این استارتاپ می‌خواهد کنترل رؤیاها در خواب را ممکن کند!

استارتاپی با نام Prophetic در حال کار روی یک فناوری است که شاید نمونه آن را فقط در فیلم‌های سینمایی و داستان‌های تخیلی دیده باشید. در واقع فناوری این استارتاپ، به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید خواب و رؤیاهای خود را کنترل کنید و حتی در خواب‌های خود کار کنید!

فناوری در حال ساخت توسط این استارتاپ، در هدبند ضخیمی پیاده‌سازی شده که Halo نام دارد و می‌تواند رؤیاهای شفاف شما، یعنی رؤیاهایی که در آن‌ها از خواب‌دیدن خود آگاه هستید را القا کند. بنابراین این فناوری به‌طور بالقوه می‌تواند کنترل رؤیاها را فراهم کند. همانطور که «اریک وولبرگ»، بنیانگذار و مدیرعامل Prophetic به فورچون می‌گوید، هدف اصلی پروژه Halo این است که افراد بتوانند کنترل رؤیاهای خود را به دست بگیرند و از زمان خواب خود به نحو بهتری استفاده کنند!

وولبرگ به‌عنوان مثال می‌گوید که یک بنیانگذار و مدیرعامل می‌تواند با این فناوری برای جلسه‌های آینده خود تمرین کند یا یک طراح وب می‌تواند الگوهای جدید ایجاد کند و به‌طور کلی «عامل محدود‌کننده تخیل خود افراد است.»

ظاهر و نحوه عملکرد فناوری کنترل خواب

این استارتاپ می‌خواهد کنترل رؤیاها در خواب را ممکن کند!

ماکت‌های اولیه Halo دستگاهی شبیه به هدبند را نشان می‌دهند که می‌توان آن را مانند تاج روی سر خود قرار داد. این دستگاه کارش را با انتشار پرتوهای متمرکز اولتراسوند در ناحیه‌ای از مغز انجام می‌دهد که در شکل‌گرفتن رؤیای شفاف نقش دارد و تصمیم‌گیری و آگاهی را کنترل می‌کنند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه Prophetic برای ساخت Halo با بنیانگذار Card79، یعنی «افشین مهین» همکاری کرده است که قبلاً دستگاه Neuralink N1 را برای شرکت ایمپلنت مغزی «ایلان ماسک»، یعنی نورالینک طراحی کرده است.

با این وجود، برخی از کارشناسان در مورد هدبند Halo و امکان کنترل خواب با آن چندان مطمئن نیستند. «آنتونیو زادرا»، استاد روانشناسی «دانشگاه مونترال» به فورچون می‌گوید که «انجام این کار چندان ساده نیست.» در واقع او مطمئن نیست که چنین فناوری در القای رؤیاهای شفاف مؤثر خواهد بود یا خیر.

در نهایت، اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، Prophetic قصد دارد دستگاه‌های Halo را از سال ۲۰۲۵ با قیمتی بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار روانه بازار کند. باید دید این فناوری باعث می‌شود تا در آینده مانند فیلم‌های تخیلی از جمله Inception انسان‌ها بتوانند با دنیای رؤیا و خواب ارتباط بیشتری بگیرند یا خیر.


منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/tech-work-while-sleeping

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *