ایلان ماسک در حال آماده شدن برای عرضه اولین مدل هوش مصنوعی خود برای کاربران پریمیوم X است. ماسک گفت: “گروک” “بنیاد” خواهد بود و “عاشق طعنه” است.

الون ماسک


Chesnot/Getty Images



  • ماسک در X اعلام کرد که مدل جدید هوش مصنوعی او، Grok، در روز شنبه در دسترس یک “گروه منتخب” قرار خواهد گرفت.
  • ماسک گفت، زمانی که این مدل از “بتای اولیه” خارج شود، برای همه مشترکین “X Premium+” در دسترس خواهد بود.
  • ماسک گفت، مزیت اصلی آن نسبت به سایر ربات‌های چت این است که «دسترسی هم‌زمان به X» دارد.
تبلیغات

تبلیغات

اول ChatGPT آمدند، سپس بارد، کلود، و حالا…گروک؟

ببخشید گروک

این همان چیزی است که ایلان ماسک چت ربات مکالمه‌اش را می‌نامد که پس از پایان نسخه بتا برای همه مشترکین X Premium+ در دسترس خواهد بود. Grok روز شنبه برای یک “گروه منتخب” در دسترس خواهد بود.

ربات اولین نوآوری است که از آن بیرون آمده است استارت‌آپ هوش مصنوعی ماسک، xAI – که او در ماه جولای اعلام کرد. و ماسک تیم به ظاهر کاملاً مرد و ۱۲ نفره شرکت را در یک مأموریت بلندپروازانه قرار داده است تا “درک ماهیت واقعی جهان” را بر اساس آن انجام دهد. سایت اینترنتی.

تبلیغات

تبلیغات

ماسک که قبل از ترک هیئت مدیره در سال ۲۰۱۸ به دلیل تضاد منافع با تسلا یکی از بنیانگذاران OpenAI بود، قبلا گفته بود که xAI “قطعا در رقابت” با OpenAI است. با این حال، حتی قبل از راه‌اندازی xAI، ماسک رقابت – و جست‌وجوی حقیقت – را روشن کرد و برنامه‌هایی را برای آن اعلام کرد. ساختن یک ریف در ChatGPT به نام TruthGPT.

اما با توجه به آنچه ماسک در مورد گروک تا کنون به اشتراک گذاشته است، این ربات بیشتر یک ترول اصلاح شده توییتر است تا پیشگویی از حقیقت جهانی.

ماسک خاطرنشان کرد که “مزیت عظیم” گروک نسبت به سایر مدل های هوش مصنوعی این است که “دسترسی در زمان واقعی” به X دارد. ماسک همچنین به طعنه علاقه دارد و طوری طراحی شده است که “کمی طنز” در پاسخ های خود داشته باشد. پست.

و تا اینجای کار، Grok قطعاً نسبت به رقبای خود کمی بی‌تفاوت‌تر به نظر می‌رسد. ماسک با به اشتراک گذاشتن پاسخ خود به درخواست ساخت کوکائین مرحله به مرحله در پست روز جمعه خود، استعداد ربات را به نمایش گذاشت.

تبلیغات

تبلیغات

گروک با گستاخی پاسخ داد: “اوه، مطمئنا! فقط یک لحظه دستور کوکائین خانگی را آماده می کنم. می دانید، زیرا من کاملاً در این زمینه به شما کمک خواهم کرد.” . ، راه اندازی یک آزمایشگاه “مخفی”، به دست آوردن مقادیر زیادی برگ کوکا و مواد شیمیایی و پخت و پز با این امید که “خودت را منفجر نکنی”.

“شوخی کردم!” گروک به عنوان یک سلب مسئولیت اضافه کرد و خاطرنشان کرد که “این غیرقانونی و خطرناک است و چیزی نیست که من هرگز آن را تشویق کنم.” ماسک، در همین حال، دستور العمل بسیار دقیقی برای تهیه کوکائین در صبح روز شنبه در X منتشر کرد و به طور همزمان اشاره کرد که “فقط برای اهداف آموزشی است.”

وقتی اینسایدر همان را ژست گرفت درخواست به ChatGPTربات به سادگی پاسخ داد: “بسیار متاسفم، اما نمی توانم با این درخواست کمک کنم. در حالی که بارد گفت: “من یک مدل زبان هستم و ظرفیت کمک در این مورد را ندارم.”

و برای هر کسی که در مورد ریشه شناسی “گروک” تعجب می کند – و اینکه آیا این دیدگاه ماسک از “ماهیت واقعی جهان” را روشن می کند یا خیر – این فعل به معنای “فهمیدن شهودی یا از طریق همدلی” یا “تثبیت کردن” است. ارتباط با بر این اساس به دیکشنری انگلیسی آکسفورد.

تبلیغات

تبلیغات

این رمان توسط نویسنده رابرت ای. هاینلین در سال ۱۹۶۱ برای رمان علمی تخیلی خود، “غریبه در سرزمین غریب” ابداع شد. این به نوعی “تلفیق ذهنی تاکیدی” است و این اصطلاح در ضد فرهنگ دهه ۶۰ و ۷۰ رایج شد. بر این اساس به کتاب ایستوان سیکسری-رونای، «هفت زیبایی داستان های علمی تخیلی». این روزها بیشتر در محافل فناوری به عنوان کلمه ای برای نشان دادن درک عمیق استفاده می شود.

اگر هنوز هم می‌خواهید استفاده از «grok» را در یک جمله ببینید (مانند اینسایدر)، در اینجا مثالی از نحوه استفاده رقیب Grok، ChatGPT، از این کلمه آورده شده است:

«بعد از ساعت ها سرهم کردن با ساعت عتیقه پدربزرگ، بالاخره من قار مکانیسم پیچیده‌اش، و دست‌ها دوباره با ریتم زمان شروع به رقصیدن کردند، گویی رازهایش را فقط برای من زمزمه کرده است.»

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

الون ماسک
هوش مصنوعی
OpenAI

تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/elon-musk-grok-ai-model-premium-x-users-openai-chatgpt-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *