اینتل پردازنده های نسل پنجم Xeon را با شتاب هوش مصنوعی عرضه می کند

اینتل پردازنده های نسل پنجم Xeon را با شتاب هوش مصنوعی عرضه می کند

آیا آماده اید تا آگاهی بیشتری را به برند خود بیاورید؟ در نظر بگیرید که برای تور AI Impact Tour اسپانسر شوید. درباره فرصت ها بیشتر بدانید اینجا.


اینتل پردازنده‌های Xeon نسل پنجم با شتاب هوش مصنوعی در هر هسته روی تراشه رونمایی شد و اولین پردازنده‌ها در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شدند.

پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، این پردازنده ها را در رویداد هوش مصنوعی این شرکت در همه جا معرفی کرد.

به گفته این شرکت، پردازنده‌های نسل پنجم اینتل زئون، که قبلاً با نام رمز Emerald Rapids شناخته می‌شدند، نویدبخش عصر جدیدی در محاسبات هستند. این پردازنده‌ها که برای هوش مصنوعی، محاسبات با کارایی بالا، شبکه‌سازی، ذخیره‌سازی، پایگاه‌های داده و امنیت طراحی شده‌اند، بهبودهایی را با هدف افزایش عملکرد و در عین حال کاهش هزینه کل مالکیت (TCO) ایجاد می‌کنند.

ساندرا ریورا، معاون اجرایی و مدیر کل مرکز داده و گروه هوش مصنوعی اینتل، در بیانیه‌ای بر اهمیت این راه‌اندازی تاکید کرد.

رویداد VB

تور تاثیر هوش مصنوعی

در تور AI Impact VentureBeat که به شهر نزدیک شما می آید، با جامعه هوش مصنوعی سازمانی ارتباط برقرار کنید!

بیشتر بدانید

پردازنده‌های نسل پنجم Intel Xeon که برای هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، عملکرد بهتری را برای مشتریانی که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در موارد استفاده از ابر، شبکه و لبه به کار می‌برند، ارائه می‌کنند. TCO، “او گفت.

ویژگی های کلیدی پردازنده های Xeon نسل پنجم

پردازنده های Xeon اینتل در حال تولید است.
  • شتاب هوش مصنوعی در هر هسته: این پردازنده‌ها برای بارهای کاری هوش مصنوعی بهینه شده‌اند و تا ۴۲ درصد عملکرد استنتاج بالاتر و حداقل تأخیر را در مدل‌های زبان بزرگ ارائه می‌دهند. آنها پردازش AI را بدون نیاز به شتاب دهنده های اضافی امکان پذیر می کنند و وظایف هوش مصنوعی را کارآمدتر می کنند.
  • دستاوردهای عملکرد و کارایی: در مقایسه با نسل قبلی، این پردازنده‌ها میانگین افزایش عملکرد ۲۱ درصدی را برای عملکرد محاسباتی عمومی ارائه می‌کنند. آنها همچنین افزایش ۳۶ درصدی در عملکرد هر وات را در بارهای کاری مختلف مشتری ارائه می دهند که منجر به بهبود کارایی قابل توجهی می شود.
  • قابلیت های پیشرفته: این پردازنده ها با پشتیبانی از حداکثر ۶۴ هسته در هر CPU، افزایش حافظه نهان سطح آخر، هشت کانال DDR5 و سرعت انتقال حافظه بالاتر، عملکرد و پهنای باند بهبود یافته ای را ارائه می دهند. آنها همچنین سازگاری با جریان های کاری CXL نوع ۳ را از طریق ارائه دهندگان خدمات ابری پیشرو امکان پذیر می کنند.
  • افزایش امنیت: این پردازنده‌ها با افزونه‌های دامنه Trust اینتل (Intel TDX) عرضه می‌شوند که محرمانگی و امنیت بیشتری را در سطح VM ارائه می‌کنند و از حفظ حریم خصوصی و کنترل بیشتر بر داده‌ها اطمینان می‌دهند.

جاده پیش رو

پردازنده‌های Xeon نسل پنجم، سازگار با پین با نسل قبلی، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در سیستم‌های تک سوکت و دو سوکتی از OEM‌های پیشرو مانند Cisco، Dell، HPE، Lenovo و سایرین در دسترس خواهند بود. ارائه دهندگان خدمات ابری بزرگ در طول سال در دسترس بودن نمونه های مبتنی بر این پردازنده ها را اعلام می کند.

اینتل گفت که قصد دارد به تعهدات نقشه راه خود با معرفی Sierra Forest، با تمرکز بر کارایی هسته E با حداکثر ۲۸۸ هسته، در نیمه اول سال ۲۰۲۴ وفادار بماند. Granite Rapids با تاکید بر عملکرد هسته P از نزدیک دنبال خواهد شد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/intel-launches-5th-gen-xeon-processors-with-ai-acceleration/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *