ایلان ماسک تایید کرد که یک مدل جدید ارزان قیمت تسلا در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد

ایلان ماسک دارد تایید شده او گفت که یک خودروی برقی ارزان قیمت تسلا در حال ساخت است و «خوشبین» است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. تماس با درآمد دیروز. او همچنین قول “سیستم تولید انقلابی” را برای این خودرو داد که با “حاشیه قابل توجهی” بسیار پیشرفته تر از سایرین در جهان است.

مقاله ای از دیروز رویترز نشان داد که خودروی جدید یک کراس اوور کوچک با اسم رمز “Redwood” خواهد بود. طبق گزارش‌ها، تسلا درخواست‌هایی را برای عرضه‌کنندگان ارسال کرد و حجم تولید هفتگی ۱۰۰۰۰ خودرو را پیش‌بینی کرد. ماسک قبلاً گفته بود که این خودروساز در حال کار بر روی دو مدل جدید EV است که در مجموع می توانند تا ۵ میلیون در سال بفروشند.

او در این تماس گفت: «برنامه فعلی ما نشان می‌دهد که تولید را تا پایان سال ۲۰۲۵ و در نیمه دوم آغاز خواهیم کرد. این وسیله نقلیه در کارخانه گیگافکتوری آستین تگزاس تسلا ساخته خواهد شد تا بعداً شروع به کار کند و بعداً در سایر مکان‌ها در سراسر جهان آغاز شود. ماسک اشاره کرد که فشار قوی برای افزایش مونتاژ وجود خواهد داشت: “ما عملاً روی خط خواهیم خوابید.”

ما مطابق با راهنمایی های رسمی خود به رکورد تولید و تحویل بیش از ۱٫۸ میلیون خودرو دست یافتیم. و در Q4، ما در حال تولید وسایل نقلیه با نرخ کارکرد سالانه تقریباً ۲ میلیون خودرو در سال هستیم. و مردم اغلب تعجب می کنند که بالاترین تولید خودرو در آمریکای شمالی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو است.

ماسک اظهار داشت که روش ساخت جدید این شرکت “کپی کردن بسیار سخت” خواهد بود زیرا “شما باید ماشینی را کپی کنید که ماشینی را که ماشین را می سازد… شروع تولید.” وی افزود که مانند قبل، خط جدید می تواند به آرامی شروع به کار کند قبل از اینکه تولید به طور قابل توجهی افزایش یابد.

او به سهامداران نسبت به رشد فروش «به طور قابل توجهی کمتر» برای سال ۲۰۲۴ هشدار داد، اما با فروکش کردن موج فروش مدل ۳ و مدل Y. این شرکت موج دوم فروش را پیش بینی کرد که با نسل بعدی وسایل نقلیه در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

ماسک همچنین به پیشرفت FSD (خودرانی کامل) تسلا اشاره کرد و خاطرنشان کرد که «شرکت‌های خودروسازی دیگر باید مجوز FSD درخواست کنند» و افزود که دلایل «احتمالاً امسال مشخص خواهد شد». با این حال، ماسک پیش‌بینی‌های مشابهی را برای FSD انجام داده بود، اما هنوز در سطح ۲ باقی می‌ماند. در همین حال، رقیب مرسدس بنز اخیراً به سود خود رسیده است تایید سطح ۳ در امریکا.

همانطور که ماسک خودش اعتراف کرد، پیش بینی تولید “باید با کمی نمک در نظر گرفته شود، زیرا من اغلب به زمان خوشبین هستم.” او زمانی که گفت مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ وارد بازار می شود، دقیق بود، اما در مورد قیمت ۳۵۰۰۰ دلاری بسیار اشتباه کرد (که با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار و فقط تسلا عرضه شد. به طور خلاصه فروخته شد یک مدل ۳۵ هزار دلاری). اگر این تاریخ حفظ شود، مدل نسل بعدی ممکن است به موقع برسد، اما ممکن است کمی طول بکشد تا قیمت پایین بیاید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/elon-musk-confirms-a-new-low-cost-tesla-model-is-coming-in-2025-103517158.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/elon-musk-confirms-a-new-low-cost-tesla-model-is-coming-in-2025-103517158.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *