این مینی ورک استیشن جدید واقعاً کوچک است اما قدرتمند – دارای یک پردازنده فوق سریع اینتل است که می‌تواند به راحتی کارهای سنگین را انجام دهد و امکانات ذخیره‌سازی فراوانی را ارائه می‌دهد که حتی برای سخت‌گیرترین کاربران ایده‌آل است.

این مینی ورک استیشن جدید واقعاً کوچک است اما قدرتمند – دارای یک پردازنده فوق سریع اینتل است که می‌تواند به راحتی کارهای سنگین را انجام دهد و امکانات ذخیره‌سازی فراوانی را ارائه می‌دهد که حتی برای سخت‌گیرترین کاربران ایده‌آل است.

Minisforum از جدیدترین MiniWorkStation خود با نام MS-01 پرده برداری کرد که دارای پردازنده نسل سیزدهم اینتل i9 با کارایی بالا است. این مینی پی سی به طور خاص برای کارهای اداری و بهره وری طراحی شده است و دارای یک سیستم خنک کننده قوی برای اطمینان از عملکرد روان است.

MS-01 از گرافیک یکپارچه Intel Iris Xe پشتیبانی می‌کند و بین پردازنده‌های Intel Core i9-13900H و Intel Core i9-12900H انتخاب می‌کند. این پردازنده ها دارای ۱۴ هسته (۶P+8E) و ۲۰ رشته هستند که توسط یک کش L3 24 مگابایتی پشتیبانی می شود.

برای مدیریت گرما، CPU دارای دو لوله گرمایی U شکل و یک فن خنک کننده با سرعت بالا است. همچنین یک فن کوچک هوشمند در بالای درایو حالت جامد وجود دارد تا به طور موثر گرما را دفع کند و با کاهش دمای کارکرد دستگاه، طول عمر آن را بهبود بخشد.

انتخابی از گزینه های اتصال

از نظر اتصال، MS-01 چهار پورت شبکه – دو پورت اترنت SFP+ 10 گیگابیت بر ثانیه و دو پورت شبکه استاندارد ۲٫۵ گیگابیت بر ثانیه RJ45 را ارائه می دهد که از سازگاری بالا با دستگاه های مختلف شبکه اطمینان حاصل می کند. همچنین دارای دو پورت USB4 با قابلیت اترنت Thunderbolt 40G و ۲۰G و یک درگاه HDMI 2.0 است که به آن امکان می دهد سه نمایشگر را به طور همزمان با وضوح حداکثر ۸K هدایت کند.

MS-01 با Intel vPro سازگار است، به این معنی که می تواند از شتاب سخت افزاری برای مجازی سازی دستگاه هایی مانند GPU و کارت های صدا پشتیبانی کند. همچنین از داک های توسعه کارت گرافیک خارجی Thunderbolt 3/4 پشتیبانی می کند.

این ایستگاه کاری دارای یک اسلات PCIe 4.0 x16 برای نصب پردازنده‌های گرافیکی خارجی، کارت‌های شبکه و سایر دستگاه‌ها است. این می تواند حداکثر سه درایو SSD M.2 NVMe را پشتیبانی کند که هر کدام حداکثر ظرفیت ۲ ترابایت دارند. برای کسانی که به فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز دارند، افزودن U.2 NVMe SSD، حداکثر ظرفیت ۲۴ ترابایتی را امکان‌پذیر می‌کند (یک SSD U.2 NVMe و دو SSD 22110 M.2 NVMe).

Miniforum MS-01 اکنون برای خرید در دسترس است اینجا. مدل Intel Core i9-12900H با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت SSD در حال حاضر ۶۹۹ دلار قیمت دارد. قیمت برای نسخه Intel Core i9-13900H به ۸۲۹ دلار افزایش می یابد. نسخه بی‌سابقه این مدل، بدون مجوز سیستم عامل، حافظه یا SSD، با قیمت ۶۷۹ دلار در دسترس است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/this-new-mini-workstation-really-is-small-but-mighty-it-boasts-an-ultra-fast-intel-processor-that-can-tackle-intensive-tasks-with-ease-and-offers-ample-storage-possibilities-making-it-ideal-for-even-the-most-demanding-user

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *