایش سال ۲۰۲۳

اپل می‌گوید یافته‌های این مطالعه بر نیاز به رمزگذاری سرتاسر تأکید می‌کند، که iCloud در حال حاضر برای ۱۴ دسته داده به‌طور پیش‌فرض ارائه می‌کند. برای کاربرانی که به دنبال محافظت بیشتر هستند، اپل یک ویژگی اختیاری به نام ارائه می دهد حفاظت از داده های پیشرفتهکه تعداد دسته‌های داده‌های iCloud تحت پوشش رمزگذاری سرتاسری را به ۲۳ مورد افزایش می‌دهد، از جمله پشتیبان‌گیری iCloud، یادداشت‌ها، عکس‌ها، یادداشت‌های صوتی و موارد دیگر.

کریگ فدریگی، مدیر مهندسی نرم‌افزار اپل، گفت: «بازیگران بد به صرف زمان و منابع زیادی برای یافتن راه‌های خلاقانه‌تر و مؤثرتر برای سرقت اطلاعات مصرف‌کننده ادامه می‌دهند، و ما در تلاش‌هایمان برای متوقف کردن آنها آرام نمی‌گیریم.»


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/07/apple-promotes-advanced-data-protection/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *