اینها کشورهایی هستند که می توانید برنامه ها را خارج از اپ استور iOS نصب کنید

اپل امروز سیستم برنامه خود را به طور کامل بازبینی کرد، با ارائه تغییراتی که به توسعه دهندگان امکان می دهد برنامه های خود را از طریق فروشگاه های برنامه جایگزین توزیع کنند و از روش های پرداخت جایگزین در iOS 17.4 استفاده کنند. متأسفانه، این تغییرات محدود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و در سراسر جهان اجرا نمی شود.

اینها کشورهایی هستند که می توانید برنامه ها را خارج از اپ استور iOS نصب کنید
۲۷ کشور اتحادیه اروپا وجود دارد: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان. پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد.

گزینه‌های نصب برنامه‌ها از طریق فروشگاه‌های برنامه جایگزین فقط در کشورهای ذکر شده در بالا در دسترس خواهد بود، و در سایر نقاط جهان، هیچ تغییری در نحوه نصب و توزیع برنامه‌ها وجود نخواهد داشت.

اپل گفت که این تغییرات را به اتحادیه اروپا محدود می کند زیرا این شرکت نگران این است که چگونه فروشگاه های برنامه جایگزین و روش های پرداخت بر حریم خصوصی و امنیت کاربر تأثیر می گذارد. اپل ادعا می کند که کاربران اکنون در معرض خطر قرار گرفتن در معرض بدافزار، محتوای برنامه های غیرقانونی و مشکوک، نرم افزارهای غیرقانونی، کلاهبرداری و کلاهبرداری قرار دارند.

به‌روزرسانی‌های اکوسیستم برنامه iOS توسط قانون بازارهای دیجیتال اروپا الزامی شده است، که اپل باید تا ۶ مارس ۲۰۲۴ از آن پیروی کند. اگر اپل قوانین برنامه خود را تغییر نمی‌داد، ممکن بود با جریمه‌های قابل توجهی از سوی کمیسیون اروپا مواجه شود.

با توجه به نگرانی‌های اپل در مورد حریم خصوصی و امنیت کاربران، بعید است که این شرکت تغییرات مشابهی را در سرتاسر جهان اجرا کند بدون اینکه قوانین مشابه سایر کشورها مجبور به انجام آن شوند. توجه داشته باشید که این ویژگی ها به نسخه بتای iOS 17.4 که امروز منتشر شد گره خورده است. اپل قصد دارد iOS 17.4 را در ماه مارس منتشر کند.


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/eu-countries-alternative-app-stores-available/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *