ایلان ماسک ادعا می کند که ممیزی توسط شرکت های خارجی تأیید می کند که X نسبت به سایر پلتفرم ها یهودی ستیزتر است

ایلان ماسک، مالک غول رسانه‌های اجتماعی X، روز دوشنبه در طی یک کنفرانس یهودی‌ستیزی اعلام کرد که این پلتفرم محتوای یهودی‌ستیز کمتری در مقایسه با رقبای خود دارد. ماسک بینش‌هایی را از ممیزی‌های سفارش‌شده توسط این شرکت به اشتراک گذاشت و تأکید کرد که ارزیابی‌های خارجی شیوع کمتری از مطالب یهودی‌ستیز در X را نشان داده است.

این افشاگری در حالی منتشر شد که ماسک به نگرانی‌ها در مورد جنجال‌های اخیر این پلتفرم، از جمله کاهش حمایت تبلیغاتی پس از تأیید نظریه توطئه یهودی‌ستیزانه یک کاربر X توسط ماسک، در سال گذشته اشاره کرد. ماسک از تعهد این پلتفرم به آزادی بیان به عنوان یک اصل اساسی دفاع کرد و بر اهمیت اصلاح اطلاعات نادرست تاکید کرد.

در جریان کنفرانس در کراکوف، ماسک که در اوایل روز از سایت آشویتس-بیرکناو بازدید کرد، درباره افزایش هشداردهنده یهودی ستیزی در سراسر اروپا از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس در ماه اکتبر بحث کرد. این رویداد که توسط انجمن یهودیان اروپا (EJA) برگزار شد، بر رسیدگی و مبارزه با افزایش یهودی ستیزی متمرکز بود.

علیرغم ادعای ماسک مبنی بر محتوای یهودستیزانه کمتر، وی جزئیات حسابرسی، از جمله هویت نهاد حسابرسی یا جزئیات گزارش را فاش نکرد. ماسک با بن شاپیرو روزنامه‌نگار محافظه‌کار آمریکایی روی صحنه مصاحبه کرد، اما به سؤالات خبرنگاران دیگر پاسخ نداد.

هنگامی که از ماسک در مورد رویکرد این پلتفرم برای متعادل کردن آزادی بیان و مبارزه با سخنان نفرت انگیز پرسیده شد، ماسک موضع خود را در حمایت از آزادی بیان تکرار کرد. او استدلال کرد که اجازه دادن به اصلاحات در اطلاعات نادرست، مانند انکار هولوکاست، راهبرد مؤثرتری نسبت به حذف کامل است، و اظهار داشت که آزادی بیان در نهایت غالب است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/audit-by-external-firms-confirms-x-is-less-antisemitic-than-other-platforms-claims-elon-musk-13645972.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *