کاوشگر ماه ژاپنی Moon Sniper علیرغم ترس موتور در آخرین لحظه فرود دقیقی انجام می دهد

کاوشگر ماه ژاپنی Moon Sniper علیرغم ترس موتور در آخرین لحظه فرود دقیقی انجام می دهد

طبق گزارش آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA)، فضاپیمای ژاپنی “Moon Sniper” به فرود دقیق ماه دست یافت و این کشور را به پنجمین کشوری تبدیل کرد که پس از ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی، چین و هند موفق به فرود نرم ماه شد.

فرودگر هوشمند بدون سرنشین برای بررسی ماه (SLIM) که به دلیل فناوری دقیق خود به “تک تیرانداز ماه” ملقب شده است، با موفقیت در فاصله ۵۵ متری از نقطه فرود مورد نظر خود بر روی یک دهانه ماه فرود آمد.

علیرغم مشکلات موتور لحظه آخری و مشکلات باتری های خورشیدی این کشتی، فرود نقطه ای یک دستاورد قابل توجه است.

هدف SLIM فرود آمدن در فاصله ۱۰۰ متری هدف خاص بود که فناوری دقیق پیشرفته‌ای را در مقایسه با مناطق فرود معمولی که برد چند کیلومتری دارند را به نمایش گذاشت.

عکسی که توسط یک مینی مریخ نورد منتشر شده توسط JAXA گرفته شده است، فرودگر زرد رنگ را نشان می دهد که دست نخورده روی سطح صخره ای ماه نشسته و شیب های ماه در پس زمینه بالا آمده است.

هدف اصلی این ماموریت اکتشاف دهانه ماه است که گمان می رود گوشته ماه در آن نمایان شده باشد.

دانشمندان امیدوارند با تجزیه و تحلیل سنگ‌های موجود در این منطقه، بینشی در مورد منابع آبی بالقوه ماه به دست آورند، که می‌تواند برای اکتشافات آینده انسان و پایگاه‌های احتمالی روی ماه بسیار مهم باشد.

علی‌رغم مشکلات موتور در هنگام فرود و چالش‌ها با باتری‌های خورشیدی، JAXA با موفقیت داده‌های فنی و تصویری ماموریت را قبل از خاموش کردن موقت فضاپیما دانلود کرد.

کنترل ماموریت در حال آماده شدن برای از سرگیری احتمالی عملیات در حوالی ۱ فوریه، همسو با تغییرات در زاویه خورشید است که ممکن است تولید انرژی خورشیدی را بهبود بخشد.

ماموریت SLIM به تلاش‌های اخیر اکتشاف ماه توسط کشورهای مختلف و شرکت‌های خصوصی، با هدف کشف بینش‌های جدید در مورد همسایه آسمانی زمین می‌افزاید.

فرود موفقیت‌آمیز ژاپن روی ماه در تضاد با شکست‌های اخیر ایالات متحده در برنامه‌های ماه خود است و چالش‌های فنی موجود در اکتشافات فضایی را برجسته می‌کند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/japans-moon-sniper-lunar-lander-makes-a-precise-landing-despite-last-minute-engine-scare-13655012.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *