Samsung Galaxy Watch برای تشخیص آپنه خواب پاک شد

با مجوز De Novo FDA، ردیابی آپنه خواب از طریق برنامه Samsung Health Monitor در اواخر سال جاری در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

FDA دارد مجاز است یک ویژگی تشخیص آپنه خواب برای ساعت سامسونگ گلکسی، که راه را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار باز می‌کند اپلیکیشن Samsung Health Monitor در سه ماهه سوم سال جاری این ویژگی را برای کاربران آمریکایی فعال می کند. وزارت ایمنی غذا و داروی کره جنوبی اعلام کرد سر تایید پاییز گذشته برای استفاده از دستگاه‌های پوشیدنی برای تشخیص وقفه‌های تنفسی که معمولاً با اختلال خواب مرتبط هستند، و این به‌روزرسانی ابتدا در آنجا منتشر می‌شود.

اگرچه پزشکان هشدار می دهند ساعت های هوشمند ابزارهای غیر قابل اعتمادی هستند برای تشخیص آپنه خواب و سایر اختلالات سلامتی، که سازندگان عمده پوشیدنی مانند اپل را متوقف نکرده است، فیت بیت، Withingsو دیگران از تلاش برای ورود به فضا.

در ماه دسامبر، بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال کار بر روی آن است نظارت بر سلامت پیشرفته (از جمله آپنه خواب و فشار خون بالا) برای اپل واچ بعدی. FDA تایید نکرده است هنوز، و اپل همچنان با یک دعوای حقوقی مربوط به نظارت بر اکسیژن خون درگیر است که آن را ملزم به انجام ویژگی را از دستگاه ها حذف کنید در حال حاضر می فروشد

کاربران باید با کاربران خود بخوابند ساعت گلکسی سامسونگ برای استفاده از این ویژگی، دو بار (برای مدت حداقل چهار ساعت) در یک دوره ۱۰ روزه، خواب آنها را روشن و نظارت کنید. گلکسی واچ می تواند سطح اکسیژن خون پوشنده را کنترل کنید در طول شب تا ببینید که آیا آنها می افتند، که یک علامت رایج است آپنه خواب و سایر اختلالات خواب طبق گفته کلینیک مایو، وقفه های تنفسی در هنگام خواب یکی از علائم کلیدی آپنه مرکزی خواب (زمانی که مغز سیگنالی به ماهیچه های تنفسی شما ارسال نمی کند) و آپنه انسدادی خواب (زمانی که عضلات گلو مانع از رسیدن هوا به ریه ها می شود) هستند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/9/24067819/samsung-galaxy-watch-sleep-apnea-tracker-fda-de-novo-authorization

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *