این تراریوم خزه ای به عنوان یک تصفیه کننده و مرطوب کننده هوا عمل می کند

سال ها پیش، برخی از نابغه ها تصمیم گرفتند لاس وگاس را در وسط یک بیابان بسازند، بنابراین برای من، هر دیدی از تکنولوژی منحصر به فرد مرطوب کننده در CES یک منظره بسیار خوش آمدید اتفاقاً یک شرکت کره ای یک دستگاه دوبله را به نمایش گذاشت ماس ایر که همانطور که از نامش پیداست از خزه واقعی برای تصفیه هوا استفاده می کند. همچنین با یک ویژگی مرطوب‌کننده ساخته شده است که می‌تواند به بیرون شلیک کند یا گیاه را دوباره هیدراته کند. به طور خلاصه، شما یک مرطوب کننده تصفیه کننده هوا دریافت می کنید که به عنوان یک تراریوم مه آلود مینیاتوری مسحورکننده روی دسکتاپ شما عمل می کند.

به گفته Mosslab، استارتاپ پشت این دستگاه، خزه نه تنها دی اکسید کربن را دوباره به اکسیژن تبدیل می کند، بلکه در از بین بردن ریزگردها از هوا نیز موثر است. بهتر از آن، این گیاه ظاهراً می تواند VOC های مضر (ترکیبات آلی فرار) را به عنوان غذا به قند تجزیه کند. به گفته پژوهش توسط دانشگاه تورنتو انجام شد.

این تراریوم خزه ای به عنوان یک تصفیه کننده و مرطوب کننده هوا عمل می کند
عکس ریچارد لای / Engadget

Moss Air شامل یک محفظه با نور LED در زیر یک پوشش شفاف قابل جابجایی است که به شما امکان می دهد پانل خزه را به راحتی نصب یا تعویض کنید. در بالا، می‌توانید درگاه اگزوز را با توپ مغناطیسی موجود مسدود کنید تا حالت تراریوم را تغییر دهید، که در آن خزه‌ها را در دوره‌های ۶۰ ثانیه‌ای هر سه ساعت یک‌بار مه‌آلود می‌کند. اگر می‌خواهید محیط اطراف خود را مرطوب کنید، به سادگی توپ را به سمت بیرون بلغزانید تا اجازه دهید به سمت بیرون مه‌آلود شود.

Moss Air با باتری ۱۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود می‌تواند تا حدود هشت ساعت با یک بار شارژ کار کند، یا تا زمانی که آب در مخزن ۴۰۰ میلی‌لیتری آن تمام شود – می‌توانید آن را از پایین بکشید تا دوباره پر شود یا کاغذ را جایگزین کنید. فیلتر (سه عدد شامل). البته، می‌توانید از این دستگاه در زمانی که به برق وصل است (از طریق USB-C) نیز استفاده کنید، اما داشتن باتری داخلی به این معنی است که می‌توانید خزه‌های حیوان خانگی خود را به اطراف حمل کنید.

Moss Air تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ در آمازون راه اندازی می شود و شما می توانید بین سیاه و سفید انتخاب کنید. این محصول ۹۹ دلار درخواست می کند که برای کاری که انجام می دهد کمی تند به نظر می رسد، اما حداقل زمانی که قیمت آن ۷۹ دلار بود تقاضا برای آن وجود داشت. کیک استارتر و Indiegogo زودتر

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/this-moss-terrarium-doubles-as-an-air-purifier-and-humidifier-214557108.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/this-moss-terrarium-doubles-as-an-air-purifier-and-humidifier-214557108.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *