این عینک هوشمند ۳۴۹ دلاری دارای «ابر قدرت هوش مصنوعی» و دماغه شارژ خنده دار است

عینک Frame تجزیه و تحلیل بصری، ترجمه و جستجوی وب با هوش مصنوعی را درست در مقابل چشمان شما ارائه می دهد.

یک جفت عینک هوشمند جدید در شهر وجود دارد – و این بار، این عینک است عینک فریم ۳۴۹ دلاری گفت که به شما “ابر قدرت های هوش مصنوعی” چند وجهی می دهد. این عینک منبع باز از استارتاپی به نام Brilliant Labs می آید که Frame را به عنوان راهی برای دریافت ترجمه های هوش مصنوعی، جستجوی وب و تجزیه و تحلیل بصری درست در مقابل چشمان شما معرفی می کند.

همانطور که در ویدیوی ارسال شده توسط Brilliant Labs نشان داده شده است، می توانید با استفاده از صدای خود از عینک بخواهید کارهایی مانند شناسایی نقطه عطفی که به آن نگاه می کنید، جستجو در وب برای جفت کفش ورزشی خاصی که می بینید، یا حتی نگاه کردن به بالا انجام دهد. اطلاعات تغذیه ای برای غذایی که می خواهید بخورید. اطلاعات به صورت پوششی ظاهر می شود که مستقیماً روی لنز نشان داده می شود.

قاب در سه رنگ موجود است اکنون می توانید پیش سفارش دهید: مشکی، خاکستری و شفاف. همچنین گزینه ای برای اضافه کردن لنز نسخه ای وجود دارد، اما این قیمت را تا ۴۴۸ دلار افزایش می دهد. ارسال فریم از ۱۵ آوریل آغاز می شود.

عینک‌های هوشمند مفهوم جدیدی نیستند، اما هیچ‌کدام از آنها واقعاً از بین نرفتند. ما قبلاً چندین تلاش برای عینک هوشمند دیده‌ایم، مانند عینک North’s Focalsبوز واقعیت افزوده صوتی در حال حاضر متوقف شده است (AR) عینک آفتابی و اخیراً عینک هوشمند Ray-Ban Metaکه می آیند با ویژگی های هوش مصنوعی که هنوز در مرحله بتا هستند. این عینک‌های خاص از Brilliant Labs حتی هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسند، زیرا باید کاملاً منبع باز و قابل هک باشند و در مقایسه با آنچه تاکنون دیده‌ایم، آزادی بیشتری به کاربران می‌دهند.

فریم با اپلیکیشن Brilliant Labs به نام Noa جفت می شود. این برنامه شامل یک دستیار هوش مصنوعی است که از OpenAI برای تجزیه و تحلیل بصری، Whisper برای ترجمه و Perplexity برای جستجوی وب استفاده می کند. که در مصاحبه با ضرب و شتم سرمایه گذاریBrilliant Labs می گوید که هوش مصنوعی Noa “هم با کاربر و هم با وظایفی که دریافت می کند یاد می گیرد و سازگار می شود.”

اگرچه می توانید از Noa به صورت رایگان استفاده کنید، اما “مشروط به سقف روزانه” است. به همین دلیل است که استارت آپ قصد دارد یک ردیف پولی را از طریق Noa ارائه دهد، اما هنوز اطلاعاتی در مورد هزینه آن وجود ندارد. همانطور که Brilliant Labs در مورد آن اشاره می کند، برای استفاده از سخت افزار به تنهایی نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت کانال دیسکورد اینکه “هیچ دیوار پرداخت یا اشتراک” وجود ندارد و می توانید آزادانه از عینک با برنامه های دیگر استفاده کنید.

Brilliant Labs تأیید کرد که مشخصات فریم ارسال شده در کانال Discord خود درست است.
Brilliant Labs تأیید کرد که مشخصات فریم ارسال شده در کانال Discord خود درست است.
اسکرین شات توسط Jess Weatherbed / The Verge

Brilliant Labs مشخصات Frame را در کانال Discord خود بیان می کند. این عینک دارای یک میکرو OLED رنگی با رزولوشن ۶۴۰ در ۴۰۰ پیکسل است که نور را از طریق یک منشور در مقابل چشمان کاربران پخش می کند. میدان دید تقریبا ۲۰ درجه ای مورب را ارائه می دهد که در سمت کوچک برای عینک های واقعیت ترکیبی یا واقعیت افزوده قرار دارد، به خصوص در مقایسه با چیزی شبیه به ۵۲ درجه که با آن می گیرید. Air 2 Ultra جدید Xreal طرح. این بدان معنی است که شما فقط متن یا تصاویر را در یک کادر کوچک خواهید دید.

این قاب همچنین دارای دوربین ۱۲۸۰ در ۷۲۰، میکروفون و باتری ۲۲۲ میلی آمپر ساعتی است. این یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر Lua را اجرا می کند که “کاملاً منبع باز با وابستگی های بسیار کم” است و توسط یک CPU nRF52840 Cortex-M4F تغذیه می شود. برخی از این مشخصات، مانند نمایشگر، همان آزمایشگاه های درخشان است در پوشیدنی دیگر خود به نام Monocle استفاده می کندکه آن را به عنوان “یک دستگاه AR در اندازه جیبی برای هکرهای تخیلی” توصیف می کند.

قاب با اتصال مستر پاور به این شکل است.
قاب با اتصال مستر پاور به این شکل است.
تصویر: آزمایشگاه های درخشان

این عینک همچنین دارای یک شارژر احمقانه Mister Power است (که هنگام وصل کردن آن به عینک یک دماغه می دهد) که شارژ سریع و عمر باتری تمام روز را ارائه می دهد. هنوز خیلی زود است که بگوییم Frame چگونه می‌تواند به عینک‌های هوشمند دیگر مانند عینک Ray-Ban 299 دلاری متا یا مشکل دار تلاش گوگل گلس. اما با وزن کمتر از ۴۰ گرم، مطمئناً روی صورت شما سبک تر می شوند ویژن پرو بیش از ۶۰۰ گرم اپل.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/9/24067485/frame-ai-smart-glasses-brilliant-labs

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *