این دوربین‌های دوچشمی هوشمند و شناسایی پرندگان می‌تواند بهترین هدیه برای توییترها باشد

پرنده نگری به خاطر لوازم جانبی با تکنولوژی بالا مشهور است، اما برخی از دوربین های دوچشمی هوشمند جدید در آن هستند CES 2024 به دنبال این هستند که سرگرمی صلح آمیز را با یک ویژگی جدید قدرتمند – شناسایی خودکار پرندگان – وارد قرن بیست و یکم کنند.

دوربین دوچشمی Swarovski Optik AX Visio (4799 دلار / ۳۸۲۰ پوند یا حدود ۷۲۶۰ دلار استرالیا) دقیقاً ارزان نیستند – همانطور که ممکن است از شرکتی که بیشتر به خاطر جواهرات گران قیمتش شهرت دارد انتظار داشته باشید – اما آنها دارای مقداری هوش مصنوعی هستند که می تواند به شما کمک کند. از پایگاه داده ۹۰۰۰ گونه ای به شما کمک می کند تا بگویید کدام پرنده را دنبال می کنید.

این همه به لطف یک واحد پردازش عصبی (NPU) است که در دوربین دوچشمی ۱۰ x 32 تعبیه شده است که دارای بزرگنمایی ۱۰ برابر است. دکمه ای را در کناره فشار دهید و می بینید که یک دایره قرمز در اطراف سوژه شما ظاهر می شود، بسیار شبیه به فوکوس خودکار دوربین – سپس نام گونه پرنده زیر را به شما می گوید، مانند مثال Cedar Waxwing در زیر.

بسیار شبیه به Canon PowerShot Zoom تک چشمی، AX Visios نیز یک دوربین دیجیتال است. مشخصات فنی در صفحه محصول سواروسکی نشان می دهد که دوربین دوچشمی دارای یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است که می تواند ویدیوهای ۱۰۸۰p فیلمبرداری کند و آنها را در حافظه داخلی ۸ گیگابایتی خود ذخیره کند.

این دوربین‌های دوچشمی هوشمند و شناسایی پرندگان می‌تواند بهترین هدیه برای توییترها باشد

(اعتبار تصویر: Swarovski)

به لطف اپلیکیشن Swarovski Optik Outdoor، این کلیپ‌ها را می‌توان روی یک گوشی هوشمند اندروید یا iOS اجرا کرد. هنوز مشخص نیست که سنسور داخل AX Visios چقدر بزرگ است، بنابراین ما انتظار نداریم که آنها با این سنسور رقابت کنند. بهترین دوربین های کامپکتاما این یک امتیاز مفید است که در کنار آن مهارت های شناسایی پرنده داشته باشید.

در حالی که این دوربین‌های دوچشمی هوشمند عمدتاً برای تماشاگران پرنده طراحی شده‌اند، یک شماره‌گیر در AX Visios همچنین به شما امکان می‌دهد تا پستانداران دیگر را شناسایی و شناسایی کنید، اگر در سافاری هستید. و با عمر باتری ۱۵ ساعته (یا دو ساعت اگر به شدت از آنها استفاده می کنید)، باید به اندازه کافی دوام داشته باشند تا بتوانید حیوانات بازی بزرگ را ببینید.

جفت چشم تازه

یک جفت دوربین دوچشمی سواروسکی روی میز

(اعتبار تصویر: Swarovski)

اکنون بیش از یک دهه از آن زمان می گذرد سونی اولین دوربین دوچشمی دیجیتال را عرضه کرد که می تواند فیلم و عکس بگیرد – و Swarovski Optik AX Visios سنت فناوری خود را با قدرت های جدید شناسایی پرنده خود دنبال می کند.

این دوربین‌های دوچشمی کمی گران‌تر از آن هستند که نمی‌توان آن‌ها را برای یک پرنده‌نگار معمولی هدیه تولد ساخت، و همچنین با وزن ۱۰۹۰ گرمی آن‌ها دقیقاً سبک نیستند. اما ایده جالبی است که قدرت فیلمبرداری دوربین های دیجیتالی را با جدیدترین تشخیص سوژه هوشمند ترکیب می کند. بهترین دوربین های بدون آینه (حداقل در تئوری).

بسیاری از پرنده‌شناسان بدون شک ترجیح می‌دهند به دوربین‌های دوچشمی سنتی پایبند باشند و از دانش خود برای تعیین دقیق گونه‌های پرنده‌ای که به آنها نگاه می‌کنند استفاده کنند. اما ما به دنبال ردیابی Swarovski Optik AX Visios در نمایشگاه CES 2024 هستیم تا ببینیم آیا آنها به همان اندازه که تبلیغ می شوند کار می کنند یا خیر.

ما همه جدیدترین ها را پوشش می دهیم اخبار CES از نمایش همانطور که اتفاق می افتد. برای داستان‌های بزرگ در همه چیز از تلویزیون‌های ۸K و نمایشگرهای تاشو گرفته تا تلفن‌های جدید، لپ‌تاپ‌ها، وسایل خانه هوشمند و جدیدترین‌های هوش مصنوعی با ما همراه باشید.

و فراموش نکنید ما را در TikTok دنبال کنید برای آخرین مورد از نمایشگاه CES!

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/these-smart-bird-identifying-binoculars-could-be-the-ultimate-gift-for-twitchers

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *