اگر شایعات مربوط به سنسور درست باشند، Fujifilm X100VI می تواند به دوربین کامپکت مورد علاقه ما تبدیل شود

این فوجی فیلم X100V با ترکیبی از جذابیت دوران فیلم و راحتی دیجیتال در دوربین کامپکت، در سال ۲۰۲۳ به یک پدیده تبدیل شد. آن را در TikTok به یک ضربه خواب تبدیل کرده است. اگر برای پیدا کردن یکی از آنها در تلاش بوده اید، خبرهای خوبی وجود دارد – برخی شایعات جدید قابل اعتماد نشان می دهد که جانشین آن به زودی با یک سنسور بهبودیافته وارد بازار می شود.

مطابق با شایعات فوجیرا فوجی فیلم X100VI (همانطور که ظاهراً نامیده می شود) در ۲۰ فوریه اعلام خواهد شد. به لطف فوجی فیلم که فاش کرد رویداد بعدی X Summit (جایی که معمولاً محصولات جدید را اعلام می کند) در توکیو در … فوریه برگزار خواهد شد به این اعتبار اضافه شده است. ۲۰٫

پس این تاریخ به نظر می رسد که برای اطلاعیه X100VI به عنوان یک هجوم وارد شود. اما موارد دیگری نیز وجود دارد – شایعات فوجی همچنین ادعا کرده است که دوربین کامپکت دارای سنسور ۴۰ مگاپیکسلی APS-C X-Trans V خواهد بود. فوجی فیلم X-T5 و فوجی فیلم X-H2.

با توجه به اینکه این جدیدترین حسگر فوجی فیلم است، مطمئناً این احتمال محتمل به نظر می رسد. و اگر درست باشد، از نظر تئوری X100VI را نسبت به نسخه فعلی تطبیق پذیرتر می کند، زیرا رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی قدرت برش بیشتری نسبت به سنسور ۲۶٫۱ مگاپیکسلی در X100V می دهد.

ظاهراً فوجی‌فیلم از همان لنز ثابت ۲۳ میلی‌متری f/2 (یا ۳۵ میلی‌متری در فول‌فریم) مانند لنز X100V استفاده می‌کند. این منطقی است، زیرا لنز برای آن مدل فعلی به روز شده است، بنابراین باید قدرت تفکیک مورد نیاز برای آن سنسور ۴۰ مگاپیکسلی را داشته باشد.

سنسور ۴۰ مگاپیکسلی نیز باید برای گزینه‌های «مبدل دیجیتال دیجیتال» که در X100V دیده می‌شود مفید باشد. این دو فاصله کانونی اضافی (معادل ۵۰ میلی متر و ۷۰ میلی متر در فول فریم) با برش تصویر و سپس افزایش مقیاس برای تصویر نهایی، بسیار شبیه به گزینه های فاصله کانونی اضافی در تصویر، به شما می دهد. آیفون ۱۵ و اکنون سامسونگ گلکسی اس ۲۴.

در حال حاضر، این در مورد شایعات Fujifilm X100VI است، اما با توجه به اینکه تاریخ انتشار احتمالی ۲۰ فوریه به سرعت نزدیک می شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که در چند هفته آینده چیزهای بیشتری بشنویم.


تجزیه و تحلیل: آیا X100VI IBIS را دریافت می کند؟

اگر شایعات مربوط به سنسور درست باشند، Fujifilm X100VI می تواند به دوربین کامپکت مورد علاقه ما تبدیل شود

(اعتبار تصویر: فوجی فیلم)

Fujifilm X100VI با توجه به محبوبیت نسل قبلی خود در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین دوربین های عرضه شده در سال است.

این مجموعه بیش از یک دهه است که وجود داشته است، اما به نظر می رسد پس از احیای دوباره دوربین های فیلم در چند سال گذشته، مخاطبان جدیدی را جذب کرده است. در حالی که X100V یک دوربین دیجیتال است، با طراحی و منظره یاب اپتیکال-الکترونیک هیبریدی خود، نشانه های قوی نسبت به دوربین های کلاسیک گذشته دارد.

اما این سوال برای اکثر خریداران بالقوه این است که X100VI چه تعداد زنگ و سوت مدرن خواهد داشت؟ به عنوان یک مالک فوجی فیلم X-T5، مطمئناً می توانم کیفیت سنسور ۴۰ مگاپیکسلی X-Trans V آن را تضمین کنم، اما همچنین بسیار خوشحالم که لرزشگیر تصویر درون بدنه (IBIS) دارد.

مگر اینکه X100VI بدنه بزرگتری نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد، احتمالاً آنقدر کوچک است که نمی تواند سیستم IBIS X-T5 را در پوسته خود جای دهد. اما می تواند، مانند آن ریکو GR III، به طور بالقوه یک سیستم تثبیت کننده ۳ محوری محدودتر را فشار دهید تا عکس های خود را ثابت کنید. سری X100 برای عکاسی دستی بسیار طراحی شده است، بنابراین مطمئناً در شب مفید خواهد بود.

این مشخصات تثبیت‌کننده و برچسب قیمت X100VI احتمالاً دو سؤال بزرگ حل نشده هستند – ۱۳۹۹ دلار / ۱۲۹۹ پوند / ۲۲۴۹ دلار استرالیا، X100V در زمان عرضه ارزان نبود و دوربین‌ها از آن زمان تا حد زیادی گران‌تر شده‌اند. اما این سؤالات احتمالاً در چند هفته آینده پاسخ داده می شود زیرا ما به سمت نمایشگاه X Summit و دوربین CP+ در توکیو می رویم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/fujifilm-x100vi-could-become-our-favorite-compact-camera-if-these-sensor-rumors-are-true

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *