اپیک گیمز: «دروازه‌بانی» موبایل «در قلب این است که چرا صنعت در رکود است»

در سپتامبر ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا رسماً اپل را به عنوان “دروازه بان” بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) معرفی کرد و تصریح کرد که باید App Store خود را در iOS به چند روش باز کند، از جمله افزودن قابلیت “بارگذاری جانبی” «برنامه‌هایی از وب به جای فروشگاه، برای داشتن سایر ویترین فروشگاه‌ها و موارد دیگر.

اگر حتی به طور مبهم این موضوع را دنبال کرده باشید، می‌دانید که این موضوع برای اپیک گیمز جذابیت خاصی دارد – در واقع بسیاری از آن‌ها ناشی از شکایت‌های اپیک گیمز است، و به بازی «Free Fortnite» برمی‌گردیم. کمپین پس از آن که Epic عمداً قوانین اپل را زیر پا گذاشت تا Fortnite از پلتفرم خارج شود. در سال‌های پس از آن، تیم سوئینی، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپیک، همچنان در مورد این موضوع صحبت می‌کند. سوئینی در پاسخ به توییتی که پیشنهاد می‌کرد ۱۵ مرحله برای بارگذاری جانبی یک برنامه تحت راه‌حل پیشنهادی اپل پس از DMA انجام شود، آن را “بدترین تجربه نصب برنامه در تاریخ محاسبات!”، “نفرت‌انگیز” و نمونه‌ای از «تطبیق بدخواهانه» حکم.

اپل، به نوبه خود، معتقد است که همه اینها بخشی از تلاش هایش برای حفظ مواردی مانند ایمنی و حریم خصوصی است، در حالی که مشخصات خود حکم و تبعیت اپل از آن به سرعت کاملاً فنی می شود. وجود دارد چند پیشنهاد اتحادیه اروپا دقیقاً همان کاری را خواسته است که اپل انجام داده است – هم برای جلوگیری از «دروازه‌بانی» اپل و هم به طور همزمان از آن می‌خواهد که مزایای کاری را که این دروازه‌بانی قادر می‌سازد حفظ کند. در تمام این مدت، بین اپل و اپیک تقابل قابل توجهی وجود داشت، به طوری که اپیک حساب توسعه‌دهنده‌اش را ممنوع کرد، و سپس قبل از اتحادیه اروپا نشان داد که نگاه دقیق تری خواهد داشت.

جایی که بازی های ویدیویی درگیر هستند، اولاً در خود Fortnite و همچنین در حضور فروشگاه Epic Games است. در صحبت با Eurogamer در GDC در اواخر ماه مارس، معاون اجرایی Epic، Saxs Persson، در مورد هر دوی این موارد صحبت کرد – اما همچنین نکته گسترده‌تری در مورد موضوعی که به نظر او نه تنها Epic بلکه صنعت را متوقف می‌کرد، بیان کرد. . در کل.

پرسون با Lego Fortnite، Unreal Editor Fortnite (UEFN)، Fortnite Creative و “Creator Economy 2.0” تلاش های Epic را رهبری می کند. مانند سوئینی، او نیز در مورد اختلاف با اپل صراحتاً اظهار نظر می کند و خاطرنشان می کند که Epic بسیار انتظار دارد که این شرکت در مورد مسائل مربوط به انطباق با DMA تسلیم شود. یکی از مشکلات آن ۱۵ مرحله آشکار برای بارگذاری جانبی برنامه ها بود. آیا Epic امیدوار است که بهتر شود؟

پخش خبر: آیا پلی استیشن ۵ پرو را خواهیم خرید؟در یوتیوب تماشا کنید

پرسون گفت: “ما روی آن شرط می بندیم، بله.” “ما امیدوار نیستیم. ما کاملاً انتظار داریم که مردم به نتیجه برسند – مانند، این یک تلاش صادقانه برای پیروی از یک دستور نیست. آنها دستوری از قانون بازارهای دیجیتال، DMA دارند، و ما از آنها انتظار داریم آن را دنبال کنند. چرا این کار را نکنیم؟”

“در عین حال، ما در حال ساخت فروشگاهی هستیم که می خواهیم بسازیم، و آماده راه اندازی آن در اواخر امسال خواهیم بود. و امیدواریم که محیط نظارتی، زمانی که گرد و غبار را پاک کنند، چیزهایی اتفاق می افتد.”

این موضوع پرسون را به موضوع گسترده‌تر «دروازه‌بانی» به‌عنوان یک کل وارد کرد، که چند بار در طول مکالمه مطرح شد. “دروازه‌بانی: نکته در موبایل ثابت می‌ماند – مثلاً چرا صنعت در رکود است؟ بخشی از آن نگهبانی از دروازه‌ها است.”

در پلتفرم‌های موبایل هم همین‌طور است؛ دروازه‌بانی در مرکز دلیل این صنعت است. زیرا ایجاد یک کسب‌وکار در شرایطی بسیار بسیار دشوار است – برای چیزهایی که می‌خواهید بسازید – که در آن هستید. محدود به نحوه کنترل شما، در چنین معنای شدیدی. عملی کردن آن دشوار است.”

بسیاری از کارهایی که Epic امیدوار است در اینجا انجام دهد، و پرسون ظاهراً به آن اشاره می‌کند که راه‌های «محدود کردن» Epic را ذکر می‌کند، به مفهوم «متافورس» بازمی‌گردد. چیزی که اکنون می توانید به طور موجه آن را اصطلاحی ترسناک بنامید، اما ظاهراً به معنای دنیای مجازی است که در آن برندها یا مفاهیم مختلف با هم تعامل دارند، عبارت “metaverse” انواع معانی را به خود اختصاص داده است، به ویژه از شرکت Meta، سابقا فیس بوک، جایی که واقعیت مجازی همچنان باقی مانده است. یک بازی مهم، اما همچنین از دنیایی که حتی کمتر دقیق‌تر و دنباله‌روی کلمات کلیدی هستند، Web3، بازی‌های بلاک چین و NFT‌ها. در عین حال، پرسون تجربه قبلی در برخی زمینه‌های نیمه مرتبط مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دارد، از جمله یک جادو در Mojang و نظارت بر پروژه اسپارک مایکروسافت.

در همین حال، سوئینی در مورد وعده “متاورس” به عنوان آینده نیز صحبت کرده است – اگرچه همانطور که برخی اخیراً اشاره کرده اند، منظور بسیاری از مردم وقتی از این کلمه استفاده می کنند این است: بازی های ویدئویی با کراس اوورها. آیا پرسون هنوز به چشم انداز ایمان دارد و آیا خود کلمه اکنون ارزش خود را از دست داده است؟

او گفت: جالب است. “بنابراین من و تیم دیدگاه‌های متفاوتی در این مورد داریم. دیدگاه من این است که اگر کلمه بهتری وجود داشت، از آن استفاده می‌کردیم. وجود ندارد – این بهترین کلمه است، و فقط به این دلیل که کسی آن را خراب کرده است، به این معنی نیست. ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم!” او خندید. بنابراین به طور رسمی، ما در حال بازسازی این کلمه هستیم.

پرسون ادامه داد: “و دیدگاه تیم توانبخشی است.”

“نظر من این است که اگر کلمه بهتری وجود داشت، ما آن را دنبال می‌کردیم. اما مفهوم بهتری برای آنچه که می‌خواهیم پیشنهاد کنیم وجود ندارد – Fortnite همانطور که در حال حاضر است باورنکردنی است.”

پرسون به عنوان مثال به مشارکت های اخیر اشاره کرد. “فکر می‌کنم معرفی Lego و Creators with Lego مانند این است که شما می‌توانید نگاه کنید و می‌توانید ببینید: “اوه، من می‌توانم ببینم که این به چه چیزی تبدیل خواهد شد.” می‌توانید ببینید که ما یک قرارداد امضا کردیم. شراکت بلندمدت با دیزنی نیز – اکنون ما در مورد شرکت نمایشی برجسته جهان صحبت می کنیم، [one of the] محبوب ترین برندهای دنیا و دیزنی. اینها افراد شگفت انگیزی هستند که می توانید با آنها خانه خود را بسازید و با آنها چیزی قابل توجه بسازید.

او پیش از بازگشت به دوره دیگری که به ویژه جایگاه برجسته ای داشت، گفت: “اما ما همیشه احساس می کردیم که این یک محدودیت طبیعی دارد – ما هرگز نمی توانیم چیزی بسازیم که همه چیزهای جهان را در خود جای دهد.” در حکم اتحادیه اروپا در مورد اپل: قابلیت همکاری. همانطور که در اینجا، همه چیز به طور یکپارچه در دستگاه های تولید کنندگان مختلف کار می کند.

“چیزی که ما باید برای آن تلاش کنیم، قابلیت همکاری بین این اکوسیستم‌های اصلی و بزرگ است، یا اساسا به بازیکنان می‌گوییم: انتخاب کنید. درست است؟ شما می‌توانید با همسران خود بروید، یا می‌توانید بازی خود را انجام دهید، یا فقط، مانند، حزب خود را منحل کنید. و سپس حزب خود را دوباره بر روی این پلت فرم دیگر تکامل دهید.

راه‌های زیادی برای انجام قابلیت همکاری وجود دارد که همه یا هیچ نیستند. بله، ما هم یک اقتصاد قابل تعامل می‌خواهیم، ​​اما می‌توانیم فقط با داشتن دوستان سازگار شروع کنیم. این حرکت بسیار خوبی خواهد بود. بنابراین ما همچنان معتقدیم که ماموریت درست، ایجاد یک اکوسیستم بزرگ و بزرگ است که می تواند به هر اکوسیستمی که برای گسترش آن پیچک ها به درون آن کار می کند، متصل شود.”

در همین حال، تقریباً در تمام مسئولیت‌های پرسون در Epic، مفهوم محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC قرار دارد – موضوعی داغ در GDC و ظاهراً در بسیاری از اتاق‌های هیئت مدیره صنعت بازی‌های ویدیویی در حال حاضر، زیرا ناشران گزینه‌های خود را برای هنوز استفاده نشده بررسی می‌کنند. رشد آیا او، مانند برخی دیگر، UGC را به عنوان یک دارو – یا حداقل یک راه حل ممکن برای مشکل می بیند؟

پرسون گفت: “این یک دارو نیست.” “من فکر می کنم بسیار مهم است که دروازه بان موفقیت خود نباشیم.

“من فکر می کنم گسترش این فرصت برای افراد برای مشارکت در این امر بسیار مهم است. من فکر می کنم برای موفقیت فورتنایت بسیار مهم است. من معتقد نیستم – و این یک باور شخصی است – که اگر وجود نداشت، فورتنایت هفت سال بعد به این موفقیت دست پیدا می کرد. زمانی که آمد، یک خلاق فورتنایت نبود. دقیقاً در لحظه مناسب آمد، و دقیقاً همان کاری را که باید انجام می داد، انجام داد، به این معنی: به مردم حق انتخاب محتوا داد، و آن را به آن مکان بی احترامی تبدیل کرد که هرگز نمی دانید چه چیزی تو پیدا می کنی

“آیا محتوا در حال حاضر بهتر است؟” او ادامه داد. “خیلی. آیا سازندگان بیشتری وجود دارند؟ خیلی بیشتر! آیا آنها دستمزد بیشتری دریافت می کنند؟ بله! اما، به هیچ وجه اکوسیستم را طوری شکل نداده است که بازیکنان نمی خواهند. این بازیکن محور است. آنها به ما می گویند با پاهایشان: ما از اینجا، به اینجا، به اینجا، به اینجا می رویم، و به همین دلیل است که Fortnite را بازی می کنیم، زیرا این فقط بتل رویال نیست.

“بنابراین، من فکر می کنم دروازه بان نبودن – احساس نکردن اینکه ما باهوش ترین افراد در اتاق هستیم – بسیار مهم است. زیرا این چیزی است که بازیکنان به ما می گویند که می خواهند.”

پرسون نیز در مورد رویکرد Fortnite برای کسب درآمد زیر ۱۸ سال در این پلتفرمبعد از نظرات خیره کننده رئیس استودیو Roblox در هفته گذشته.


منبع: https://www.eurogamer.net/epic-games-mobile-gatekeeping-is-at-the-heart-of-why-the-industry-is-in-a-rut?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *