این «دوقلوی دیجیتالی» این سیاره می‌تواند با Google Earth رقابت کند – در اینجا نحوه امتحان کردن آن آورده شده است

فرانسوی استارت آپ Kermap یک “دوقلو دیجیتالی” از زمین ایجاد کرده است که ادعا می کند به روزترین مناظر از سیاره ما را ارائه می دهد.

این برنامه Nimbo Earth Online نام دارد و هست تنها پلتفرمی است که هر ماه تصاویر ماهواره ای جدیدی از جهان را بدون ابر ارائه می دهد. گوگل ارث بسته به موقعیت مکانی، تصاویر خود را هر چند ماه تا سال یکبار تازه می کند.

مجهز به هوش مصنوعی

دیدگاه‌های زمانی نیمبو از جهان بر تصاویر ماهواره‌ای سنتینل ۱ و ۲ است که توسط برنامه کوپرنیک اتحادیه اروپا ارائه شده است. تصاویر به صورت دو بعدی و سه بعدی قابل مشاهده هستند.

ابرها از طریق تکنیک های یادگیری عمیق به طور کامل از عکس ها حذف می شوند. اساسا، هوش مصنوعی به دنبال جدیدترین تصویر بدون ابر از همان منطقه می گردد و ابرها را با آن تصویر جایگزین می کند.

این «دوقلوی دیجیتالی» این سیاره می‌تواند با Google Earth رقابت کند – در اینجا نحوه امتحان کردن آن آورده شده است

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

هر چند یک اخطار وجود دارد: Nimbo وضوح تنها ۱۰ متر در هر پیکسل را ارائه می دهد. این بسیار دقیق تر از آنچه توسط Google Earth ارائه می شود – بنابراین از جاسوسی همسایگان خود جلوگیری کنید.

اما سازندگان آن می گویند که جادوی واقعی ابزار این است که به شما امکان می دهد ببینید سیاره ما چگونه ماه به ماه تغییر می کند.ارائه داده‌های بی‌رقیب برای دانشمندان، روزنامه‌نگاران، متخصصان محیط‌زیست یا هر کسی که می‌خواهد در این زمان از تغییرات شدید جهانی، مادر زمین را کاوش کند.

به علاوه نرم افزار دسترسی آزاد است. فقط یک حساب کاربری رایگان بسازید و خودتان آن را امتحان کنید اینجا یا اجرای سریع ما را در زیر بررسی کنید.

برداشت ما

ما نیمبو را سریع اجرا کردیم و صادقانه بگوییم کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتیم – حتی اگر ادعای «همزاد دیجیتالی زمین» این استارتاپ کمی دور از ذهن باشد.

در حالی که کیفیت آن به خوبی Google Earth نیست، اما میزبان چندین ویژگی واقعا جالب است که در پلتفرم این غول فناوری در دسترس نیستند.

این شامل یک عملکرد تقسیم و کشیدن انگشت است که به شما امکان مقایسه می دهد تصاویر قبل و بعد در یک نمای واحد

نمای ماهواره‌ای قبل و بعد از آتش‌سوزی‌های ویرانگر که بخش بزرگی از جزیره رودس، یونان را در ژوئیه ۲۰۲۳ در گرفت. علائم قهوه‌ای زخم‌های سوختگی هستند. اعتبار: Nimbo Earth Online

همچنین یک ویژگی timelapse برای ثبت چگونگی تغییر یک مکان جغرافیایی خاص در طول ماه ها یا چندین سال وجود دارد.

این تایم لپس نشان می دهد که دریاچه قادسیه در عراق به دلیل خشکسالی با چه سرعتی در حال کوچک شدن است. اعتبار: Nimbo Earth Online

این برنامه چهار لایه داده را ارائه می دهد: طبیعی، مادون قرمز، NDVI (برای تعیین کمیت سلامت و تراکم پوشش گیاهی) و رادار. رادار به ویژه برای چنین برنامه هایی مفید است نظارت بر خطوط کشتیرانی، ردیابی حیات وحش، و نقشه برداری از سطح زمین در شب.

این برنامه چهار لایه داده را ارائه می دهد. اعتبار: Nimbo Earth Online

همه این تصاویر برای صادرات مستقیم از برنامه به رایانه شما، رایگان در دسترس هستند.

با این حال، سقف نامشخصی در مورد میزان استفاده از Nimbo در یک ماه وجود دارد. پس از آن مرحله شما باید یکی از برنامه های پولی آنها را انتخاب کنید. با این حال، ما قبلاً بسیار از این برنامه استفاده کرده‌ایم و هنوز قطع نشده‌ایم.

برای ما، بزرگترین نقطه ضعف این است که تصاویر فقط از سال ۲۰۱۹ در دسترس هستند، که پتانسیل آن را برای اندازه‌گیری تغییرات جغرافیایی بلندمدت بسیار محدود می‌کند. امیدواریم با گسترش این شرکت نوپا، این محدوده بهبود یابد.

پایگاه اصلی مشتریان کرماپ هستند متخصصان GIS و مدیران زمین مستقر در ادارات دولتی و دانشگاهی. این وزارت کشاورزی فرانسه و نستله را از مشتریان فعلی خود می داند.

با شتاب گرفتن تغییرات آب و هوایی، این استارت آپ گفت که معتقد است دسترسی جهانی به داده های فضایی است یکی از گرانبهاترین منابعی است که برای اندازه گیری، پیش بینی، سازگاری و مقابله با پدیده های اقلیمی در اختیار ماست.


منبع: https://thenextweb.com/news/digital-twin-rival-google-earth-nimbo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *