GoI تلویزیون زنده را روی تلفن های همراه می خواهد، اما سامسونگ و کوالکام عقب نشینی می کنند. در اینجا دلیل آن است

بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ و کوالکام، از جمله، مخالفت خود را با انتخاب فناوری هند برای فعال کردن پخش زنده تلویزیونی روی تلفن‌های هوشمند مطرح کرده‌اند و نگرانی‌هایی را مطرح می‌کنند که تغییرات سخت‌افزاری مورد نیاز هزینه هر دستگاه را ۳۰ دلار یا حدود ۲۵۰۰ روپیه افزایش می‌دهد. .

هند در حال بررسی سیاستی است که بر اساس آن گوشی های هوشمند مجهز به سخت افزار لازم برای دریافت سیگنال های تلویزیونی زنده بدون اتکا به شبکه های سلولی است. فناوری پیشنهادی ATSC 3.0 نام دارد که در آمریکای شمالی محبوب است و امکان مکان یابی دقیق سیگنال های تلویزیونی را فراهم می کند و کیفیت تصویر بالایی را ارائه می دهد.

با این حال، شرکت‌ها استدلال می‌کنند که مدل‌های فعلی گوشی‌های هوشمندشان در هند برای عملکرد با ATSC 3.0 مجهز نیستند و هرگونه تلاش برای افزودن سازگاری با این فناوری، هزینه هر دستگاه را ۳۰ دلار یا تقریباً ۲۵۰۰ روپیه افزایش می‌دهد، زیرا نیاز به افزودن بیشتر دارد. اجزاء. برخی از شرکت ها نگران هستند که این امر می تواند برنامه های تولید فعلی آنها را مختل کند.

در نامه ای مشترک به وزارت ارتباطات هند، سامسونگ، کوالکام و همچنین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی اریکسون و نوکیا، ابراز نگرانی کردند که افزودن پخش مستقیم به تلفن همراه نیز می تواند بر عملکرد باتری دستگاه ها و دریافت تلفن همراه تأثیر منفی بگذارد.

در نامه مورخ ۱۷ اکتبر آمده است: «ما هیچ فایده ای برای پیشبرد بحث در مورد تصویب آن نمی یابیم.

این چهار شرکت و وزارت ارتباطات هند به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. به گفته یک منبع آگاه، این پیشنهاد هنوز در حال بررسی است و ممکن است تغییرات احتمالی داشته باشد، بدون جدول زمانی مشخص برای اجرا.

به گفته مدیران صنعت، پذیرش پخش دیجیتال کانال های تلویزیونی روی تلفن های هوشمند در کشورهایی مانند کره جنوبی و ایالات متحده محدود شده است، در درجه اول به دلیل کمبود دستگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند.

این مقاومت سیاسی آخرین مورد از یک سری چالش‌های شرکت‌های فعال در بخش گوشی‌های هوشمند هند است. در ماه‌های اخیر، آن‌ها تلاش‌های هند برای سازگار کردن تلفن‌ها با سیستم ناوبری داخلی و پیشنهاد دیگری مبنی بر الزام تست امنیتی برای گوشی‌ها را عقب انداخته‌اند.

برای دولت هند، معرفی ویژگی‌های پخش زنده تلویزیونی در تلفن‌های هوشمند یک استراتژی برای کاهش تراکم شبکه‌های مخابراتی ناشی از افزایش مصرف ویدیو است.

انجمن تلفن همراه و الکترونیک هند (ICEA)، یک گروه لابیگری که نماینده سازندگان گوشی های هوشمند از جمله اپل و شیائومی است، در نامه ای به تاریخ ۱۶ اکتبر به طور خصوصی با این سیاست مخالفت کرد. آنها خاطرنشان کردند که در حال حاضر هیچ سازنده گوشی جهانی بزرگی از ATSC 3.0 پشتیبانی نمی کند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، سامسونگ با ۱۷٫۲ درصد سهم در بازار گوشی های هوشمند هند پیشتاز است و پس از آن شیائومی با سهم ۱۶٫۶ درصدی قرار دارد. اپل ۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در نامه ICEA آمده است: «شامل هر فناوری که اثبات نشده و در سطح جهانی قابل قبول نیست… سرعت تولید داخلی را از مسیر خود خارج خواهد کرد».


منبع: https://www.firstpost.com/tech/indian-government-wants-live-tv-on-mobile-phones-but-samsung-qualcomm-are-pushing-back-heres-why-13363642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *