اینفینیکس فناوری شارژ بی‌سیم را به CES آورده است که می‌تواند دستگاه‌های شما را از فاصله هشت اینچی پر کند

مدتی می‌گذرد که شاهد نمایش‌های شارژ بی‌سیم از طریق هوا از شرکت‌هایی مانند این بودیم اوپو و شیائومیبنابراین CES 2024 وقتی با گوشی جدیدی از یکی دیگر از برندهای موبایل چینی، Infinix مواجه شدیم، ما را غافلگیر کرد. این "AirCharge" فناوری از تشدید مغناطیسی با فرکانس پایین برای ارائه تا ۲۵ وات برق به صورت بی‌سیم استفاده می‌کند و این کار در فاصله ۲۰ سانتی‌متری (۷٫۸۷ اینچ) – دو برابر نسخه آزمایشی قبلی اوپو – و در زوایای ۶۰ درجه کار می‌کند.

اینفینیکس معتقد است که این کیس استفاده برای کاربرانی که می‌خواهند گوشی خود را در حین بازی یا تماشای ویدیو شارژ نگه دارند، بدون اینکه کابلی مانع هر دو دست شود، ایده‌آل است. با این فاصله شارژ بهبودیافته، می‌توانید پد AirCharge را زیر یک میز نیز نصب کنید و سپس یک ناحیه شارژ مخفی برای خود خواهید داشت. با این حال، قبل از آن، Infinix باید راهی برای جلوگیری از گرم شدن تصادفی اجسام فلزی در اطراف پیدا کند. روش های تشخیص جسم خارجی برای موجود وجود دارد "2 بعدی" راه حل های شارژ بی سیم، اما زمانی که فضای شارژ از بین می رود، پیچیده تر می شود "2 بعدی" به "سه بعدی"

یکی دیگر از اقدامات ایمنی که باید در نظر داشته باشید، کاهش ناگهانی فاصله بین تلفن و پد شارژ است – بالا بردن ناگهانی ولتاژ در دستگاهی مانند آن خوب نیست. به این ترتیب، Infinix قبلاً یک مدار حفاظتی در برابر ولتاژ بیش از حد را در هر دو انتهای زنجیره پیاده سازی کرده است (و ثبت اختراع) کرده است. این شرکت هنوز چارچوب زمانی برای راه اندازی AirCharge روی یک دستگاه تولید انبوه ندارد، اما امیدوار است در نهایت از این فناوری برای ایجاد استاندارد صنعتی در شارژ بی سیم از طریق هوا استفاده کند.

Infinix E-Color Shift
عکس ریچارد لای / Engadget

اینفینیکس نیز خود را به نمایش گذاشت "فناوری تغییر رنگ الکترونیکی،" که با استفاده از E Ink’s Prism 3 به شما امکان می دهد الگوهای رنگی را در پشت تلفن خود تغییر دهید. این ویژگی از هشت رنگ اصلی پشتیبانی می‌کند که سپس با چندین سطح سایه گسترش می‌یابد و می‌توان آن را روی الگوی با بیش از ۱۰۰ ناحیه قابل تنظیم پیاده‌سازی کرد. همانطور که در مورد نمایشگرهای E Ink معمولی وجود دارد، هنگامی که این پنل Prism 3 به روز شد، الگوی رنگی جدید بدون مصرف انرژی باقی می ماند.

هنگامی که این شرکت متوجه شد که چگونه می تواند با چالش های مربوط به عملکرد حرارتی و ضخامت مقابله کند، امیدوار است که این ویژگی بد بو را ظرف یک یا دو سال به دستگاه های مصرف کننده بیاورد. در این مرحله، می‌توانید الگوی رنگ را از طریق یک برنامه سفارشی کنید – که ما نتوانستیم آن را ببینیم، زیرا نسخه نمایشی ما در عوض از تلفن‌های ساختگی استفاده می‌کرد. حتی لنوو هم هست با توجه به این فناوری صفحه نمایش برای تزئین درب لپ تاپ آن است.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، اینفینیکس به آن اشاره کرد "باتری با دمای شدید" فناوری برای کاربرانی که باید در سرما مقاومت کنند. در حالی که ظرفیت باتری های لیتیوم یونی معمولی در دماهای پایین به شدت کاهش می یابد یا حتی آسیب می بینند، باتری حالت جامد Infinix حتی در دمای پایین -۴۰ درجه سانتی گراد یا -۴۰ درجه فارنهایت به کار خود ادامه می دهد. به طور مشابه، هنگامی که در -۲۰ درجه سانتیگراد یا -۴ درجه فارنهایت اندازه گیری می شود، محلول Infinix ظاهراً ۵۰ تا ۳۰۰ درصد در زمان استقامت در مقایسه با سایرین افزایش می یابد. ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ این فناوری باتری را روی یک تلفن Infinix ببینیم.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/infinix-brought-wireless-charging-tech-to-ces-that-can-juice-up-your-devices-from-eight-inches-away منتشر شد. -۱۸۳۰۵۹۵۴۶٫html?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/infinix-brought-wireless-charging-tech-to-ces-that-can-juice-up-your-devices-from-eight-inches-away-183059546.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *