این هواپیمای فضایی انقلابی جدید می تواند رویکرد ناسا به فضاپیما را بازتعریف کند

این هواپیمای فضایی انقلابی جدید می تواند رویکرد ناسا به فضاپیما را بازتعریف کند

Sierra Space بیان می کند که “ایمنی در هسته اصلی ماموریت Dream Chaser باقی مانده است.” اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و هواپیمای فضایی در نهایت فضانوردان را جابجا کند، بدیهی است که رفاه آنها – و همچنین اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی که با فضاپیما تعامل دارند – یک نگرانی اصلی خواهد بود. اما این شرکت به همان اندازه وقف حفاظت از محموله های خود است، به ویژه از آنجایی که حفظ یکپارچگی محموله های علمی خاص برای آزمایش های انجام شده توسط ناسا بسیار مهم است. به این ترتیب، سیرا اسپیس Dream Chaser را با “مکانیسم های ایمنی پیشرفته” برای محافظت از هواپیمای فضایی و محتویات آن ساخت. علاوه بر این، طراحی نوآورانه آن امکان ورود مجدد با وزن کمتر از ۱٫۵ گرم را برای حفظ بهتر محموله های حساس فراهم می کند.

Sierra Space همچنین امیدوار است Dream Chaser سفر فضایی را به یک سرمایه گذاری پایدارتر تبدیل کند. این شرکت می‌گوید که سال‌ها صرف توسعه یک پیشرانه و سیستم سوخت اکسیدکننده جدید کرده است که نسبت به پیشینیان خود سازگارتر با محیط زیست است. قابلیت استفاده مجدد زیاد فضاپیما همچنین راه طولانی را به سمت پایداری خواهد برد، و همچنین سازگاری آن برای طیف وسیعی از ماموریت ها، نیاز به ساخت فضاپیمای جدید را محدود می کند. Dream Chaser با توانایی فرود بر روی گریزهای تجاری و داشتن زمان چرخش سریع قبل از شروع ماموریت بعدی خود به فضا، به این معناست که وسایل نقلیه کمتری در مدار پایین زمین ساخته شود.

انتظار می رود اولین سفر Dream Chaser از مرکز فضایی کندی ناسا پرتاب شود و Tenacity در مدار زمین قرار گیرد. یونایتد راکت Vulcan Centaur متعلق به اتحاد را پرتاب کرد. این هواپیما اولین سفر برگشت خود را با فرود در مرکز فرود شاتل فضایی ناسا تکمیل خواهد کرد.


منبع: https://www.slashgear.com/1437457/revolutionary-sierra-space-plane-tenacity-nasa/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *