این ماژول خورشیدی می تواند خانه شما را به طور همزمان برق و گرم کند

دانشمندان اروپایی یک ماژول خورشیدی را توسعه داده‌اند که می‌تواند برق و گرما را همزمان تولید کند – که یک پیشرفت بالقوه برای تولید انرژی پاک کم‌هزینه است.

این دستگاه از یک آینه مقعر و یک لوله شیشه ای نازک پر از سلول های فتوولتائیک تشکیل شده است. هنگامی که پرتوهای خورشید به ماژول برخورد می کند، آینه آنها را به لوله منعکس می کند و برق تولید می کند.

سپس گرمای تولید شده در لوله، سیال انتقالی را گرم می کند که در امتداد پشت سلول های خورشیدی در سیستمی از لوله ها جریان دارد. این مایع گرم را می توان برای گرمایش و سرمایش ساختمان ها و یا برای کاربردهای صنعتی استفاده کرد.

آرمین بوکریتنر، محقق ارشد از دانشگاه فناوری گراتس در اتریش، گفت: «این رویکرد این پتانسیل را دارد که سهم قابل توجهی در انتقال انرژی داشته باشد.

این آینه سهموی نور خورشید را متمرکز می کند و آن را بین ۶۰ تا ۱۲۰ برابر تقویت می کند. اعتبار: EMS – TU Graz

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

ایده گرفتن برق و گرما از تابش خورشیدی از دهه ۱۹۷۰ وجود داشته است، اما موانع تکنولوژیکی و هزینه های بالا مانع از انجام پیشرفت های عینی دانشمندان – تا کنون – شده است.

تیم Buchroithner چند پیشرفت کلیدی در فناوری انجام داده است که ساخت این سیستم های هیبریدی را بسیار ارزان تر می کند.

با تمرکز انرژی خورشید، تیآینه او تابش خورشید را با یک ضریب تقویت می کند ۶۰ تا ۱۲۰ بار این بدان معناست که سلول های خورشیدی بسیار کمتری برای تولید همان مقدار انرژی مورد نیاز است.

همانطور که محققان در یک مقاله جداگانه برجسته کردند کاغذ، در حجم تولید بالا، آینه ها را می توان با قیمت ۲ تا ۵ دلار در هر متر مربع خریداری کرد، در حالی که پانل های PV از ۷۰ تا ۱۰۰ دلار در هر متر مربع متغیر است.

سلول های خورشیدی سیلیکونی جدید ساخته شده برای مقاومت در برابر افزایش ۶۰ برابر یا بیشتر در تابش خورشیدی طراحی شده اند. اعتبار: EMS – TU Graz

محققان با همکاری مرکز تحقیقاتی ترکیه GÜNAM سلول های خورشیدی سیلیکونی را که به طور خاص برای مقاومت در برابر دمای بالای نور غلیظ خورشید طراحی شده اند، توسعه دادند. این یک عامل مهم است، زیرا سلول های خورشیدی استاندارد برای تولید برق کارآمد در شرایط گرم تلاش می کنند.

بوکریتنر گفت: با توجه به افزایش قیمت انرژی و تمایل به استقلال انرژی، اهمیت راه حل های مستقل، کارآمد و مقرون به صرفه برای تامین برق و گرما در حال افزایش است.

این توسعه در زمانی اتفاق می‌افتد که دانشمندان و شرکت‌ها به طور یکسان در حال بررسی راه‌های جدیدی برای استفاده از نیروی خورشید هستند.

همین ماه، یک استارت آپ بریتانیایی این را توسعه داد کارآمدترین پنل خورشیدی جهان، در حالی که سرمایه گذاری مشترک اروپایی Thales Alenia Space در حال بررسی برنامه هایی است که برای پرتو انرژی خورشیدی از مدار.


منبع: https://thenextweb.com/news/hybrid-solar-module-power-and-heat-your-home

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *